• Dag 25

Vanochtend de camper opgeruimd, spullen weggegeven, weggegooid. Het is toch moeilijk te plannen wat je nodig bent voor 3 1/2 week. De vuilwatertanks geleegd voor de laatste keer. Anders krijgen we een behoorlijke boete van de verhuurder. Mooi rond 11 uur klaar, het tijdstip dat we uit moeten checken ...

• Dag 24

Vandaag lekker niets gedaan. Moet wel weer wennen overigens. Beetje hangen, internetten, lezen en een paar keer naar het zwembad geweest. "Just some hang around".
    Ook nog lekker nagenieten van San Francisco. Ik zou een ieder die ooit een rondreis door zuidwest Amerika van plan is te gaan maken, willen ...

• Dag 23

Vanochtend met een klein gezelschap in een kleine bus vertrokken vanaf de camping in Petaluma naar San Francisco, met onze chauffeur en gids John. Ondanks het feit dat we al enkele dagen in SF waren geweest had onze gids hier nog wel wat aan toe te voegen. We zijn ondere ...

• Dag 22

We laten de Nationale parken, met overal dezelfde mooie entreehokjes, nu definitief achter ons. We zijn vanochtend niet al te vroeg vertrokken vanaf onze camping in Groveland. Ons doel was vandaag om richting Petaluma te rijden, ongeveer een uurtje ten noorden van San Francisco. Langzamerhand moeten we ons toch een ...

• Dag 21

Vandaag zowaar een regenachtige dag.
    De mensen hier in de omgeving blij, wij wat minder. Het was 3 maanden geleden, dat het hier geregend had.
    Hoewel we er tussen de buien door weinig last van hebben gehad. Die ene keer dat we er last van hebben gehad, waren de poncho's ...

• Dag 20

Dag 20, nu ik dat zo typ, schiet het nu wel op.
    Vandaag vanaf camping in Coarsgold richting Yosimite NP. We wilden eerst naar Yosimite Valley om eventueel een camping te scoren, voor komende nacht, maar we waren niet de enigen.
    We hadden nummer 25, maar werden uiteindelijk uitgeloot. Beetje ...

• Dag 19

Vanochtend vertrokken uit Las Vegas. We hebben onze plannen gewijzigd. We gaan niet ten noorden van Death Valley naar Yosimite park, maar onderlangs via Barstow, Mojave, Tehachapi, Bakersfield uitkomend in Coarsgold. Zuidwestelijk van Yosimite park. Langere rit dan de geplande, maar we zitten nu aan de "goede" kant t.o ...

• Dag 18

Gisteravond op de bekende Strip in Las Vegas geweest. Wat een gekkenhuis. We hebben onze ogen uitgekeken. Bellagio, Paris, Ceasar palace, The Mirage, The Venetian, Pallazo, allemaal prachtige gebouwen en shows. En aan de ene kant de vreemdste creaturen, maar ook veel, heel veel toeristen met kleine kindertjes, die rond ...

• Dag 17

Alles kan in Las Vegas, maar WiFi is een moeilijke zaak. Vanochtend eerst nog voor de drukte op naar NP Zion geweest. Nog 2 "trails" gelopen. Prachtig gebied en moeilijk voor te stellen dat ook dat midden in de woestijn ligt.
    Op weg naar Las Vegas wordt het begrijpelijker.
    Had ...

• Dag 16

"The journey is the destination" stond er op een t-shirt. Onderweg/ on the road zijn is prachtig.
    Eerst nog een stukje Bryce Canyon gereden met de camper. Behoorlijk koud in de vroege ochtenduren. Nog wel wat plaatjes geschoten.
    Daarna naar NP Zion. Onderweg een echte voor-één-nacht camping gevonden, maar we ...

• Dag 15

Alweer reisdag 15, maar nog zeker 10 te gaan!
    Vandaag uitgeslapen (7.30 AM), op onze Peter und Heidi camping. Lekker op het gemakje richting Bryce Canyon gegaan. 20 Minuten rijden. Camper geparkeerd bij vertrek shuttlebus, die ons door een gedeelte van het Nationaal Park rijd (hop-on hop-of). We laten ...

• Dag 14

Gisteravond een stel uit het noorden ontmoet. We hadden ze al bij de Grand Canyon gezien, maar nu stonden ze dus weer bij ons op de camping. De dame uit het gezelschap kwam oorspronkelijk uit Veenhuizen en het duurde maar even of we waren bijna familie (-;. We hebben het avondeten ...

