• Dag 25

Parijs

Zondag 6 augustus. Jullie dachten van ons af te zijn maar daar zijn we dan toch weer.... De vlucht ging prima, we kwamen al om half 5 aan op Charles de Gaulle. Om de bagage op te halen moesten we met een metro naar een andere terminal. Daar nog een ...

San Francisco - Parijs

Zaterdag 5 augustus. Dit wordt de laatste update geschreven op het vliegveld van San Francisco. Vanochtend om 6 uur al uit de veren. Gisteravond de koffers ingepakt, opgeruimd en schoongemaakt maar vanochtend nog de laatste koffer gevuld, bedden afgehaald en 5 man douchen kost ook aardig wat tijd .Om 8 ...

• Dag 24

Yosemite - Anthony Chabot Nat. park

Vrijdag 4 augustus. Wat jammer toch, onze roadtrip is zo goed als klaar. We zijn vandaag rond 10.30 vertrokken uit Yosemite. Aan de westkant zijn een paar jaar geleden grote bosbranden geweest en dat was nog goed te zien, erg kaal allemaal en veel verbrande bomen. Over de weg ...

• Dag 23

Yosemite

Vandaag splitst de familie zich op. Een tijd geleden had ik gelezen dat er vanaf Glacier Point een mooie wandeling naar beneden liep, de Panoramatrail. In 4-6 uur loop je vanaf de top van deze berg zo naar het dal en kom je uit voor de camping. Dat leek mij ...

• Dag 22

Mammoth Lakes - Yosemite

Woensdag 3 augustus. Vroeg uit de veren en direct weggereden. Onze eerste stop onderweg naar Yosemite was Mono Lake, een enorm meer dat een steeds lager waterpeil krijgt omdat water wordt onttrokken voor de regio van Los Angeles. Daardoor zijn enorme zoutpilaren zichtbaar geworden, dit levert een prachtig schouwspel op ...

• Dag 21

Mammoth Lakes

Dinsdag 2 augustus. Een heerlijk koud nachtje gehad en dat zonder airco! De dekbedden moesten er zelfs bij. De koelkast was vannacht uitgevallen, we stonden blijkbaar te scheef. Dus eerst de auto geleveld, daarna ontbeten aan de picnictafel en toen gelijk een trail gelopen naar Emerald Lake. Een prachtig meertje ...

• Dag 20

Las Vegas - Mammoth Lakes

Wat een overgang, van meer dan 40 graden naar de sneeuw in Mammoth Lakes! De blog is ietwat verlaat want we staan in een groot bos zonder bereik. Nu zijn we even in het dorp, Claude doet de laatste boodschapjes zodat ik op de parkeerplaats de update kan schrijven.
    Maar ...

• Dag 19

Las Vegas

Zondag 30 juli het was zo warm vannacht dat we met de airco aan hebben geslapen. Hierdoor hoorden we de buitengeluiden niet wat helemaal niet erg was omdat we vlakbij een vliegveld en snelweg zitten. De airco deed het zo goed dat we 's-nachts de slaapzakken nodig hadden. Lekker uitgeslapen ...

• Dag 18

Zion -Las Vegas

Zaterdag 29 juli. Vannacht rond 01.00 uur schrok ik wakker van een klap. Paniek in de kajuit, Joost voelde iets in zn nek lopen en had het weggeslagen. Hij hoorde het op de grond vallen, deed het licht aan en zag een tor van wel 3 cm op de ...

• Dag 17

Zion National Park

Vrijdag 28 juli. Wat vliegt de tijd! Ik schrijf dit blog bij een ondergaande zon, omringd door roodbruine bergen en op de achtergrond een kabbelende rivier. Wat zal dat een overgang zijn morgen in Las Vegas. Ik zie er wel een beetje tegenop, die gekte daar. maar goed, we hebben ...

• Dag 16

Donderdag 27 juli. Allereerst bedankt voor jullie reacties op ons blog. Leuk om te horen dat jullie met ons meeleven! Pa en ma Holewijn, jullie berichtje hebben we ook ontvangen! Gisteravond nog onder een prachtige sterrenhemel koffie zitten drinken. Thomas probeerde er foto' s van te maken maar dat was ...

• Dag 15

Bryce Canyon - Zion

Woensdag 26 juli. Wederom vroeg opgestaan, kwart voor 7, eigenlijk was het kwart voor 6 maar dat hadden we de mannen maar niet verteld. (in Utah lopen ze een uur voor op Arizona). Dit ging bij de jongens niet van harte, vooral Joost liep te sputteren en is in de ...

• Dag 14

Page -Bryce Canyon

Om half 7 schrok ik wakker, regen kletterde op het dak van de camper. De moed zonk me in de schoenen.we hadden ons zo verheugd op de tour door de Lower Antilope canyon. Door een soort scheur daal je af in een hele smalle slotcanyon. Het is zo smal ...

