• Dag 53

Reisdag 53 1 juli Chicago

Gisteravond was de musical echt super super goed, zo zingen en dansen kunnen ze hier. Vandaag gaan we de architectuur van Chicago per boot bekijken, het is een stad die bekent staat om zijn mooie skyline. Door de grachten van.......... Nadien zijn we naar het strand gegaan om te eten ...

• Dag 52

Reisdag 52 30 juni Chicago

Vanmorgen eerst rustig ontbeten, ik een keurig schaaltje yogurt met wat fruit, maar Siem gaat voor echt ontbijten met gebakken aardappels roerbak ei en 2 boterhammen......... en. We kopen kaartjes voor de "hop on hop off"en gaan op pad. We maken een stop bij de Water Tower waar we kaartjes ...

• Dag 51

Reisdag 51 29 juni Chicago

Vanmorgen op tijd op gauw een bakkie koffie en naar het vliegveld, we hadden een shuttelbusje besteld, waar je met meerdere mensen tegelijk naar het vliegveld gebracht wordt. Onze taxi chauffeur was met zijn verkeerde been uit bed gestapt....... snauwde wat wij moesten doen en racend de stad door, dus ...

• Dag 50

Reisdag 50 28 juni San Francisco

En ja wel hoor ook hier hebben ze een “hop on hop off” bus dat is reuze fijn om iets over de stad te horen, onder weg vertellen ze een stukje geschiedenis en wat voor buurt het is, en je hoeft niet te lopen……………………..Eerste stop waar we eruit gaan ...

• Dag 49

Reisdag 49 27 juni San Francisco

Vanmorgen vroeg op pad want we moeten de boot halen om naar Alcatraz te gaan, een kwartiertje varen met mooi weer. We konden de Golden Gate Bridge ook nog even helemaal op de foto zetten. Het was een “herkenbaar” rondje op Alcatraz uit de film Escape from Alcatraz. Na een ...

• Dag 48

Reisdag 48 26 juni San Francisco

Vanmorgen om 7.30u gaan rijden om de camper naar San Francisco te brengen, gelukkig was het niet al te druk en geen ingewikkelde route . Na een uurtje waren bij het aflever adres. Na controle en een leuke rekening van de spiegel ? mochten we gaan. Taxi naar het hotel lekker ...

• Dag 47

Reisdag 47 25 juni Point Reyes

Vandaag onze echt laatste dag met ons campertje, hij doet het zo goed we zullen hem nog missen:( Maar eerst nog een dagje toeren, we gaan het Point Reyes weer in en gaan naar het uiterste punt om zeeolifanten te zien, na een spannend ritje op hele smalle en slechte ...

• Dag 46

Reisdag 46 24 juni Point Reyes

We gaan na heerlijk in de zon uit de wind te hebben ontbeten en nog even de haven in zijn gegaan, naar Bodega een lief klein plaatsje waar bij de school een opname is gemaakt in 1962 van The Birds. Na bij het plaatselijke café een bakje koffie gedaan met ...

• Dag 45

Reisdag 45 23 juni Bodega Bay

Vandaag gaan we weer richting kust, koffie stop bij Walnut Grove. via de Wijn Valley Nappa en Sonoma, waar we ook geluncht hebben. Hier is verder niet zo veel te beleven behalve wijn proeven. We besluiten door te rijden naar de kust. We gaan naar Bodega Bay in het plaatsje ...

• Dag 44

Reisdag 44 22 juni Herald

Vanmorgen besloten dat we nog een nachtje bij Jim op de camping blijven, en mazzel dat we hebben het mocht weer voor senioren prijs……….. In de ochtend even met het thuis front gebeld, gaat allemaal lekker, even fijn wat te horen. Zo na het ontbijt zwemkleren aan boeken mee en ...

• Dag 43

Reisdag 43 21 juni Herald

Deze week doen we het rustig aan, we zijn aan het afbouwen, we gaan rustig richting kust we hebben al dik 9000 kilometer gereden. We volgen de highway 49 met plaatsjes uit vergane glorie, allemaal goudzoekers plaatsjes In Jackson doen we een rondje en gaan daar lekker eten. In de ...