• Dag 13

Vanochtend ontwaakt op Gouldings Campground in Monument Valley. De Gouldinkjes doen het goed, want de benzinepomp, het hotel, de lodges, de garage, het restaurant, zelfs de kerk is eigendom van de Goulding company. Met de camper richting het Navajo Monument Valley Visitor Centre. Waar we een excursie hebben gehad o ...

• Dag 12

Gisteravond zo ontzettend moe van het lopen en alle opgedane indrukken, we lagen om 9 uur "voor Pampus". Vanochtend vroeg wakker dus en derhalve de zon op zien gaan bij de Grand Canyon. Wat een paar prachtige foto's opleverde. Daarna rustig bekomen van alle indrukken. Een bakje koffie, onbijtje en ...

• Dag 11

Vanochtend 45 min. met een helicopter over de Grand Canyon gevlogen. In één woord: overweldigend. We hebben elkaar even aangekeken met waterige ogen. Alle clichés gaan op, je moet het zelf meemaken.
    Daarna lopend en met de bus de zogenaamde South Rim van de Canyon verkend. Alsof het allemaal niet ...

• Dag 10

Internet wordt een beetje moeilijk in de Nationale parken. Gisteren aangekomen bij de Grand Canyon. Mooie reis gehad. Veel groener hier. De herten lopen rond op de camping. Nu in afwachting van helicoptervlucht. Volgende keer wat meer tekst.

• Dag 9

Vroeg wakker, maar lekker rustig aan gedaan.
    We hadden niet zo'n lange rit voor de boeg vandaag. ' s Ochtends eerst naar een naburig dorpje geweest naar een wild west openluchtmuseum. Een soort Orvelte, maar dan anders. Dit dorp heette Calico ghost town. Hier hadden zich eind 19e eeuw pioneers ...

• Dag 8

Vandaag weg van de kust en de binnenlanden in. Al erg snel, nadat we kustweg achter ons hadden gelaten, veranderde het landschap in een soort Pyreneeën. Aleen ruiger en groter. Het echte "wilde westen". Daarna soms eenbijna maanlandschapachtige omgeving. Na een uurtje veranderde het al vrij snel in een woestijnlandschap ...

• Dag 7

Vanochtend vroeg wakker. We waren vervolgens snel klaar, want boodschappen voor ontbijt hadden we nog niet in kunnen slaan. Water en koeken gekregen van de campingbeheerdster.
    Verder nog een kop koffie gekregen van onze Engelse buren die donderdag gaan trouwen in Big Sur. Daarna even gekeken bij de haven of ...

• Dag 6

Het was vandaag een dag van wachten, wachten en nog eens wachten.
    Eerst wachten op de taxi, waarna we bij aankomst bij het camperverhuurbedrijf vanaf 12 uur tot 6 uur hebben moeten wachten voor we uiteindelijk weg konden rijden. Oorzaak was het "burning men festival" waar alle 100 Campers van ...

• Dag 5

Vanochtend wekker gezet voor boottocht/ excursie naar gevangeniseiland Alcatraz. We waren zelfs zo op tijd, dat we al in de rij stonden voor de excursie voor ons. Konden we nog even rustig ontbijten.
    De boten varen de slechts 2 km. lange route af en aan.
    De grootste frustratie van de ...

• Dag 4

Vandaag fietsen gehuurd om de Golden Gate Bridge te bedwingen. Eerst door het centrum van SF, langs de oceaan en na enkele beklimmingen over de oranje brug. Wat een belevenis en wat een adembenemend uitzicht. Net alsof we midden in een film zaten. Nu hebben dat gevoel hier in Amerika ...

• Dag 3

Vandaag gelukkig vroeg op pad, want de Amerikanen hebben een lang weekend i.v.m. Labourday en trekken er massaal op uit. Vergelijk de drukte in SF maar met Koningsdag in Amsterdam. We hebben een een " Japanse dag" gehad, oftewel veel gedaan en gezien in korte tijd. Eerst met ...

• Dag 2

Vanochtend 3 kwartier later vertrokken met vlucht KL 0605.
    Dus wat later hier, wat later daar.
    11 uur vliegen is een lange zit.
    Behalve onze benen en voeten hebben we zelf niet echt kunnen slapen.
    Maar in eerste instantie weinig last van gehad.
    Duurde erg lang om langs de douane ...

• Dag 1

We hebben ons vakantiegevoel alvast naar voren gehaald, door vanmiddag met de trein van Assen naar Amsterdam te reizen.
    Vanaf Schiphol ben je met een shuttlebus binnen 10 minuten in Hotel Schiphol A4 (van der Valk). Zo kunnen we morgenochtend rustig ontbijten en met de shuttle naar het vliegveld.