• Dag 23

Van Durango naar Gunnisson

Vanochtend vertrokken vanuit Durango naar Gunnisson. Even leek het er op dat we dezelfde weg naar Silverton per auto zouden afleggen maar dat was maar een klein deel van de reis. onze route ging over een aantal bergpassen. Een prachtige weg maar helaas het weer was niet goed. Gestart met ...

• Dag 22

Met de stoomtrein van Durango naar Silverton

Vandaag met de stoom trein van Durango naar Silverton, een afstand enkel van ongeveer 49 mijl. Durango ligt op een hoogte van bijna 2000 m en werd rond 1880 gesticht tijdens het aanleggen van de railroad. In de daarop volgende jaren ontwikkelde de stad zich als bevoorradingscentrum voor omliggende mijnen ...

• Dag 21

Een jeeptour door Monument Valley

Toen we vanochtend uit het raam kenen werden we niet blij. Dikke vette nevel en dat terwijl wij in de ochtend een jeeptour van 2,5 uur hebben geboekt om Monument Valley te bezichtigen. De tour staat gepland voor 09.30. Bij vertrek kwam voorzichtig het zonnetje door maar het ...

• Dag 20

Met de jeep op pad naar Antelope Canyon

vandaag was het heel vroeg uit de veren. 5.30 uur ging het wekkertje. Half zeven aan het ontbijt en om 7.15 uur een ochtend wandelingetje naar het vertrekpunt van de jeeptour. De Antelope Canyon bestaat uit een upper en een lower deel. De upper Antilope Canyon werd in ...

• Dag 19

Op weg naar Lake Powel in Arizona

Vandaag staat vooral in het teken van 'km vreten' Onder weg nog een paar foto's gemaakt. Voor de rest weinig te melden. Het weer is vandaag onbestendig. Bij aankomst in het hotel een zwarte lucht en ja wel hoor, regen in de dessert,

• Dag 18

Een bezoek aan National Park Capitol Reef

Vandaag op tijd op pad richting Capital Reef NP. Een minder bekend park. Gelegen halverwege tussen Brice Canyon en Canyonlands. De scenic highway is een mooie route en leidt je richting park. Opvallend is dat je voor het park geen toegang hoeft te betalen en je ook niet direct in ...

• Dag 17

bezoek aan Arches NP

Vandaag het Arches NP bezocht. Een zeer fotogeniek park. een woestijnpark 8 Km ten noorden van Moab in Utah. het park grotendeels bekeken door een autorit door het park te maken. Volop plaatsen om te stoppen om te fotograferen en om de benen te strekken. (Lopen van trails). De temperatuur ...

• Dag 16

op weg naarMoab

Vandaag op weg naar Moab waar we 2 dagen verblijven om Arches National Park te bezoeken. Wederom een lange reisdag. Jammer maar het is niet anders. Inmiddels al 2200 Miles (3800 km gereden), maar wel al heel veel mooie dingen gezien. Ook de weg naar de volgende verblijfplaats is veelal ...

• Dag 15

Van Grand Teton NP naar Park City

Vandaag een lange reisdag. Via Grand Teton NP naar Park City, 40 km van Salt City verwijderd. Het weer was vandaag erg bewolkt. Weinig foto's kunnen maken en die we wel hebben gemaakt zijn duidelijk van een mindere kwaliteit. We werden in de late namiddag beloond met een zeer luxueus ...

• Dag 14

Lake Country in Yellowstone

Vandaag de laatste dag in Yellowstone. Via Lake Country. Hier
    ligt op een hoogte van 2357 m het Yellowstone Lake dat met een lengte van 155 km aan oevers het grootste bergmeer van VS is. Andere bezienswaardigheden zijn Mud Vulcano en het West Thumb Geyser Basin. Een kadootje was de ...

• Dag 13

Canyon Country In Yellowstone

Vandaag hebben we Canyon Country in Yellowstone bezocht. Over een lengte van ruim 40 km bevindt zich hier de Grand Canyon of the Yellowstone. wij hebben zowel de South rim als de North rim bezocht. De South rim vonden wij het mooiste. We hebben hier ook de South rim trail ...

• Dag 12

Geyser Country in Yellowstone Park

Het Yellowstone Park heeft een oppervlakte van bijna 9000 km2 en is bijzonder seismografisch actief. Er zijn ruim 10.000 thermale warmtebronnen zoals geisers, dampgaten, modder en zwavelhoudende poelen die het gevolg zijn van een reusachtige vulkanische uitbarsting die ruim 600.000 jaar geleden plaats vond. vandaag stond dan ook ...