• Dag 42

Reisdag 42 20 juni Yosemite Park

Vanmorgen relaxt opgestaan en rustig ontbeten, in ons prachtige bos. Na het oliepeil gemeten en de voorruit gewassen te hebben zijn we het park nog een keer ingegaan om de Maripose Grove te lopen, daar staan gigantische hoge en dikke bomen............... weer bomen maar wel mooi hoor. Vanmiddag maar weer ...

• Dag 41

Reisdag 41 19 juni Yosemite Park

Vandaag zijn we Yosemite Park ingegaan, dat is fantastisch mooi hoge rotswanden en mooi groen eromheen. Halverwege de dag rijd er iemand die over de weghelft komt onze spiegel eraf………………. Balen, naar een tankstation gereden om te bellen, wij zelf hebben geen bereik. We moesten er maar een nood spiegel ...

• Dag 40

Reisdag 40 18 juni Mono Lake

Om kwart voor zeven wakker gebeld door Jelle, Siem heeft even lekker met hem gekletst met zijn slaperige hoofd. Even fijn om wat te horen uit Nederland. Nog een half uurtje gedoezeld en toen op gestaan, we zouden toch al vroeg vertrekken dus…… Nog een klein stukje langs het meer ...

• Dag 39

Reisdag 39 Lake Tahoe

We zaten gisteravond machtig mooi aan. Heerlijk gegeten aan het prachtige meer. Vandaag vroeg op en rijden naar Lake Tahoe, onderweg gepicknickt met een mooi uitzicht. We rijden door landbouw en veeteelt gebied en komen dan weer in een bos en zitten nu in de staat Nevada. We zijn er ...

• Dag 38

Reisdag 38 16 juni Lassen Volcanic

Lassen Volcanic is een prachtig gebied , er loopt een weg dwars door het gebied heen en af en toe moet je even stoppen om van het uitzicht te genieten We hebben een trail van 2 uur gedaan langs een waterval in de hitte, het was mooi maar Too Hot! Vroeg ...

• Dag 37

Reisdag 37 15 juni Lassen Volcanic

Het is al warm om 8.00u als we opstaan, na het ontbijt gaan we naar Weaverville een oud goudzoekers dorpje, lopen even een museum in en lopen wat in het dorp wij dachten ook goud te gaan zoeken…….In Whiskeytown zijn we een tijdje gestopt een prachtig meer en ...

• Dag 36

Reisdag 36 14 juni Redwoods

Vandaag de laatste dag langs de kust, dan gaan we het binnenland weer in. We komen de staat California binnen We maken een stop in Redwoods State parken maken een wandeling en een sky trail door het bos. Het zijn allemaal hele hoge en oude bomen prachtig. Nadien slaan we ...

• Dag 35

Reisdag 35 13 juni

Nog een dagje langs de kust gereden. Gestopt bij de Sealion Cave een plek waar in noord Amerika de zee leeuwen leven en hun jongen ter wereld brengen. Het is nog steeds heeeeeel koud dikke trui en jas aan. Boodschappen ingeslagen en een bak koffie gedronken. In de middag in ...

• Dag 34

Reisdag 34 12juni

Vandaag veder langs de kust, is niet zo spectaculair als we gehoopt hadden. Toch gaan we nog een stuk naar het zuiden en zien wel wat we tegen komen. In Lincoln City ontbeten, jawel als echte Amerikanen Siem dikke vette hamburger met spek en ik drie dikke bollen met vis ...

• Dag 33

Reisdag 33 11 juni

We zijn aan de kust aangekomen, helaas koud!!!!! In Seaside even gegeten pancakes, ik snap wel dat heel veel Amerikanen zo dik zijn, maar het was wel lekker. In Cannon Beach heb je de Arch Cape een hoge rots uit de zee waar heel veel vogels broeden waaronder de papagaai ...