• Dag 13

Monument Valley - Page (Lake Powell)

Maandag 24 juli: nu zijn we toch op wat een van de warmste plekken van onze reis zou moeten zijn en het miezert en waait! We besluiten vanochtend niet naar Monument Valley te gaan maar nog wel een stukje naar het noorden te rijden om bij Milemarker 13 een foto ...

• Dag 12

Grand Canyon - Monument Valley

Zondag 23 juli: de wekker ging om 5 uur af maar na door alle ramen de lucht te hebben geinspecteerd,concludeerden we dat het te bewolkt was voor een mooie zonsopgang en draaiden we ons nog eens lekker om. Om 8 uur opgestaan, ontbeten en naar het dumpstation gereden. Nadat ...

• Dag 11

Sedona- Grand Canyon

Zaterdag 22 juli: vanochtend stonden we al om 7 uur bij de Pink Jeep Tour maar helaas hadden ze de cameratas niet gevonden. Gelijk doorgereden naar de Safeway voor boodschappen en toen volle kracht naar de parkeerplaats van de West Fork Trail. We kwamen om 8 uur aan, de parkeerplaats ...

• Dag 10

Sedona

Dag 10:21 juli
    Vandaag een dag waar een en ander mis ging maar dat hoort er ook bij. Het leukst vandaag was onze Broken Arrow tocht met de Pink Jeep tours! We stonden om 6.30 al naast ons bed en daar wandelde het eerste tegenvallertje binnen. We hadden ...

• Dag 9

Sedona

Goodmorning!! Vandaag hebben we een dagje om bij te komen. Lekker even uitgeslapen, omtbijtje met gebakken eieren en spek en toen ip pad naar de West Fork Trail. Dat viel tegen, de hele parkeerplaats was vol, en er kwam op korte termijn ook geen plekje voor een camper vrij. Bij ...

• Dag 8

Dag 8 woensdag 19 juli Joshua Tree Park -Sedona
    Gisteravond klom Sjoerd nog even op de rotsen achter onze camping op zoek naar slangen. Algauw kwam hij terug met de mededeling dat hij er een gevonden had in een spleet. Thomas en Joost gauw mee natuurlijk gewapend met hun telefoons ...

• Dag 7

Dinsdag 18 juli Malibu State Park -Joshua Tree Park
    Vanochtend om 7 uur opgestaan zodat we nog een trail konden doen. In dit park zijn vroeger veel opnames gemaakt voor de serie Mash en een aantal rekwisieten zoals oude jeeps staan er nog. Wij gaan een korte wandeling doen naar ...

• Dag 6

Dag 6: maandag 17 juli

Een feestdag vandaag, Claude is jarig!! Dat vieren we door om 7.30 op te staan, te ontbijten met amerikaanse cereals en een ochtendwandeling langs het strand! Het is nog wat fris dus truien aan maar wat is het mooi! Bergen op de achtergrond, pelikanen ...

• Dag 5

Dag 5 zaterdag 16 juli: monterey-Pismo Beach

Vanochtend vroeg uit de veren want we gaan een gedeelte van Highway 1 rijden, de kustweg tussen SF en LA. Door noodweer afgelopen winter is een brug op deze route ingestort zodat we na 25 mijl op de highway 1 weer terug moeten ...

• Dag 4

Dag 4: 15 juli SF-Monterey
    De dag begon al vroeg, we hadden een afspraak om tussen 8 en 8.30 de camper op te halen in San Leandro aan de andere kant van de baai. De taxichauffeur wilde ons er wel heen rijden voor 160 dollar. Dat vonden we wat ...

• Dag 2

Dag 2: 13 juli San Francisco

Iedereen had gelukkig goed geslapen vannacht want vandaag stond fietsen over de Golden Gate brug op het programma. Het was zonnig en 21 graden dus ideaal. Wel de truien en jassen mee want we waren gewaarschuwd dat het op de brug heel koud kon ...

• Dag 1

Vrijdag 14 juli: San Francisco

Vanochtend begon mijn dag om 3.30 maar de rest heeft heerlijk geslapen tot 8 uur. We zijn eerst langs een kleine supermarkt gegaan voor broodjes en water en vervolgens op weg naar Fishermanswharf en Pier 39. Dit was niet helemaal ons ding, erg touristisch ...

• Dag 1

Goodmorning allemaal! Een eerste reisverslag vanuit de badkamer van ons hotel in San Francisco om 4 uur in de ochtend. Jetlag en ik wil verder niemand wakker maken...

Dag 1: Sommelsdijk-SF
    Om 5 uur opgestaan. We hadden de avond ervoor al 4 van de 5 koffers ingepakt. De laatste koffer ...