• Dag 26

This is it!

Vandaag gaan we naar huis, het zit erop.
    We hebben vanmorgen toch nog een keer ontbeten bij Le Pain Quotidien. Was wederom erg lekker. Hierna nog een korte wandeling gemaakt door de winkelstraat. Nog even een laatste blik op de winkels, het blijft erg mooi. Maar we moeten richting LAX ...

• Dag 25

Laatste dag in Santa Monica

Vandaag is het onze laatste dag in Santa Monica en gelijk ook van onze vakantie. Morgen vliegen we terug naar Nederland. Dus nog maar even genieten. Het is wederom een zwaar bewolkte dag, graadje of 20 schat ik.
    We hebben wederom ontbeten bij Le Pain Quotidien, erg leuk tentje met ...

• Dag 24

Heerlijk genieten in Santa Monica

Het is vanmorgen bewolkt, als het goed is wordt het in de loop van de dag beter.
    The Huntley is een prijzig hotel, maar je krijgt er veel voor terug. Heerlijke bedden, prima service en de douche benodigdheden zijn ook van een kwaliteit die je hier mag verwachten, heerlijke bvulgari ...

• Dag 23

Hello Santa Monica

Vandaag gaan we naar onze laatste locatie van deze vakantie, Santa Monica.
    Maar eerst ontbijten bij de Tequila Factory in San Diego. Was wederom prima. Na uitgecheckt te zijn, gaan we op weg. We gaan eerst naar het meest zuidwestelijke punt van het vasteland van Amerika, Point Loma. Hier is ...

• Dag 22

San Diego in één dag

Vanmorgen was het erg mistig, je kon de stad horen maar niet zien. Dat hebben we niet eerder meegemaakt. Eerst maar ontbijten bij de Tequila Factory, eenvoudig maar prima ontbijt. Drieënhalve week in USA is niet goed voor de lijn. Er is zoveel keuze in eten, en de porties zijn ...

• Dag 21

Op naar San Diego

Vandaag wordt een lange reisdag. We gaan richting San Diego. Maar eerst gaan we genieten van een heerlijk ontbijt op de buitenlocatie van Tanque Verde, gelegen op de heuvel. Je kunt kiezen om hier per paard heen te gaan of zoals wij gedaan hebben met Rick, de storyteller. Hij vertelt ...

• Dag 20

Still on the ranch

Na een wat onrustige nacht hebben we heerlijk ontbeten. Al het eten op de ranch is echt voortreffelijk, verse producten en dat kun je proeven. En een hele goede chef-kok.
    Vanmorgen ga ik een walking ride maken. Een anderhalf uur durende rit op een paard de heuvels in. Het is ...

• Dag 19

Naar de ranch in Tucson

Gisterenavond nog even een rondje gelopen bij het hotel. De winkels en restaurants zitten inderdaad op steenworp afstand. Er hangt een leuke sfeer.
    Vanmorgen buiten de deur ontbeten bij een heel leuk tentje, Morning Squeeze. Is een minuut of 10 lopen van het hotel, maar zeker de moeite waard. Erg ...

• Dag 18

Op naar Scotsdale

We zijn nog in de Grand Canyon dus moeten hier eerst nog even rondkijken. Gisterenavond was het al donker toen we aankwamen, hebben niets kunnen zien. We kunnen niet doorreizen zonder Mather Point gezien te hebben. Dus na uitgecheckt te hebben eerst naar het visitors center. Het Mather Point is ...

• Dag 17

Op naar de Grand Canyon, maar eerst de Upper Antelope tour

Vanmorgen rustig aan kunnen doen, we hoeven vanmiddag pas om 15.00 uur in Page te zijn voor de Upper Antelope tour. En we gaan de tijdzone weer door, waardoor het een uur vroeger is.
    Ontbeten bij de Combo Ridge, een hele leuke tent tegenover Desert Rose Inn & Cabins ...

• Dag 16

Op naar Monument Valley

Vanmorgen eerst ontbeten bij Pancake Haus, de pancakes met blueberries genomen. Wow, wat een bord vol, kreeg drie dikke pancakes met blueberries erin. Erg lekker, maar veels te veel. Míjn man had pancakes met scrumbled eggs. Ook erg lekker maar ook voor hem veels te veel.
    Hierna richting Bluff gereden ...

• Dag 15

Nog een dagje Moab

Vandaag nog een dagje Moab. Eerst heerlijk ontbeten bij Pancake Haus, prima eggs benedict en eggs sunny side up.
    We zijn nog terug gegaan maar Arches National Park, we willen de Delicate Arch toch beklimmen nu het nog niet te warm is. En het is de moeite meer dan waard ...

• Dag 14

Van Bryce naar Moab Downtown

Vanmorgen na een heerlijk ontbijtbuffet vertrokken richting Moab. Wij hebben de route via de 89 en highway 70 genomen. Prima route om te rijden met mooie uitzichten. Onderweg voor het eerst deze vakantie een paar regendruppels gehad, niet noemenswaardig. In Moab aangekomen was de kamer nog niet klaar. We zijn ...

