Dag 25

De dag voordat.......

Vanacht werden Jacco en ik opgeschrikt door een val uit de hoogslaper boven de bestuurder. Wij ons gordijntje open en daar zat Lise op het bankje, half slapend. Ze wilde in haar slaap uit bed stappen maar dat ging niet helemaal goed. Gelukkig met de schrik vrij en konden we allemaal weer (rustig) verder slapen.
Vanmorgen na het ontbijt gingen we weer naar Yosemite park. Omdat we onze kuiten nog voelden van de wandeling van gisteren kozen we voor een makkelijk pad naar de lower waterfalls. Dit keer vonden we makkelijk een parkeerplek en daarna aan de wandel, weer een grote drukte. Het was echt maar een kort pad we waren er zo, even gekeken en foto’s gemaakt en toen weer terug. We gingen op zoek naar een leuke picknick area, waar Jelle een mooie picknick tafel vond in de schaduw, alle spullen (drinken,broodjes en beleg) uitgestald. Je ziet op al deze picknick plaatsen groepen families met koelboxen en ze nemen hun eigen BBQ mee om met elkaar te lunchen, ziet er gezellig uit en ruikt ook erg lekker als je trek hebt.
Na de lunch gingen we naar het zelfde watertje als waar we gisteren lekker hebben geplonst en in het zonnetje hebben gelegen. Jelle vond aan de andere kant van het watertje nog sporen; ws. van een beer. We hebben helaas geen beer in het echt gezien. Nadat we een paar keer hadden geplonst en daarna weer een beetje waren opgedroogt gingen we terug naar de camping, hier nog even genoten van het camping gevoel.................. tja de laatste dag. Nog een glaasje drinken en een toastje en toen gingen we naar het centrum van Mariposa, daar hebben we in een druk bezochte steakhouse heerlijk gegeten. Jelle at (natuurlijk) spare ribs, Lise heerlijke condonbleu, Jacco een lekkere steak en ik had een mega grote burger mmmm. Met volle buikjes naar de camping, daar moetsen we nog een potje Yathzee spelen, revance.
We hebben reacties op ons Blog gekregen met de vraag wie er meestal bij ons wint.............. nou dat ben ik zeker niet, ik had van de week gewoon een keer geluk. Meestal wint Jacco. Maar ook vandaag was de uitslag weer anders als dat we dus gewend zijn, vandaag was Lise de overtuigende winares!!!!
Toen werd het tijd om het bedje op te zoeken, meteen gevoel van jammer, laatse nacht in de camper (maar ook wel weer zin in ons eigen bedje) gingen de kinderen slapen. Ik nog even dit blog schrijven Jacco nog even de regelementen door lezen hoe we de camper (schoon, wc en watertank leeg enz enz) moeten inleveren en dan gaan wij straks ook voor de laatste keer in onze vakantie auto/huis slapen.
Morgen op naar San Francisco waar we de camper inleveren en dan nog een nachtje in een hotel slapen, vlak bij de luchthaven.