• Dag 32

Reisdag 32 10 juni

Vandaag is het weer prachtig weer en rijden de staat Washington in om naar Mount St Helens te gaan, pittig stukje de berg op , ons autootje doet het goed.In 1980 is deze vulkaan uitgebarsten. We hebben daar een trail gedaan. In de namiddag de berg weer af en op ...

• Dag 31

Reisdag 31 9 juni

Het was te heet om te slapen ik was om kwart voor zeven op of kwart voor zes want we zaten op een tijdzone. Heb lekker aan het water gezeten wat foto’s gemaakt van vogels die er in overvloed waren. Ontbijtje en rijden maar, een dag over de snelweg ...

• Dag 30

Reisdag 30 8 juni

Vanmorgen vroeg een wandeling gemaakt in de grotten van de Craters of the Moon, anders is het al snel weer te warm., en we willen naar de west kust dus moeten we nog een paar dagen kilometers maken. Omdat het ontzettend heet is zijn we een paar keer gestopt om ...

• Dag 29

Reisdag 29 7 juni Craters of the Moon

Vandaag is het plan om naar de Craters of the Moon te gaan. Eerst nog een poging gedaan om elanden te zien, dit is waarschijnlijk de laatste keer dat we ze tegen zouden kunnen komen, helaas niets gevonden. We rijden een prachtige route. Stoppen om naar de eerste kernreactor ter ...

• Dag 28

reisdag 28 6 juni Grand Teton Park

Vandaag gaan we het Teton park door. Bij het visit centrum vertelde ze ons dat hier nog wel wat elanden rondlopen. Het park heeft prachtige natuur met hoge bergen met sneeuw en grasland met allemaal mooie gele en paarse bloemen. Vanmorgen hebben nog wel een zwarte beer het bos in ...

• Dag 27

Reisdag 27 5 juni

We hadden het plan om nogmaals vroeg op te staan om wild te spotten, wekker gezet om kwart voor zes……………………. Mislukt wekker uit gezet en lekker een beetje uit geslapen. Even naar huis gebeld en daarna op pad. De Elk heeft op ons gewacht loopt langs de Madison rivier, twee ...

• Dag 26

reisdag 26 4 juni Yellowstone park

Vannacht niet zo lekker geslapen, zo alleen in het bos. We gingen toch al heel vroeg op staan om wild te zoeken, en ja hoor een zwarte beer gevonden. Is super gaaf om te zien. Bij een prachtig uitzichtpunt met zicht op de bizons een ontbijt gemaakt, stoeltjes buiten en ...

• Dag 25

Reisdag 25 3 juni Yellow Stone Park

Vanmorgen eerst maar eens lekker onder de douche geweest, want zo af en toe is dat toch echt nodig………..Boodschappen gedaan propaangas en benzine getankt, we kunnen weer een paar dagen toe. Eerst nog in Cody naar een openlucht musea Old Trail Town met veel oude rommel en huisjes van ...

• Dag 24

Reisdag 24 2 juni Cody

Vanmorgen heel vroeg gaan rijden, want we wilde op tijd in Cody zijn, voor een rodeo voorstelling en natuurlijk een camping zo dicht mogelijk bij het dorpje of bij de show. 12.00u waren we in Cody gelijk kaartjes gekocht voor vanavond, en mazzel camping in het dorp. In de ...

• Dag 23

Reisdag 23 1 juni Bighorn National Forest

Vandaag een behoorlijk stuk rijden want we gaan van South Dakota naar Wyoming. De bedoeling is via Devils Tower, het eerste national monument naar Buffalo en dan naar Cody.Dat is voor vandaag te ver en besluiten om 15.00u een camping in het Bighorn national Forest te gaan staan ...

• Dag 22

reisdag 22 31 mei Custer State park

Vandaag een super mooie tocht gemaakt door het Custer State Park, echt het leek wel even op Afrika, op zoek naar wilde dieren. En we werden beloond op, Bizons , Pronghorns antilope, prairie dogs, Elk en Burros. Daar kunnen we uren naar zoeken en kijken, machtig mooi. In de middag zijn ...

