• Dag 25

Los Angeles

Goedemorgen allemaal,
    Vandaag begon de dag eigenlijk erg goed, half 8 het wekkertje gezet, daarna rustig gedoucht.. maar toen.. Ik (Danjel) begon me niet zo goed te voelen. Het broodje met Nutella ging er maar moeizaam in. Ik had gisteren, zoals Fer al vertelde, iets gelezen over Monarch vlinders die …

• Dag 24

Richting de eindbestemming LA

Hallo,
    na een nogal onstuimig nachtje, omdat ik nogal last had van mijn maag, hadden we gelukkig weer eens ontbijt bij het hotel. Dus na een lekker ontbijtje op weg gegaan richting LA. Deze route zou ons nog langs meerdere plekken langs de kust voeren zodat we toch misschien nog …

• Dag 23

Kustroute en Big Sur

Goedemorgen,
    vandaag was natuurlijk het moment van de waarheid… Zouden we deze dag tijdens het rijden van de kustroute mooi weer hebben? Nou, nee. Toen we bij ons hotel vertrokken was het droog, op een gegeven moment werd de lucht steeds lichter en zagen we zelfs een stukje blauwe lucht …

• Dag 22

Kustroute richting Santa Cruz

Goedemorgen allemaal,

vanmorgen rond een uur of half 10 vertrokken uit ons hotel in San Francisco om te beginnen aan onze route langs de kust richting Los Angeles. De hele vakantie hebben we eigenlijk mooi weer gehad, met alleen in het begin in LA twee bewolkte dagen. Deze dag en …

• Dag 21

Hallo maar weer,
    Vandaag hadden we het plan om de 49 mile Scenic Drive te rijden, een route van 72 km langs de mooiste plekken van de stad. Dus rond een uur of 9 op pad om de spits te vermijden. De route liep natuurlijk meteen al niet hoe wij …

• Dag 20

Hallo allemaal,
    vandaag stond in het teken van fietsen. Dus nadat we vanmorgen laat vertrokken waren (weer even lekker genoten van een iets relaxtere ochtend) waren we om 9 uur bij de fietsenboer hier verderop in de straat. Daar 2 fietsen gehuurd. De Deluxe comfort mountain hybrid, en geloof me …

• Dag 19

San Francisco

Hallo, nu je dit leest weten jullie dat we niet vermoord zijn door onze hitchhiker.

Vandaag, onze trip, met vriendin richting San Francisco. Deze duurde om en nabij de 2 uur en omdat we de afgelopen dagen al de hele tijd vroeg waren hadden we besloten om maar eens uit …

• Dag 18

Yosemite National Park

Hallo,
    Vandaag en route vanuit het plaatsje Tulare richting Yosemite National Park, een tocht van 2 uurtjes. Omdat we in de waan waren dat deze tocht 3,5 uur zou duren zijn we vroeg opgestaan en zaten we om 7 uur in de auto. In de auto kwamen we erachter …

• Dag 17

Sequoia National Park

Hallo allemaal, alweer ruim over de helft van de vakantie.
    Vandaag stond de rit vanaf Death Valley naar Sequoia op het programma, en omdat deze nogal lang was (5,5 uur) stond het wekkertje op 5.15 AM. Om 6 uur zaten we in de auto. Het eerste stuk van …

• Dag 16

Death Valley

Hallo,

om jullie maar niet teleur te stellen vandaag wederom een blogje. We zijn na een rit van 2,5 uur aangekomen in Death Valley, het grootste Nationale park van de 46 staten van de VS. Het park bestaat uit een woestijn die omringt word door hoge bergketens met in …

• Dag 14

Las Vegas

Hallo maar weer
    Het spijt ons dat we jullie teleur moesten stellen met 2 dagen niet op de gebruikelijke tijd een blogje, maar in deze miljoenen stad waar alles te krijgen is, is wifi nogal een probleem dus vandaar de kleine vertraging.
    We zijn begonnen met de rit naar Las …

• Dag 13

Zion National Park

Hallo,
    Vandaag zijn we naar het Zion National Park geweest, dit was volgens onze planning iets minder dan een uurtje rijden. We zijn rond 8 uur die kant op gereden, toen we de auto hadden gestart kregen we meteen de melding “low tire pressure”, want ja we hebben een spijkertje …

