• Dag 20

18 augustus 2015

Vandaag vroeg opstaan want we moeten de camper voor 11.00 uur inleveren bij Cruise America in Los Angeles en dat is vanaf Malibu nog 65 kilometer rijden. Ook moet de camper worden schoon gemaakt en de tassen worden ingepakt. Onderweg nog tanken want de RV moet met een volle ...

• Dag 19

17 augustus 2015

Vandaag op weg naar ons laatste rv-park, Malibu Beach resort. Deze keer geen parkeerplaats maar een resort dat zijn naam eer aan doet. Prachtig gelegen met verschillende niveaus en als we onze camper geparkeerd hebben kijken we prachtig uit over de oceaan. Als we naar het strand willen moeten we ...

• Dag 18

16 augustus 2015

We willen vandaag naar het strand, maar hebben gezien dat het vanuit onze camping wel drie mijl lopen is om door de duinen bij de zee te komen. Beter dus om met de auto via de andere kant, over de weg bij het strand van Pismo Beach te komen. Dat ...

• Dag 17

15 augustus 2015

Vandaag zakken we over Highway 1 af naar het zuiden. Onderweg willen we de beroemde 17-mile-drive rijden, maar die blijkt te zijn afgesloten wegens een evenement. Dat evenement is een autoshow van Porsche's, Ferrari's en Lamborghini's. We zien ze van alle kanten aan komen rijden. Jammer voor ons.
    Onderweg stoppen ...

• Dag 16

14 augustus 2015

Vandaag gaat de tocht naar Marina Dunes, een plaatsje in de buurt van Monterey. Daarmee begint onze laatste week, op weg naar Los Angeles, onze eindbestemming. Het is de bedoeling deze laatste week op ons gemak via Highway 1, de kust af te zakken en lekker nog wat te relaxen ...

• Dag 15

13 augustus 2015

We willen vandaag volop genieten van San Francisco, dus we nemen al vroeg de bus. Die brengt ons inderdaad netjes tot aan de Golden Gatebridge en ook de stadsbus daarna leidt ons naar het centrum, dicht in de buurt van het kantoor waar we de voucher moeten inleveren. We hebben ...

• Dag 14

12 augustus 2015

Onze 'parkeerplaats' ligt in Novato, een plaatsje zo'n 35 kilometer boven San Francisco. De rit er naar toe vanuit Yosemite is wederom lang; meer dan 400 kilometer. We raken er aan gewend maar punt is wel dat op de dag van aankomst er geen tijd meer overblijft om wat te ...

• Dag 13

11 augustus 2015

Tijdens deze wederom lange rit moet er uiteraard ook weer getankt worden. De benzine in Amerika is niet duur, ongeveer $ 3,39 per gallon, maar toch staan we nogal eens bij een benzinestation; onze camper zuipt als een gek! Niet vreemd als je ziet welke afmetingen het heeft en vaak ...

• Dag 12

10 augustus 2015

Vandaag een lange rit naar Lake Isabella waar ons volgende resort ligt. Maar voor we daar aan beginnen ontbijten we op uitdrukkelijk verzoek van Laura bij de IHOP (hetgeen kennelijk staat voor international house of pancakes), een nieuw trendy concept waar Laura al voordat we naar Amerika gingen graag een ...

• Dag 11

9 augustus 2015

Vandaag een volle dag naar Las Vegas. Op tijd uit bed om met openbaar vervoer de Strip te bereiken. Dat valt nog niet mee. Het ov is namelijk erg slecht aangeduid in Vegas en ook het personeel achter de receptie van het resort kan ons niet goed helpen: zij weten ...

• Dag 10

8 augustus 2015

Vandaag staat een bezoek aan Zion National Park op het programma. We hebben er positieve verhalen over gehoord en gelezen dus we verwachten er veel van. Ons RV-park ligt vlakbij dus we hoeven niet ver te rijden. We zijn op tijd maar toch is het al behoorlijk druk en moeten ...

• Dag 9

7 augustus 2015

Het heeft de hele dag geregend en ook als we wakker worden is dat nog zo. Oeps, we blijken ons wel te hebben verslapen wat vast te maken heeft met de daling van de temperatuur waardoor het in de camper aangenamer is. Maar door her aanhoudende regengekletter op het dak ...

• Dag 8

6 augustus 2015

We staan vroeg op om nog voor de excursie naar Antelope Canyon boodschappen te doen en de camper naar een garage te brengen voor her vervangen van de olie. Gelukkig is er recht tegenover de camping een garage. We worden te woord gestaan door een vriendelijke, oude man met wit ...

• Dag 7

5 augustus 2015

Bij daglicht is de Grand Canyon ook mooi maar we vinden toch dat hij de vorige avond mooier was. Maar hoe het ook zij, de GC blijft een indrukwekkend natuurfenomeen!
    Nu door naar Page waar we de volgende dag de Antelope Canyon zullen bezoeken, ook wel de 'narrows' genoemd. Deze ...

• Dag 6

4 augustus 2015

Lekker wakker geworden op Rancho Sedona RV Park. Leuke en gezellige camping. Niet al te veel tijd om te ontbijten want om 10.00 uur staat er een jeeptour door Oak Creek Canyon op het programma. Bij de vestiging van Pink Jeep Tours in Sedona worden we al opgewacht door ...

• Dag 5

3 augustus 2015

De volgende ochtend gingen we in Scottsdale op zoek naar een ontbijt. Niks te vinden, alles uitgestorven! Zou dat aan de maandag liggen? We betwijfelen het. We maken foto's van een straatje dat er uitziet als het eerste beste straatje uit een Western, compleet met een saloon. Daarna toch maar ...

• Dag 4

Laatste dag New York

Vroeg op deze laatste dag in New York want ik heb Laura beloofd om met haar een rondje te gaan hardlopen in Central Park, wat op 100 meter van ons hotel ligt en dat we al hebben leren kennen als een ontspannen en sfeervol park. De rest ligt nog op ...

• Dag 3

1 augustus 2015

Ontbeten bij Lenwich. Caffee latte en cranberry muffins. Rick een egg sandwich en Laura een bakje fruit en helemaal dol op iced coffee. Daarna even gewandeld door Central Park en stilgestaan bij een monument ter ere van John Lennon waar een lookalike op zijn gitaar muziek van de Beattles speelde ...

• Dag 2

31 juli 2015

Onze eerste volledige dag in NYC. Die begonnen we met een lekker ontbijt bij een cafecorner in de buurt van het hotel. Daarna met de hop -on-hop-off-bus zowel uptown als downtown NY verkend. Een hele relaxte en fijne manier om NY te ontdekken, maar wat door de drukte van het ...

• Dag 1

30 juli

30 juli, dag 1

Na een erg kort nachtje (de wekker stond op half vijf) werden we om kwart over vijf opgehaald bij ons voorovernachtingshotel, Park Plaza in Lijnden, om met een shuttlebus naar Schiphol te worden gebracht. Daar aangekomen waren we voor het eerst van ons leven als eerste ...