Dag 1

Na een drukke week na de cruise zijn we vanaf Anchorage aan onze rondreis begonnen eerst naar het Denali natuurpark onderweg hoorden we dat er een grote brand in het park was en dat de weg afgesloten was we Namen de gok we hadden geen keuze de volgende dag hadden wij een excursie met een bus Door het park je mag er niet met de auto in toen wij aankwamen was de weg net weer open maar het Brand nog hevig en veel rook de rondrit was geweldig duurde de hele dag veel wildlive gezien grizzlyberen karaboes dallsheep schapen met grote gebogen horens daarna zijn we naar Fairbank gereden en zijn met een busje met gids over de Iceroad gereden dat spreekt ons erg aan omdat wij die serie op tv volgen een lange smalle gravelweg en in de winter ijs en sneeuw bedekt de truckers gaan daarover naar de poolzee terug zijn we met een klein vliegtuigen gevlogen over de Poolcirkel om 4 uur opgestaan en om 7 uur s avonds weer thuis maar wat een belevenis gisteren een lange maar prachtige rit gemaakt en weer wildlive gespot dat kom je overal tegen een grizzlybeer die zo langs de weg loopt op de foto krijgen is niet eenvoudig waar we nu zijn zitten we rondom de gletsjers er loopt een olie pijplijn boven de grond van 1400 km die wij volgen zeer indrukwekkend gezicht we hebben nog een paar korte ritten en dan kunnen we de koffers weer inpakken maar wat hebben we een fantastische va