• Dag 12

Bryce Canyon National Park

Hi,
    Vandaag stond er, zoals gisteren reeds vermeld, weer een lange rit op het programma. Na iets meer dan 4 uur rijden kwamen we aan in het plaatsje Bryce. Bryce is zeg maar een straat met aan beide kanten een Best Western hotel en nog wat kleine winkeltjes, meer niet …

• Dag 11

Arches National Park

Hallo maar weer,
    Vandaag stond dus Arches National Park op het programma. Vanmorgen maar een keer niet te vroeg begonnen dus de wekker om 7 am gezet. Daarna onderweg om een ontbijtje te scoren, deze zat er helaas bij dit hotel niet in. Dus op naar de lokale supermarkt. Wat …

• Dag 10

De reis naar Moab...

Hallo allemaal,
    Vandaag stond de rit van Monument Valley naar Moab op het programma, een rit van bijna 3 uur. Nabij Moab zijn 2 nationale parken, Arches en Canyonlands. Omdat we voor Arches een gehele dag nodig hebben hadden we besloten om dat morgen te gaan doen. Dus voor vandaag …

• Dag 9

Monument Valley

Hallo allemaal,

vandaag zijn we weer vroeg opgestaan (05.45) zodat we op tijd op weg konden richting Monument Valley. Bij de auto aangekomen stond het ijs op de ramen. We merkten gisteravond toen we terug liepen uit de bar dat het erg koud was, maar dat het ook daadwerkelijk …

• Dag 8

Williams & de Grand Canyon

Hallo allemaal,

vandaag zijn we weer vertrokken uit Sedona richting Tusayan, een klein plaatsje op 5 minuten rijden van de Grand Canyon. Na het ontbijt zijn we begonnen aan de 110 mijl lange tocht. Op de helft passeerden we het plaatsje Williams, dit plaatsje staat bekend om Route 66 die …

• Dag 7

Sedona en omgeving

Hallo allemaal, goedemorgen An :P

vandaag zijn we gelukkig op dezelfde plaats gebleven dus hebben we eerst maar eens uitgeslapen tot 7 uur. Daarna op naar het ontbijt waar ze voor de verandering een keer Nutella hadden voor op brood (een welkome afwisseling op de jam, wat verder het enige …

• Dag 6

Apache Trail & Sedona

Hallo allemaal,

vandaag zijn we wederom vroeg uit ons hotel vertrokken, omdat er een autorit van bijna 8 uur op de planning stond. Na een lekker ontbijtje in het hotel zijn we in de auto gesprongen en moesten we bijna 2 uur rijden naar de Apache Trail. Dit is een …

• Dag 5

Roadtrip naar Tucson

Ola, again,

vandaag stond er een lange autorit naar Tucson op het programma, 410 mijl (ongeveer 656 km). We zijn daarom om half 6 opgestaan, zodat we rond het middageten in Tucson zouden zijn. Dit werd half 3 (waren toch wat later vertrokken en onderweg kwamen we een Subway tegen …

• Dag 4

San Diego

Ola,

Vandaag zijn we begonnen met een bezoek aan Shoreline Village van San Diego, dit omdat het zo lekker bekend is (gisteren Shoreline Village van Long Beach bekeken). Het dorpje bestond uit mega grappige huisjes die wederom voornamelijk souvenirs en eten verkopen.
    Dit gezien te hebben zijn we naar het …

• Dag 3

Van LA naar San Diego

Zijn we weer!

Vanmorgen vroeg begonnen we aan onze eerste roadtrip, van LA naar San Diego. Omdat we nog niet alles van Los Angeles hadden gezien, zijn we als eerste richting Long Beach gereden, een voorstad van LA. Hier ligt de Queen Mary, een schip van de Star Line (ook …

• Dag 2

Los Angeles

Hallo allemaal,

vannacht onze eerst nacht in het hotel doorgebracht. Om 23.00 lokale tijd werd ik wakker met het idee dat ik er al een hele nacht op had zitten, toch een beetje last van een jetlag. Uiteindelijk hebben we het nog tot ongeveer kwart voor 6 's ochtends …

• Dag 1

Goedenavond allemaal,

vandaag was een erg lange dag. Om 04.30 ging de wekker en om 05.45 werden we opgehaald om naar Schiphol te gaan. Met een vertraging van 40 minuten vertrokken we dan eindelijk naar Los Angeles. De vlucht verliep rustig, maar duurde wel ergggg lang (10 uur …