• Dag 27

Flying back home......

"History repeats itself"!

Begonnen we de heenreis met een uurtje of twee vertraging; nou dat lukte Air Canada ook op de terugreis. Op het moment dat we in de shuttle bus stapten, die ons van ons laatste hotel naar de luchthaven brengt, krijgen we een berichtje over de vertraging van ...

• Dag 26

Bye, bye "rolling friend"

Vandaag gaan we het vakantiegevoel langzaam verlaten. Na het ontbijt wordt het tijd om alles vanuit de camper weer eens in te gaan pakken in de koffers en tassen want het einde van deze prachtige trip komt er nu echt aan. Niet leuk! Wel de realiteit helaas, vanmiddag moeten we ...

• Dag 25

De dag voordat.......

Vanacht werden Jacco en ik opgeschrikt door een val uit de hoogslaper boven de bestuurder. Wij ons gordijntje open en daar zat Lise op het bankje, half slapend. Ze wilde in haar slaap uit bed stappen maar dat ging niet helemaal goed. Gelukkig met de schrik vrij en konden we ...

• Dag 24

Up and downs

Vandaag snel op opgestaan om snel weg te kunnen gaan naar Yosemite. Ondanks dat we vroeg zijn vertrokken is het nog steeds druk voor de ingang en dus ook verder in het park. We reden nog maar een klein stukje door Yosemite of stuitte al op een hert met Bambi ...

Ups en downs

• Dag 24

Ups and downs

• Dag 23

Yosemite

Vanmorgen hebben we lekker rustig aangedaan, voor de eerste keer echt een beetje uitgeslapen en we waren na een lekker ontbijtje pas rond 11.15 onderweg, naar Yosemite national park. Het was erg druk onderweg, rond deze tijd gingen er meer mensen naar Yosemite. We stonden eerst in de file ...

• Dag 22

Het bos in......

Vanmorgen hebben we de droge en dorre omgeving van het vrijwel lege Lake Isabella achter ons gelaten. Eerst maar eens naar Bakersfield om de lokale Ford dealer op te zoeken. Bij een kleine 30gr is een werkende airco toch wel handig. Onderweg gebeld met de camperverhuurder, maar door de slechte ...

• Dag 21

Tegenvallers

Vanmorgen rustig aan gedaan, we hoefde niet zo ver te rijden dus namen de tijd. We reden vandaag door de droge bergen, was niet erg interessant. Lise las alle nieuwe reacties van de blogs voor, deze kan zij lezen op haar telefoon. Weer veel leuke reacties, erg leuk, bedankt! Onderweg ...

• Dag 20

Snelweg......

Vandaag hebben we Las Vegas achter ons gelaten, wat was het leuk! Vanmorgen eerst nog even rustig op de camping gezwommen na het wakker worden. Lekker fris bad na een nachtje met temperaturen die niet onder de 30gr komen is best een aanrader! Na het zwemmen nog wat broodjes als ...

• Dag 19

Vegas highlights

Vanochtend maakten we ons klaar en gingen we om 10 uur met de eerste shuttle bus naar de Strip, deze shuttle bus ging van het hotel naast de camping, ‘Sams’s Town’, naar het hotel aan de strip, ‘Harrah’s’. Toen we daar waren gingen we een stukje naar het ...

• Dag 18

Twee werelden

Vanmorgen een vestje aan bij het ontbijt, het was een beetje fris. We zien veel wolken en geen zon. We vertrekken uit Panguitch, vandaag is Las vegas de eindbestemming maar we gaan eerst naar Zion national park. Onderweg daarheen begint het te regenen.............steeds harder. Bij de ingang wordt ons ...

• Dag 17

Ice in de Bryce

Op de camping in Panguitch hebben we eerst maar weer eens een beetje uitgeslapen en ge-‘chilled’. Ook wel lekker op vakantie......

Na het uitslapen zijn we naar de Bryce Canyon gereden. Wat een prachtige kleuren daar. De Bryce Canyon ligt in hetzelfde “Canyon” gebied waar aan de zuidkant de ...

• Dag 16

Storm

Vandaag gingen we weer vroeg op zodat we voor het rijden nog naar het ‘National Park Arches’ konden. Dus na het eten gingen we richting Arches. Het was hier erg druk maar wel heel mooi, we reden een stukje het park in en gingen vervolgens een klein stukje lopen. Toen ...

• Dag 15

Monument

Vanmorgen werden we vroeg wakker gemaakt omdat we snel op pad wilden, eerst nog even tanken en boodschappen doen. De TomTom op Moab en daar gingen we, een heel eind rijden. Het eertse stuk was wel mooi maar niet bijzonder. Na een stop met lekkere donuts sprong mama achter het ...

• Dag 14

Van Grand Canyon naar Glen Canyon

Vanmorgen op tijd op gestaan om de grootste drukte bij de Grand Canyon (ingang park staat zomaar een file van 1,5km!) te vermijden. Dat lukte, we reden zo door het park in. Hier zijn we deze keer naar de oostzijde gegaan. Desert View heet dit punt en daar kijk ...