• Dag 13

Op naar Bryce National Park

Vandaag gaan we naar Bryce. De route gaat eerst door het Zion National Park, dus nog even genieten van de geweldige uitzichten.
    Eenmaal Zion National Park achter ons gelaten zie je de natuur al snel veranderen, de rotspartijen krijgen meer een geelgroene kleur. Het is vandaag niet zo heel ver ...

• Dag 12

Van Las Vegas terug naar de rust van het National Park

Vanmorgen gedag gezegd aan Las Vegas. Las Vegas was fantastisch, maar we zijn blij dat we weer verder gaan. Wat een drukte en spektakel, erg leuk om meegemaakt te hebben. Wat gelijk opvalt richting Zion is de rust. We hebben eerst de Valley of Fire aangedaan. Wat je daar aantreft ...

• Dag 11

Las Vegas en de Hoover Dam

Vanmorgen van een ontbijt genoten bij één van de vele tentjes die het New York New York hotel rijk is. De keuze is enorm.
    We hebben de auto gepakt richting het 'Welcome to Fabulous Las Vegas Nevada' bord. Als je in Las Vegas bent moet je toch een foto van ...

• Dag 10

Las Vegas here we come!

Vanmorgen eerst genoten van een ontbijt in Lone Pine. We moeten helaas verder, door Death Valley op naar Las Vegas. Het mooie uitzicht op de Alabama Hills zal ik missen, maar we krijgen er zeker iets moois voor terug in Las Vegas.
    De route door Death Valley hebben we iets ...

• Dag 9

Van Tulare naar Lone Pine, het gebied van de westerns

Vanuit Tulare al weer onderweg naar Lone Pine. Lone Pine staat erom bekend dat hier vele western films zijn opgenomen. Onderweg weer de meest fantastische uitzichten tegengekomen. Wanneer je het over een windmolenpark hebt tref je onderweg wel een heel groot windmolenpark aan, zover als je kunt kijken staan er ...

• Dag 8

Van Pismo Beach naar Tulare en Sequoia National Park

Pismo Beach was geweldig maar we moeten verder. Vanmorgen bijtijds in de auto gestapt, we moeten door naar Tulare. Aan het eind van de ochtend aangekomen in Tulare bij Hampton Inn & Suites waar we één nachtje zullen verblijven. Ook al weer zo'n prima hotel. We zijn lekker vroeg omdat ...

• Dag 7

Hearst Castle, elephant seals en Pismo Beach

Vanmorgen geen zin in een ontbijt in het hotel dus op richting Pismo Beach. Langs de weg een leuk bakkertje gevonden, 'Seaside Café and Bakery'. Heerlijke oven verse croissants en chocolade broodjes met een heerlijke bak koffie. Wat wil een mens nog meer op de vroege ochtend.

Vandaag staat Hearst ...

• Dag 6

Van Monterey naar Pismo Beach

Vanmorgen na het ontbijt uitgecheckt en op pad gegaan. We gaan eerst de Big Sur rijden. Wow...ik had het al gelezem maar het is echt waar. Na iedere bocht in de weg komt weer het wow-effect. Het ene uitzicht is nog mooier dan het andere, ongelofelijk. Na de Big ...

• Dag 5

Van Yosemite naar Monterey

Vanmorgen wederom vroeg wakker, het zal nog wel met het tijdverschil met Nederland te maken hebben. Rustig aan ontbeten en rond half acht op weg richting Monterey. Dag Yosemite, wat ben je mooi en bijzonder, voor mij ben je een aanrader voor iedereen die in de buurt is.
    Wat onderweg ...

• Dag 4

Onze ontdekking van Yosemite Park

Vanmorgen weer vroeg uit de veren. Wat me direct opviel toen ik naar buiten ging was dat er een brandlucht hing die ik niet kon thuis brengen.
    Voor het opengaan van het Yosemite Park waren wij al in het park. Alleen het binnen rijden van het park was al een ...

• Dag 3

Van San Francisco naar Yosemite National Park.

Na een nacht van maar een paar uur slaap maar weer vroeg opgestaan. Vandaag de auto ophalen en richting Yosemite National Park. Maar eerst gaan we nog een wandeling maken richting Union Square en het Financial District, we willen de Transamerica Pyramid en de Coit Tower op de foto zetten ...

• Dag 2

San Francisco op de fiets.

Vandaag gaan we San Francisco op de fiets verkennen. Al bijtijds de fietsen opgehaald bij Blazing Saddles. De straten van San Francisco zijn iets anders dan wij gewend zijn in Nederland. Sommigen zijn prima te doen en andere zijn dusdanig steil, dat je liever afstapt en een stukje te voet ...

• Dag 1

San Francisco

Eindelijk is het dan zover. De reis naar Amerika gaat beginnen. De wekker gaat erg vroeg. Rond kwart over zes gaat het richting Schiphol waar alles vlotjes verloopt. We hebben een minuut of 10 vertraging maar dat mag de pret niet drukken. Rond 10 uur gaan we de lucht in ...