• Dag 21

Reisdag 21 30 mei Black Hills

Vanmorgen na een lekker bakkie thee inde zon te hebben gedronken zijn wij het Badlands park via de noordkant uitgereden, de natuur heeft daar prachtige kleuren bij Dillon Pass nog een paar foto's gemaakt, van een prairie dog en bighorn sheeps. We zijn door het plaatsje Wall naar Rapid City ...

• Dag 20

reisdag 20 29 mei Badlands

Vandaag naar Badlands op zoek naar bizons. De hele dag in de regen gereden. Onderweg nog een paar foto's van wat kunst met auto's gemaakt. Ook nog even gestopt bij het plaatsje Wounded Knee (en liedje) en monument voor de afgeslachte indianen. In de middag zijn aan gekomen en het ...

• Dag 19

Reisdag 19 28 mei

Ontbijt aan de rivier zonder beren die zouden hier kunnen zijn… In de auto en rijden maar weer nog steeds richting Chyenne, maar de stad is te groot om in te gaan met de camper en na gevraagd wat er te doen is in deze tijd van het jaar nou ...

• Dag 18

Reisdag 18 27 mei Fort Collins

Vandaag opnieuw een lange dag, vroeg op en op pad eerst naar George Town, een prachtig mijn stadje, komen we in een winkeltje spreken we een oude man, stelt zich voor en vraagt waar we vandaan komen, en hij begint een prachtig verhaal te vertellen dat hij 50 jaar terug ...

• Dag 17

Reisdag 17 26 mei Leadville

Vandaag wordt het een lange dag rijden we willen naar Chyenne via de Rocky Mountains. Onder weg stoppen we geregeld en we hebben echt een adembenemend uitzicht onderweg. We drinken koffie in Pagosa Springs, een vakantie kuuroord. Een stop gemaakt in de sneeuw. Verder hebben nog even een foto gemaakt ...

• Dag 16

Reisdag 16 25 mei Mesa Verde

Om 6.00u opgestaan (dat is nog eens vakantie) om naar de zonsopgang te kijken, helaas bewolkt. Dan maar een bakkie koffie, om daarna een wandeling te maken rond de rots Left Mitten. 6 kilometer in het rond, is even een loopje maar wel mooi. Rond 10.00u gaan rijden ...

• Dag 15

Reisdag 15 24 mei Monument Valley

Na een lange ochtend wandeling langs het Lake Powell, gaan we naar Monument Valley, onderweg slecht weer veel regen en harde wind. Aan gekomen bij Monument Valley ging de zon schijnen echt met prachtige wolken, mooi voor de foto.
    Zo'n mooie plek op een camping hebben we nog niet gehad ...

• Dag 14

Reisdag 14 23 mei Page

Vanmorgen vroeg uit de veren, we zijn bijna bevroren zo koud was het vannacht er lag vanmorgen sneeuw! We zijn nog op een paar punten gestopt om wat foto's te maken van de Grand Canyon om vervolgens richting Page te gaan.
    Onderweg verschillende stops gemaakt want de natuur is hier ...

• Dag 13

Reisdag 13 22 mei Grand Canyon

We hadden de wekker op 6 uur gezet om te voorkomen dat winkelende mensen of politie ons zouden ontdekken, maar er stonden nog een aantal campers die w.s ook geen camping meer hebben kunnen vinden. Even nog een bakkie koffie en hop rijden maar op naar de Grand Canyon ...

• Dag 12

Reisdag 12 21 mei

Na een heerlijk ontbijtje in het zonnetje, richting Sedona, onder weg leuke cowboy stadjes tegen gekomen. Het is uit ver verleden tijd, plaatsje Skull Valley en Jerome net als in de oude western films. Na een lange dag rijden komen we aan in Sedona en ja hoor alle campings vol ...

• Dag 11

Reisdag 11 20 mei Joshua Tree

Vandaag naar Joshua Tree Natl park gereden echt een woestijn super heet en erg mooi. En ik heb in de camper gereden, gaat goed even wennen aan de lengte en breedte. We hebben een slaapplek gevonden midden in het park. 10 dollar in een envelop in een bus doen en ...