• Dag 13

HOOGTE- punten

Vanmorgen rustig aan gedaan, nadat we allemaal lekker hadden gedouched en ontbeten vertrokken we naar het vliegveld. Vandaag was ik de chauffeur (de 1e keer deze reis, maar zeker niet de laatste keer).
    Daar aangekomen moesten we bij het inchecken op een weegschaal gaan staan, en hierna kregen we een ...

• Dag 12

Natuurwonderen

Vandaag gingen we twee natuurwonderen bekijken; de Baringer Crater en de Grand Canyon. We begonnen met de Baringer Crater, dit is een grote krater gecreeert door een meteoriet. Het was een heel groot gat in de grond, het leek niet zo groot maar dat was het wel want de doorsnede ...

• Dag 11

Rijden door de states

Vandaag was het vooral rijden en reizen. We zijn van California (Joshua Tree) naar Arizona (Williams) gereden. De eerste 100 miles vooral door heel droog en verlaten woestijn landschap. Lange rechte wegen en nauwelijks ander verkeer om ons heen. Verdwalen kun je niet, maar eenzaam lijkt het wel zo in ...

• Dag 10

Van soaking wet to dehydration

Vandaag naar Joshua Tree gereden. Heel bijzonder 'nation park'. Zitten middenin de woestijn dus ontbreekt het ons aan wifi. Dus kort blog, morgen meer nieuws.

Na het ontbijt vertrokken we naar de supermarkt en hebben grote/dure inkopen gedaan. Daarna getankt en op weg naar Joshua Tree national park. Onderweg ...

• Dag 9

Soak Zone

Vanochtend hadden we een heerlijke ‘Pancake’ als ontbijt, daarna gingen we naar de receptie zij hadden voor ons een taxi gebeld; daarmee gingen we naar ‘Seaworld’. We hadden eerst bij wat aquaria gekeken, ook bij een aquarium waar ‘eelt etende’ visjes aan Jelle zijn hand zaten te knabbelen, en daarna ...

• Dag 8

Laatste stukje Pacific Coast Highway

Vanmorgen hebben we eerst eens een beetje uitgeslapen na de late avonturen van gisteren. Onder een strakblauwe hemel werden we wakker en hebben we nog even ontbeten in LA. Onze camping manager Steve (uitermate vriendelijk en behulpzaam) had nog wat laatste tips en hupsakee daar gingen we weer.

Eerste even ...

• Dag 7

Los Angeles verveelt nooooooit.....

Vandaag hebben we met de metro en bus gereisd van de camping naar downtown LA. Als eerste naar de “walk of fame”, en daar liepen we meteen tegen ‘ Superman’ aan. Die wilde graag met Jelle op de foto, uiteraard voor een kleine fooi. Op de “walk of fame” hebben we ...

• Dag 6

Finally LA

Vanmorgen werden we weer wakker op onze camping even snel douchen, ontbijten en weer op stap met de camper richting; LA.

We hebben heel wat mooie auto's gespot maar helaas niet meer zulke mooie dieren als gister. We hebben even geluncht in een parkje bij Malibu. Daarna ging de reis ...

• Dag 5

Dierendag

Vandaag was een reis dag over de pacific highway. En we hebben allerlei mooie dieren gezien zoals zwemmende en brullende zeeleeuwen, spuitende bultrug walvissen, een groep van tuimelaars, schelpenkrakende zee otters, heel veel roofvogels, zelfs luie zeekoeien en ondeugende eekhoorns. En toen we aankwamen hadden we nog een lekker zwembad ...

• Dag 4

Onderweg met de camper

Vanmorgen hebben we na een ontbijtje bij cafe Mason even gebeld met de camperverhuurder. Deze kwam ons om 10u ophalen bij het hotel en zo hebben we San Francisco achter ons gelaten. Via de Oakland Bay Bridge naar Newark om de camper te halen. Daar waren wij niet de enige ...

• Dag 3

Golden Gate

Vanmorgen weer vroeg wakker, de Amerikaanse tijd zit nog niet helemaal in ons systeem. Zelfs Lise en Jacco vroeg op terwijl zij gisteravond nog de straat op zijn gegaan om vuurwerk te kijken. Jelle was met kleren en al in slaap gevallen, ik bleef bij hem in hotel.
    Het voordeel ...

• Dag 2

's Morgens werden we al weer vroeg wakker ook al gingen we laat slapen, daardoor konden we ook weer vroeg op stap. We hadden in het hotel koffie en thee gedronken en daarna gingen we ontbijten in een restaurant. Vervolgens gingen we even onze tandenpoetsen in het hotel en de ...

• Dag 1

Van AMS naar SFO

Goed dag 1 had een plan, een reisschema. Vertrek op Schiphol om 11:55u en dan naar Toronto, 8:30u vliegen om daar om 16:30u (lokale tijd) naar San Francisco te vliegen. Aankomst San Francisco om 19:05u lokale tijd. Tot zover het plan.......

Vertraging op Schiphol: ruim 2u ...