Dag 11

Sedona- Grand Canyon

Zaterdag 22 juli: vanochtend stonden we al om 7 uur bij de Pink Jeep Tour maar helaas hadden ze de cameratas niet gevonden. Gelijk doorgereden naar de Safeway voor boodschappen en toen volle kracht naar de parkeerplaats van de West Fork Trail. We kwamen om 8 uur aan, de parkeerplaats was al half vol maar er was gelukkig nog een plekje voor onze camper! Op de parkeerplaats eerst maar eens rustig ontbeten en om 9.30 gingen we op pad. Het was een schitterende wandeling door een kloof waarbij je in totaal 13 keer het riviertje overstak. Op de terugweg brak er een enorme onweersbui los en we kwamen drijfnat om 12 uur weer bij de camper aan. Het vreemde was dat we nog veel mensen tegenkwamen die in de stromende regen de trail begonnen te lopen. De snelste weg naar de Grand Canyon was weer over die opgebroken weg van een paar dagen geleden. Omdat het ook nu heel hard regende, besloten we terug te rijden naar Sedona en de snelweg te nemen. Onderweg nog een paar prachtige plaatjes van rode rotsen kunnen nemen en om 17.00 stonden we op Mather Campground vlak aan de South Rim. We hadden het strakke plan om zowel de zonsondergang als de zonsopgang mee te maken dus gauw een pan spaghetti gemaakt, afwas laten staan en de bus gepakt naar de uitzichtspunten. We waren net op tijd en beslist niet de enigen. Veel foto's gemaakt en toen de zon onderging nog een stuk langs de South Rim gelopen. Toen kwamen we op het lumineuze idee om niet met de bus terug te gaan maar te gaan lopen. We werden teruggeroepen doir een ranger dat dat geen goed idee was want " when it's dark it is dark".Als ik een tip mag geven: negeer niet de adviezen van een ranger! Wij besloten wel te gaan lopen, hoe ver kon het nu helemaal zijn en Een ander Nederlands gezin besloot ook mee te gaan lopen, dus we liepen met een hele groep te kletsen. Uiteindelijk kwamen we bij een supermarkt, daar ging het andere gezin nog even aan de wifi en wij liepen doir. Maar het werd echt heel erg snel verschrikkelijk donker en werkelijk nergens was nog een lantaarnpaal of iets van verlichting te vinden. Uiteindelijk strandden we voor een andere camping en hadden we geen idee meer hoe we moesten lopen. Op dat moment zagen we een bus stoppen, gauw een sprintje getrokken en in de bus gesprongen. De aardige buschauffeur heeft ons er voor de camping weer uitgezet maar zelfs op de camping was geen lampje te vinden dus het was nog even puzzelen waar de camper stond. We gaan nu gauw slapen want de zon komt op om 5.47 en we proberen als het helder weer is, de bus van 5.20 te pakken.