Dag 9

Voor de eerste keer deze vakantie stappen we de camper uit in de ochtend en is het gewoon fris buiten. Nou komt dat ook voor een deel omdat we aan de hitte beginnen te wennen, maar het komt vooral omdat we nog heerlijk in de schaduw van de bergen staan. Omdat we twee nachten op deze camping staan hebben we de hele dag om het park te verkennen. We gaan met z'n vieren met een shuttlebusje naar de Emerald Pools. De wandelroute bestaat uit drie delen; lower, middle en upper. Omdat Wim en Lindy in een ander tempo lopen dan wij gaan we ieder onze eigen kant op. We lopen via een deel van de lower en middle route naar de upper route toe. Terug zijn we van plan om de rest van de middle en lower route te lopen, maar helaas is de middle route verder afgesloten. Wel komen we nog een andere route tegen die de Grotto heet, dus besluiten we die nog even mee te pikken. Eenmaal weer onder aan de berg pakken we de shuttlebus weer. We hebben gehoord over een plek die "The Narrows" heet. Dit is een wandeltocht die grotendeels door het water heen gaat. Dit lijkt ons weer een mooie uitdaging, dus stappen we bij de laatste halte uit. Het is eerste nog een stukje lopen langs de rivier en dan is het zo ver, met de voetjes het water in. Blijkbaar zijn we niet de enigen die gehoord hebben over deze route.... Het lijkt wel een zwembad zoveel herrie is er om ons heen. Het water is niet erg warm, ik durf het zelfs koud te noemen, maar omdat de temperatuur sinds vanmorgen alweer een stuk gestegen is, is het ook niet verkeerd om op deze manier iets af te koelen. We lopen tussen meters hoge wanden in die gecreëerd zijn door het water waar we in lopen. Het is steeds een beetje oppassen waar je loopt, want er liggen overal rotsen in het water en sommige stukken zijn dieper dan de andere. We zijn ongeveer anderhalf uur onderweg vanaf het moment dat we het water in zijn gegaan en het is echt een stuk rustiger dan in het begin. We eten hier even onze meegebrachte lunch op en gaan dan weer lekker terug naar de camping. Al met al zijn we rond een uur of 4 weer terug op de camping. We gaan nog even met z'n vieren bij de rivier zitten waar we eekhoorntjes en kolibries om ons heen hebben en straks.... BBQ!