Dag 18

Zion -Las Vegas

Zaterdag 29 juli. Vannacht rond 01.00 uur schrok ik wakker van een klap. Paniek in de kajuit, Joost voelde iets in zn nek lopen en had het weggeslagen. Hij hoorde het op de grond vallen, deed het licht aan en zag een tor van wel 3 cm op de grond lopen. Sjoerd kwam gelijk in actie en begon met allerlei schoenen naar het beest te gooien en in een reflex gooide ik de deur naar onze achterkajuit dicht haha. Thomas coordineerde ondertussen de strijd vanaf de bovenkajuit. Na een paar schoenen en sluppers dacht Sjoerd dat hij het had gekilled en werd het beest met blik en veger opgeveegd. Bleek het toch nog te leven. We hoirden ern gil, de deur van de camper werd opengegooid en de kever werd naar buiten gelanceerd. Daarna zijn we weer rustig gaan slapen. Iedereen deed candaag trouwens elke keer netjes de hordeur achter zich dicht. Vanochtend om 10 uur eeden we weg uit Zion. We zagen lange files voor de ingang staan en waten erg blij dat wij 3 nachten op Watchman campground in het park hebben kunnen staan. Na 2 uur rijden door de dessert kwamen bij de afslag naar Vally of Fire. We hadden gehoord dat dit een prachtig klein park moest zijn met diverse rode rotsformaties. En dat klopte helemaal, wat een schitterende uitzichten en kleuren. Het was alleen heel erg warm! Zeker over de 40c, dat hebben we de hele reis nog niet gehad. We zijn dan ook geen hike gaan doen in het park maar wel op diverse punten gestopt en even rondgelopen. Rond 16.00 uur kwamen we op onze camping aan in Las Vegas. Ik had een standaard plek gereserveerd (zonder boom) maar ter plekke hebben we vanwege de hitte ge-upgrade naar een boom en kregen we er ook nog gras bij! Een kwartier later lagen we in het zwembad en kwamen we weer een beetje bij. Daarna hebben we een grote pizza laten bezorgen bij de camper en rond 19.00 uur zijn we met een uber naar de strip vertrokken. Eerst naar de Venetian hotel gegaan. Dat is zo gigantisch groot, er varen zelfs gondels met luid zingende gondeliers. Vervolgens Treasure Island, Belagio hotel en Ceasars Palace bekeken en natuurlijk de eiffeltoren en fonteinen. Tussendoor ook nog even in Planet Hollywood wat gegeten. Het was leuk om een keer gezien te hebben, zeker de jongens keken hun ogen uit, al die gokkende en drinkende mensen! Met de uber weer terug naar de camping. Ideaal zo'n uber, je bestelt hem via een app op de telefoon en 5 minuten komt hij voorrijden. Morgen uitslapen, zwembad en 's-avonds het oude gedeelte van Las Vegas bezoeken.