Reisverslag Ilse Mosch - Zuidwest USA

Amerika
door Ilse Mosch

Reisverslag Ilse Mosch - Zuidwest-USA

Vorige maand ben ik teruggekomen van een geweldige vakantie naar Zuidwest-USA! Vooraf had ik natuurlijk al gedacht dat het fantastisch zou worden, maar de reis heeft absoluut al mijn verwachtingen overtroffen! We zijn naar Los Angeles gevlogen en hebben na aankomst meteen onze huurauto opgehaald. We kozen voor een upgrade naar een Ford Mustang Convertible, want ja, het is toch wel erg gaaf om bijna drie weken lang in een cabrio te rijden... En wat voor één!Na de eerste nacht in Studio City (Los Angeles) hebben we in Los Angeles de hoogtepunten van Hollywood en Beverly Hills bekeken. Natuurlijk ben ik op de Hollywood Boulevard op de foto geweest bij de 'star' van mijn filmheld: Bruce Willis! Daarna zijn we doorgereden naar San Diego: een leuke stad met het gezellige Old Town.De dag erna hadden we een lange rit naar Tucson voor de boeg, maar deze was zeker de moeite waard! Onderweg hebben we ons geen moment verveeld en eenmaal in Tucson was het geweldig! We verbleven op de Tanque Verde Ranch, waar we onder andere van een heerlijke barbecue hebben genoten, met huisgemaakte Prickly Pear Margarita’s en een live westernzanger! De volgende ochtend vroeg gingen we per paard op pad voor het ontbijt met verse blueberry pancakes. Helaas waren wij hier maar één nacht, veel te kort! Hier wil ik zeker nog eens terugkomen.Sedona was onze volgende verblijfplaats en ook dat is een geweldige plek. Volgens de Amerikanen zelf is dit een van de mooiste plekken om te wonen in Amerika! Ik kan het alleen maar met ze eens zijn... Wat je hier zeker moet doen, is een spectaculaire jeeptour door de Oak Creek Canyon maken. Overal waar je kijkt, heb je mooi uitzicht. Sedona is namelijk omgeven door de Red Rocks!De rit naar de Grand Canyon was niet zo lang... Ook wel eens fijn! In Tusayan liggen verschillende hotels en je zit hier vlak bij de ingang van de South Rim van Grand Canyon National Park. Bij de South Rim zijn verschillende uitzichtpunten waar je - door de enorme diepte - af en toe op je benen staat te wiebelen. Door de helikoptervlucht over de canyon hebben wij gezien hoe megagroot en -diep de Grand Canyon wel niet is. Absoluut een onvergetelijke ervaring! Richting Las Vegas zijn wij over een stukje van de Old Route 66 gereden, waar je af en toe een typisch Amerikaanse diner of bikeshop tegenkomt. Het is grappig om hier te stoppen en bijvoorbeeld te lunchen of even wat te drinken. Wat ook leuk is aan de rit naar Vegas, is de Hooverdam waar je overheen rijdt. Leuk om hier een stop te maken en even rond te lopen!Eenmaal aangekomen in Las Vegas begon het gekkenhuis. De lichtgevende themahotels aan The Strip zijn heerlijk hysterisch! Overal mag je naar binnen om te kijken, eten, drinken, shoppen en - het liefst natuurlijk - te gokken. We hebben ook een bezoekje aan Fremont Street gebracht. Deze plek is bijna nog hysterischer dan The Strip! Hier is downtown Las Vegas, waar het allemaal is begonnen... Na twee nachten zijn we naar Death Valley National Park gegaan. Dit is absoluut meer dan 'alleen maar een woestijn'. Van zoutvlaktes tot gekleurde rotsen: van alles te zien hier! Het verblijf in de Furnace Creek Ranch is super, want deze ranch ligt midden in het park.Van de vallei de bergen in... Mammoth Lakes ligt oostelijk van Yosemite National Park en de natuur is hier prachtig! Er zijn prachtig mooie meren, waar je bijvoorbeeld een bootje kunt huren of kunt wandelen. Daarnaast is het ook een gezellig plaatsje met verschillende restaurants en barretjes.Vanwege de brand in Yosemite National Park konden wij helaas niet over de Tioga Pass naar El Portal rijden, want die was helemaal afgesloten. Wij hebben moeten omrijden over de Sonora Pass: een lange, maar absoluut mooie bergrit. Onderweg hadden we al veel moois gezien en dus namen we even de tijd voor een middagje aan het zwembad. Het is tenslotte vakantie...De dag erna zijn we vroeg op pad gegaan om Yosemite National Park te bekijken. De natuur is er prachtig en je ziet overal weer andere mooie dingen door de verschillende stops die je kunt maken! Die middag zijn we naar San Francisco gereden. We zijn allebei enorm enthousiast over deze stad! We zijn onder andere naar Alcatraz geweest, we hebben fietsen gehuurd en we zijn over de Golden Gate Bridge naar Sausalito gefietst. Ook hebben we gewinkeld, een Hop on-Hop off-tour gedaan en 's avonds heerlijk gegeten bij het gezellige Fisherman’s Wharf. Voor ieder wat wils in deze stad!Als laatste reden we de kustroute. Dit hebben we expres aan het einde gepland, om de reis een beetje relaxed af te sluiten. We hebben een overnachtingstop in Carmel gemaakt, een erg leuk en gezellig plaatsje. Alles is er op loopafstand en de accommodaties zijn heel sfeervol.Daarna hadden we nog een overnachting in Santa Barbara op de planning staan. Ook dit is weer een superleuke plaats! Je vindt er een heel gezellige hoofdstraat, met zijstraten en pleintjes. En de lange boulevard en het brede zandstrand zijn natuurlijk ook heerlijk!We sloten de reis weer af in Los Angeles, maar dit keer in Santa Monica. Je kunt hier ultiem relaxen! Santa Monica is een strandbestemming, waar je ook goed kunt winkelen en fietsen (naar Venice Beach bijvoorbeeld). Ook kun je heerlijk eten op de bekende - en ietwat hysterische - Pier..We hebben tijdens onze op een na laatste avond ook nog de Dodgers aangemoedigd! De club moest tegen de Arizona Diamond Backs, in het Dodger Stadium in Los Angeles. Het was superleuk om zo’n Amerikaanse honkbalwedstrijd mee te maken. Met een Dodger-petje op ons hoofd en een hotdog en literbeker cola op schoot zaten we op de tribune, tussen de die-hard fans. Deze laatste dagen in Santa Monica waren een geweldige afsluiter van een heel bijzondere en onvergetelijke vakantie!