Reisinformatie

• Reisdoel: Vakantie met partner
  • Periode: 07-04-2016 tot 03-05-2016
  • Reisomschrijving:

7 april was het zover en hebben we een lange dag gereisd. Van deur tot deur was het bijna 21 uur. De reis verliep voorspoedig, inclusief de overstap in Frankfurt, en de service aan boord van Air United was prima. In San Francisco aangekomen verliep de immigratie, douane en koffers vlotjes en daarna met de taxie naar ons hotel Metropolis Down Town. De taxi-chauffeur vertelde ons al dat we ons niet naar de ooskant moesten begeven, vanwege de vele daklozen en duistere figuren
    , maar alleen naar de zuidkant van het hotel. Na het inchecken eerst lekker onde de douche en daarna de benen strekken in Market Street, waar vele winkeltjes en restaurants zijn. We vonden wat om te eten en kochten op de terugweg nog war blikjes voor op de kamer. On 22.00 uur lokale tijd (-9 uur) ging het licht uit en zijn we lekker gaan slapen na een lange reisdag.

Het is 8 april en we zij vroeg wakker vanwege de biologische klok. Ontbijten doen we rond 08.00 uur om de hoek van het hotel in een cafe omdat het hotel geen ontbijtservice kent. Om 0930 lopen we naar Market Street, bezoeken het ' visitor center' , en Lopen naar de halte van de tram die ons naar de haven zal brengen. De boot vertrekt om 11.00 uur voor een tocht door de baai van San Francisco. Jammer dat het lage bewolking is dus voor de foto's helaas niet te best. We maken een rondje langs het beruchte Alcatraz en varen door naar- en onder de "Golden gate bridge". Terug in de haven een rondje over de pier gewandeld en daar geluncht. De middag was voor de 'hop on hop off' bus. Ook toen we met de bus over de brug reden was het nog steeds lage bewolking. De toch op zich was interessant. We stapten uit bij Union Square, vlak bij Market Street. Wat boodschappen gedaan, koffie gedronken en terug naar het hotel. Daarna even de benen omhoog en voor het avondeten naar de Ierse pub 'O Farrel. Het was een mooie dag. Morgenvroeg de huurauto ophalen op het vliegveld en dan begint het avontuur pas echt.

Zaterdag 9 april is de dag dat we 's morgensvroeg worden opgehaald bij het hotel en naar het vliegveld rijden om daar ons eigen vervoer op te halven. Alles verloopt vlotjes en rond 10.00 uur zitten we op de weg en rijden oost San Francisco uit via San José. Daar de brug over en dan verder het land in. De routebeschrijving is niet altijd evenbeelden maar we komen er wel. Halverwege ruim een uur oponthoud vanwege een behoorlijk ongeluk. Na een koffiestop en later een lunchstop rijden we verder en de laatste anderhalf uur al door een prachtig bergachtig gebied. Hierdoor wordt het niet de tijd die we verwachten aan te komen. Het werd uiteindelijk half vijf. Na het inchecken naar ons chalet voor de komende twee nachten. Hey is het Pine resort aan het Bass Lake. Prachtig. Het chalet is eigenlijk voor een gezin dus we hebben de ruimte. Na een verkenningsrondje en een biertje lekker douchen en daar na diner. Lia aan de Zalm en Co aan de Baars. We zitten per slot van rekening aan het "Bass Lake'. Daarna naar de kamer waar we in onze zitkamer nog een afzakkertje namen totdat het licht figuurlijk unit ginger en we zijn gaan slapen. Het was een mooie reisdag.

Zondag 10 april staan we rond acht uur op en kopen ons ontbijt en andere artikelen in de winkel van het resort. Na ontbijt en koffie op pad richting Yosemite Park. Rond 11.00 uur rijden we naar binnen. Het is droog en zo nu en dan een schraal zonnetje. We rijden de route die toegankelijk is en stoppen op diverse uitzichtpunten. Ook stoppen we ergens voor onze eerste picknick de reis. Vanochtend een polystirene koelbox gekocht en ijs om zo alles koel mee te kunnen neem en en zelf in onze lunch te voorzien. We hebben een rit van 110 mijl gereden en gezien wat we konden zien. Prachtig. Op de terugweg was het weer om en moesten we door de wolken en regen terug naar het beginpunt. De rest van de dag is even rust en alles op orde brengen voor de rit van morgen als we richting MonteRey aan de kust, rijden. Ondanks dat we (nog) geen beren hebben gezien een mooie dag.

Maandag 11 april zijn we beiden voor zevende wakker en staan op. Na het douchen de koffer inpakken en samen ontbijten op de kamer. We checken om half negen uit en rijden naar Oakhurst waar we eerst naar de supermarkt gaan om inkopen te doen. Het is droog maar fris. Om negen uur rijden we weg richting Monterey. De rit is afwisselend en er is veel te zien. Vele boomgaarden van sinaasappels en amandelen maar ook tuinbouw,. Het beeld verandert voortdurend. In de buurt van Monterey zien we zelfs duinen nabij de Pacific. Om 13.00 uur rijden we Monterey binnen en koen bij Comfort Inn, heg is simpel maar 'convenient'. Nadat we zijn gesetteld gaan we naar de stad en parkeren de auto. We lopen langs de kust en bezoeken diverse pieren. Maar ook leren we dat het de Siciliaanse vissers waren die hier hard hebben gezwoegd, gevist op sardines en zalm, en aan het inblikken van sardientjes hebben gedaan. The Cannery Row herinnert hier nog aan. We rijden ook nog even naar het 'lighthouse'. Daarna terug naar het hotel om ons even op te frissen voor het diner. Na en rondje door het winkelcentrum Delmonte besloten we toch naar het Vietnameees restaurant te gaan. Dat was in ieder geval gen 'fast food. Daarna naar de kamer en rust.

Dinsdag 12 april waren we op tijd wakker en aan het ontbijt. Om negen uur zaten we op de weg. Nog even tanken en dan de hihhway South One langs de Pacific. Het is een echte toeristische route met vele honderden bochten en hoogteverschillen. Prachtig. We stopten bij de vele uitkijkpunten for foto's. Op een van de punter honderden zee olifanten. Ongelooflijk. Rond 13.30" uur waren we in San Luis Obispo en checkten in bij het Best Weten Royal Oak. Aan de overkant een groete shopping mal waar we even de super bezochten. Co is daarna een verkenningsrondje gaan lopen richting Downtown. Ook daar ziet het er goed uit maar daar gaan we morgen samen heen. Terug in het hotel nog even de jacuzzi en daar 'free beer'. Hey is echt de Beste Western! Daarna een light diner bij de Madonna Inn. Alweer even Mooie Dag!