• Dag 11

Op wegnaar Yellowstone National Park

Vanochtend vanuit Cody via de Beartooth Pass naar Yellowstone NP gereden. De Beartoothpass was een prachtige route om te rijden. Omstreeks half vier kwamen we aan bij onze lodge in het park. Dit was een luxe lodge die geheel onze verwachtingen over trof.

• Dag 10

Op weg naar Cody

Vandaag 4 september verlaten we de ranch in Ucross en gaan op weg naar Cody.het plaatsje werd in 1898 gesticht door William F. Cody. Beter bekend als Buffalo Bill. het was een mooie rit deels door de bergen. het plaatje Cody heeft op mij niet veel indruk gemaakt. morgen ...

• Dag 9

Op weg naar de ranch in Ucross

Vandaag, 3 september verlaten we Keystone en gaan op weg naar de ranch in Ucross. De lucht zat de hele dag potdicht van de smog. We hoorden later op de dag dat dit het gevolg was van branden in de staat Wyoming. We hebben ruim 420 km gereden. De ranch ...

• Dag 8

Bezoek aan Mount Rushmore en Custer State park

In de ochtend hebben we een bezoek gebracht aan Mount Rushmore National Memorial. ontzettend mooi om te zien hoe de 'koppen' van de 4 presidenten, George Washington,Thomas Jefferson, Theodore Roosevelt en Abraham Lincoln in de rots zijn uitgehouwen. De beeldhouwer Gutzon Borgsum begon zijn levenswerk op 10 augustus 1927 ...

• Dag 7

Badlands NP

Het was vanuit Keystone een lange rit naar De Badlands NP. Het was echter absoluut de moeite waard! Beelden zeggen meer dan woorden. Morgen 2 september bezoeken we Mountains Rushmore National Memorial. de in rots uitgehouwen koppen van de 4 presidenten in Amerika en het Custer NP. de dag is ...

• Dag 5

Op weg naar Keystone

Het was vandaag een lange reisdag, 470 km gereden. Colorado verlaten. via Wyoming naar South Dakota. Uren lang gereden door een compleet verlaten landschap. Zo nu en dan een auto. In de late namiddag bereikten we Keystone. HIer verblijven we 3 dagen. Op het programma staat uiteraard een bezoek aan ...

• Dag 4

Bezoek aan Estes National Park

Vandaag stond in het teken van per auto een deel van het park verkennen. Het park beslaat een oppervlakte van 660m2 en alle 78 bergtoppen in het park zijn hoger dan 3600 m. We hebben een deel van de Trail Ridge road gereden. Het hoogste punt van de weg ligt ...

• Dag 3

op weg naar Estes Park in de Rockey Mountains

na de auto te hebben opgehaald gaan we op weg naar Estes Park. we kiezen er voor om een kleine omweg te maken om het plaatjes Nederland te kunnen bezoeken. Een dorpje van 1200 inwoners op 2500m hoogte. De naam werd gegeven door de eerste kolonisten die zich aan het ...

• Dag 2

Een dagje Denver

Nog niet gewend aan het tijdsverschil en al vroeg uit de veren. Voor vandaag staat de stad Denver op het programma. We hebben Union station bezocht. Een mooie authentieke stationshal met veel wit graniet, waarin nu volop eetgelegenheden zijn. Vervolgens een wandeling langs de clear Creek gemaakt. dit was afzien ...

• Dag 1

Toen we vanochtend wakker werden en uit het raam keken zagen we alleen maar nevel. We konden geen bergtoppen zien en dat terwijl we voor vanochtend 09.30 een 2,5 durende jeeptour hadden geboekt. Omstreeks 9.00 kwam er heel voorzichtig een zonnetje te voorschijn. Dat gaf hoop! Samen ...

De reis is voorspoedig verlopen. Op Schiphol binnen drie kwartier ingecheckt. nog even een bakkie doen met Lisa En dan afscheid nemen. Bye, bye tot 23 september!
    De overstap op vliegveld Washington was even stressen. Het duurde erg lang . Gelukkig wel ander half uur over staptijd. Goed gevoel dat de ...

• Dag 1

Vandaag is het eindelijk zo ver. Onze rondreis naar de VS gaat beginnen. Lisa brengt ons naar Schiphol en om 11.55 gaan we met United airlines de lucht in. We vliegen naar Denver met een overstap op het vliegveld in Washington.

Van Schiphol naar Denver

Na een hectische periode zowel privé als zakelijk is het eindelijk zo ver.
    Alle voorbereidingen voor onze 27 daagse rondreis zijn getroffen. De koffers zijn gepakt en onze dochter Lisa brengt ons naar Schiphol.
    Tijd om afscheid te nemen.