• Dag 10

Reisdag 10 19 mei Camper ophalen

We hebben de camper opgehaald en zijn op roet. Het is nog wel een beetje wennen en ik weet niet of ik ga rijden, maar Siem doet het erg goed. We zijn Los Angeles uit en overnachten in Banning vlak bij Joshua Tree waar we morgen heen gaan. Eerst zijn ...

• Dag 9

Reisdag 9 18 mei Los Angeles

Laatste dag in de stad, we gaan naar Beverly Hills, eindelijk winkelen in de Rodeo rd........... We hadden niet de juiste kleding aan om te winkelen daar en geen vette auto om in rond te rijden en toch ook geen genoeg geld om een leuk jurkje te kopen, jammer...............
    We ...

• Dag 8

Reisdag 8 17 mei Los Angeles

L A , We zitten in een hotel back to the seventies, zowel de kamers mooi oranje/ groen als het personeel echt in stijl,leuk hoor. Zijn we na een heerlijk ontbijtje naar de Universal studios gegaan. Is wel grappig om te zien hoe de films gemaakt worden. Studio tour brengt ...

• Dag 7

Reisdag 7 16 mei Los Angeles

Vanmiddag gaan we vliegen naar Los Angeles, maar eerst nog even twee musea bezoeken. Het air en space Museum waar het eerste vliegtuig van de broeders Wright staat ende eerste raket die naar de naam vloog. Daarna nog een uurtje in de Nationaal Gallery of art. Met echt veel nederlandse ...

• Dag 6

Reisdag 6 15 mei Washington

Voor de eerste keer ontbijt in het hotel, is wel lekker relaxt beginnen van de dag, ipv op straat of in een park, ook al heeft dat toch ook wel wat.
    Vandaag een dag van Memorials ......
    We starten bij het United States Holocaust Memorial Museum, het was ondanks dat we ...

• Dag 5

Reisdag 5 14mei Washington DC

Vanmorgen afscheid genomen van New york, met de taxi naar bus station, taxi chauffeur met een half zijdige verlanging (bij ons zou je niet meer in een auto mogen rijden) maar goed we zijn er gekomen. Busrit heb ik niet veel van mee gekregen,moest even bij slapen. Konden in ...

• Dag 4

Reisdag 4 13 mei New York

Laatste dag in New York, de tijd vliegt voorbij, maar we hebben wel heel veel gezien en gedaan hier. Vandaag gaan we nog een keer met de bus Down Town, naar Wall street, even rond lopen daar en wandelend omhoog via Chinatown en Little Italy. Daar even lekker wat gegeten ...

• Dag 3

Reisdag 3 12 mei New York

Vandaag gaat we UpTown. Eerste stop is American Museum of Natural History, ( waar de film Night in the Museum) is opgenomen. En ECHT alles kwam tot leven.....
    Toen met hop on hop of rondje Bronx, terug in Harlem wandelend door het central park kwamen we de neef van Miles Davis ...

• Dag 2

reisdag 2 11 mei New York

Vandaag gaan we met de" hop on hop off " bus en boot.
    We beginnen met ontbijt in het Washington Square park, lopen door Greenwich Village (the place to be) Hier heeft Bob Dylan gewoond, gespeeld in de kroegjes. Leuk buurtje om even doorheen te gaan.
    Toen lopend naar Word ...

• Dag 2

vroeg opgestaan,in central park ontbeten, daarna gewandeld over broadway richting woning waar John Lennon gewoond heeft. Naar central park het pad van Strawberry fields.
    Richting metro,met metro naar de Bronx. Bij een wedstrijd geweest van de New York Yankees, echt super leuk om bij te zijn. Alleen super ...

• Dag 1

Op time sqare geweest, heel druk veel reclame. gewandeld in de omgeving, langs Empire state building. lekker gegeten bij een mexicaan. terug langs de hutson rivier. genoeg gedaan voor de eerste dag.

9 mei dag1 New York

We zijn in New York, net aangekomen in het sky line hotel. we gaan zo de stad in. vliegreis is goed verlopen uurtje vertraging. uur met de bus naar hotel.