Reisinformatie

• Reisdoel: Familie Vakantie
  • Periode: 26-07-2015 tot 14-08-2015
  • Reisomschrijving:

Vanuit de warmte van Death Valley kwamen we in de veel koelere omgeving van Mammoth Lakes terecht. Wat een temperatuurverschil! Mammoth Lakes is een chique skigebied. Veel huizen zijn gebouwd in de stijl van de alpen; het doet wat Zwitsers aan. In het gebied leven veel beren. We werden dan ook bij het inchecken direct gewaarschuwd: laat niets eetbaars buiten slingeren en haal alles wat eetbaar is uit de auto, want ze zijn slim en breken zelfs auto's open. Het is vooral in het belang van de beren dat er wordt gewaarschuwd, want: 'a fed bear is a dead bear'. De mens hoeft volgens de informatie die we op de borden lazen niet bang te zijn te worden aangevallen door een beer, want beren zijn bang voor mensen. Het gebied is prachtig: veel mooie meren met naaldbomen. Het deed ons wat denken aan Canada (van foto's dan, want we zijn er nog nooit geweest!). Vanwege de koude wind hebben we niet uitgebreid gewandeld rondom de meren. 's Avonds hebben we in een echt Amerikaans hamburgerrestaurant heerlijk hamburgers gegeten. De volgende ochtend zijn we op tijd opgestaan en hebben we eerst een continental breakfast gegeten in het hotel. Daarna gingen we op weg naar de tiogapas. Via deze pas reden we het Yosemite Park in, het volgende National Park van de Verenigde Staten waar we doorheen gingen. Omdat we bij de Grand Canyon al een pas gekocht hadden hoefden we niet in de rij aan te sluiten maar mochten we sneller doorrijden, prettig! Wat een prachtige omgeving! Al vrij snel stopten we bij een riviertje om even te kijken hoe het er uit zag beneden. We zaten even en zagen een paar bergmarmotten zitten aan de overkant van het water. Ze waren niet echt schuw, bleven gewoon zitten ondanks de herrie die wij maakten. Op weg terug naar de auto passeerden we een paar reeën. Onderweg stopten we af en toe om te kijken en foto's te maken. We zagen allerlei verschillende soorten rotsformaties en meertjes, geweldig! Voor de lunch stopten we bij Tenaya Lake. Thomas zag verschillende mensen zwemmen en waagde het er ook op. HEt was een behoorlijk koude duik! We reden verder en bezochten even kort het Visitor Center. Hier werden we weer gewaarschuwd voorzichtig te doen met voedsel in verband met de beren. De hele weg bleven we speuren naar beren maar hebben er helaas geen 1 gezien.. In het park worden jaarlijks tientallen beren doodgereden door automobilisten. Er zijn dus kennelijk wel behoorlijk wat beren aanwezig in het park. Aan het eind van de middag kwamen we aan in El Portal. Een plaats net buiten het Yosemite Park waar we in hotel Yosemite View Lodge een kamer hadden met river view. Een vrij grote kamer met een balkon met prachtig zicht op een rivier. 's Avonds hebben we op het balkon heerlijk pizza gegeten!