Dag 10

Van soaking wet to dehydration

Vandaag naar Joshua Tree gereden. Heel bijzonder 'nation park'. Zitten middenin de woestijn dus ontbreekt het ons aan wifi. Dus kort blog, morgen meer nieuws.

Na het ontbijt vertrokken we naar de supermarkt en hebben grote/dure inkopen gedaan. Daarna getankt en op weg naar Joshua Tree national park. Onderweg nog even gestopt voor een lekkere donut en daarna gauw weer door. Na elke stop veranderd de passagiers op de passagier stoel voor in daar zat nu Lise, Jelle en Mama deden achter in een potje pimpampet. (gewonnen door Jelle!!!).

Bij Joshua Tree visitorscentre aangekomen hadden we de “golden pas” gekocht, hiermee mogen we alle parken in. We rijden snel het park in op zoek naar een picknick tafel voor onze luch. We stappen uit en denken dat we sauna binnen komen, in de schaduw van een grote ‘Joshua Tree’ eten we lekker een bolletje. Hierna reden we verder naar een punt in Joshua Tree ‘hidden valley’ en lopen daar een tocht tussen massieve keien, we kwamen heel veel MalleSanders* , chipmunks en roofvogels tegen. De shirtjes gingen uit maar we liepen dapper door. Ons volgende bezienswaardigheid werd de ‘barker dam’ weer een mooi pad gewandeld maar geen water te vinden.... dan maar terug naar de camper en op naar de camping.

Aangekomen op de camping zien we niet veel mensen maar er is toch een meertje. We zoeken een plaatsje onder een boom en tussen de andere acht (!) campers/carvans. We zetten de airco aan en zoeken verkoeling, het is buiten 35 graden celcius. We gaan eten en daarna gaat iedereen iets doen wij maken dit blog, buiten zijn duizenden sterren te zien jammer dat Jelle’s telescoop niet mee kon.