• Dag 19

Vandaag hebben we een lange rit voor de boeg, we gaan immers weer terug naar Las Vegas. We rijden hier eerst even langs de lagunes en gaan dan verder op pad. We hebben wel nog twee tussenstops voor we in Las Vegas zijn en de eerste stop is een National …

• Dag 18

We rijden naar het Crescent moon ranch state park. We wandelen wat, worden opgevreten door de insecten en besluiten daardoor dat we lekker bij de rivier gaan liggen. Het originele plan was om hierna weer naar een ander park te gaan, maar we zitten zo lekker dat we besluiten de …

• Dag 17

Nieuwe dag, nieuwe kansen! Ik voel me gelukkig veel beter vandaag, dus op naar die route. We gaan de Bright Angel trail lopen. De route daalt af de canyon in. Aangezien we op zo'n 7000 feet hoogte zitten dalen we natuurlijk niet af tot de bodem, maar wel een stukje …

• Dag 16

We zijn vanmorgen extra vroeg vertrokken naar the Main event; Grand canyon. Er is 1 uur tijdsverschil tussen Utah en Arizona, dus die pikken we ook lekker mee. We stoppen eerst nog even bij een kleinere canyon om alvast een voorproefje te krijgen. Deze kloof is al heel cool om …

• Dag 15

Voordat we dit prachtige park weer gaan verlaten lopen we eerst nog naar de Landscape Arch. Even gezamenlijk op de foto en weer snel door naar het volgende op de planning. In eerste instantie zouden we 2 nachten op dit park blijven, maar dat plan is van de week al …

• Dag 14

We hoeven vandaag niet zo ver te rijden, Arches National Park ligt een paar mile verderop. We zijn er vroeg bij en dat is misschien maar goed ook, want we staan nu al in de file voor de entree. We staan de komende nacht op de camping van het park …

• Dag 13

We beginnen vandaag met de Scenic drive in het Capitol Reef park. Zo'n drive is een weg met veel parkeerhavens enzo zodat je de bezienswaardigheden goed kunt zien en fotograferen en vaak beginnen op die plaatsen ook de wandelroutes. Omdat we al weer genoeg op de verdere planning hebben staan …

• Dag 12

Ow wat is het koud. Tuurlijk, vannacht was dat heerlijk, maar zodra je onder dat dekbed vandaan moet Brrr. Dat gaat nog wat worden als we terug zijn in Nederland. Hoop stiekem op een hittegolf ;-) Maar ok, snel onder de douche iets warmers aantrekken en ontbijten. We zijn zo goed …

• Dag 11

We waren van plan om naar de zonsopgang te gaan kijken... Op tijd naar bed gegaan, wekkertje gezet.... En vanmorgen; wekkertje uitgezet, even getwijfeld en weer lekker verder geslapen. Dat tijdsverschil is goed uit het systeem merken we al. Omdat we net als in Zion twee nachten op de camping …

• Dag 10

Gisteren hebben Rik en ik nog een tijdje buiten gezeten... Kampvuurtje aan en kijken naar de ontelbaar vele sterren. Maar vandaag is weer een nieuwe dag en dus ook weer tijd voor een nieuwe plek; Bryce Canyon National Park. Onderweg nog even snel een hamburgertje gegeten bij Ruby's Inn. Eenmaal …

• Dag 9

Voor de eerste keer deze vakantie stappen we de camper uit in de ochtend en is het gewoon fris buiten. Nou komt dat ook voor een deel omdat we aan de hitte beginnen te wennen, maar het komt vooral omdat we nog heerlijk in de schaduw van de bergen staan …

• Dag 8

Vandaag nemen we afscheid van Marloes omdat zij naar LA gaat.
    Het is niet te geloven dat we hier al en pas een week zijn. Tot over 2 weken Marloes!
    De eerste stop van vandaag is Valley of Fire State Park. Gezien de naam van het park maak ik me …

• Dag 7

On the road again! Eerste stop vandaag is Red Rock Canyon. Wat nou zo heerlijk is aan Amerika is dat ze niet te moeilijk doen als het gaat om het benoemen van straten en parken. Staat er een school in een straat noemen ze het "school avenue", staat er een …

• Dag 6

Vandaag hebben we een rustig dagje. We zijn naar het plaatsje Laughlin gereden, hebben de campers neergezet en Rik en ik zijn richting het strandje bij de rivier gegaan.
    Het tafereel voor ons is heel apart, waar er in Nederland een zwemgedeelte is en een klein stukje is voor boten …

• Dag 5

Nou het moet toch niet gekker worden. Het heeft vannacht dus geregend, maar echt geregend! Nou denk je natuurlijk hé dit stukje heb ik al gelezen, maar nee hoor het heeft afgelopen nacht dus gewoon weer geregend.
    Vandaag rijden we eerst naar het plaatsje Kingman, vanaf daar gaan we de …

• Dag 4

Nou het moet toch niet gekker worden. Het heeft vannacht dus geregend, maar echt geregend! Natuurlijk is het nu weer allemaal opgedroogd alsof er niets gebeurd is maar het is echt gebeurd. Wat nou woestijn!
    Vandaag gaan we weer weg van deze camping. We rijden een stukje terug richting Las …

• Dag 3

Eerst even Wim gefeliciteerd met z'n verjaardag :-).
    Vandaag gaan we met 1 camper naar Death Valley National Park.
    Zoals de naam al doet vermoeden staat het park niet bekend om z'n aangename temperatuur en frisse briesjes, dus we zijn eigenlijk allemaal wel blij dat we een bewolkte dag hebben. De …

• Dag 2

Reisdag 2 - breakfast

Zo m'n hoofd had het kussen nog niet geraakt of ik lag al te slapen.
    Het tijdsverschil is nogal te merken hoor. Marloes, Rik en ik waren om kwart over 4 lokale tijd wakker en waren het er unaniem over eens dat het een goed idee was om gewoon te …

• Dag 1

Reisdag 1.5

Viva Las Vegas!
    Wat een rit zeg, het tijdsverschil klapte er ineens in.
    Maar we zijn er, Tuscany Suites hotel, vlak bij de Strip.
    Van tevoren had ik bedacht dat we nog even naar de Strip zouden gaan, even wat eten en drinken, even een jackpotje winnen, you get the …

• Dag 1

Nou daar zijn we dan, Houston Texas. Net een vlucht van ongeveer 10,5 uur gehad en die viel eigenlijk reuze mee. Schermpje voor je neus met heel veel films om uit te kiezen, om de haverklap eten en drinken en geen vervelende mensen om ons heen gehad.