Dag 13

Canyons!

Zo, daar zijn we weer. We hebben inmiddels onze reist vervolgd via allerlei verschillende canyons en zijn nu aanbeland in Sedona.

Sinds onze vorige update zijn we begonnen in Zion, een vallei het zuiden van Utah. Een schitterende locatie met heel veel verschillende hikes. Sandra mocht de hike bepalen welke ze wilde lopen en ze koos voor de Hidden Canyon. Dit, bleek achteraf, een hike te zijn welke strak langs afgronden ging van enkele honderden meters. Je hield jezelf vast aan kettingen en liep over een rand van een meter breed naar boven toe. Eenmaal boven aangekomen was het uitzicht fenomenaal en ook de verborgen canyon gaf voldoende bevrediging van de toch van ruim 1,5 uur naar boven. Eenmaal beneden aangekomen was het dan ook een zeer voldaan gevoel. Na deze ene tocht hebben we nog een kleine hike gemaakt van 30 minuten heen en weer naar de zogenaamde Weeping Rock, dit is een rots welke steeds 'huilt' en in de wintermaanden een waterval is en in de zomermaanden een sijpelende rots blijkt te zijn. We hebben daarna nog de dag afgesloten met een 2 uur durende tocht naar bergmeren en zijn toen doodmoe teruggegaan naar onze lodge! Als jullie ons hadden verteld dat toen wij elkaar leerde kennen dat we dit samen zouden doen, hadden we jullie voor gek verklaard. Wat een geweldige ervaring om dit samen te kunnen doen :-)

Na de dubbele overnachting bij Zion zijn we doorgereden naar Bryce Canyon. Dit was de volgende overnachting in de buurt van een Canyon. De Bryce Canyon is gekenmerkt door zijn hoodoos. Dit zijn rechtopstaande rotsen welke symbool staan voor personen welke versteend zouden zijn door de betovering van een coyote, althans zo gaat de mythe. Ook hier hebben we een hike gelopen van zo'n 2,5 uur in de middag waarbij we echt bizarre uitzichten voorgeschoteld kregen. By far de mooiste van de hele reis tot nu toe. Na een nachtje op deze locatie zijn we door gereden naar Page.

De normale reis zou doorgaan naar Monument Valley en Capitol Reef, maar wij zijn speciaal naar Page gereden voor de Antelope Canyon Tour. Dit is een tour van een dik uur, waarbij je door een canyon loopt met een gids en er door verschillende openingen in de canyon zonnestralen naar binnen vielen. Helaas was het net iets te bewolkt om dit mooi te kunnen zien, maar toch bleek dit een niet-te-willen-missen stop te zijn op onze reis. Zie de foto's hieronder om te zien hoe dit eruit zag.

Overigens de avond van te voren hebben we nog iets unieks meegemaakt. We hebben gegeten in een BBQ restaurant. Wat is daar nou uniek aan? Nou, we zaten buiten onder een overkapping welke eerder dienst deed als tankstation. Een oud tankstation was omgebouwd tot restaurant met live muziek. Waarbij ook nog de BBQs in het zicht stonden. Nouja, zeg zelf.. dit kan alleen in Amerika toch?

Direct na de Antelope Canyon Tour zijn we door gereden naar de Grand Canyon. Helaas verliep de rit niet helemaal vlekkeloos en werd Danny ziek. Of dat nou kwam door het eten bij 'Denny's' of door het lang verblijven op grote hoogte weten we niet. Feit was wel dat we de Grand Canyon minder lang gezien hebben dan we eigenlijk wilde. Met een aantal vluchtige stops op de south rim zoals men dat noemt. Idyllische vergezichten van ruim 13 tot 15 kilometer, want zo breed is de GC. Waar de eerdere canyons zo'n paar honderd meter breed waren, was deze dus wel tig kilometer breed. Bizar breed dus!

Uiteindelijk hebben we vanmorgen onze reis vervolgd met toch wel een doodzieke Danny, maar we hebben een extra omrit gemaakt om extra parken te kunnen bekijken. In plaats van een direct rit van de GC naar Sedona zijn we via Waputki National Monument, Sunset Crator Vulcano en Walnut Canyon naar Sedona gereden. Dit zijn 3 parken welke geregistreerd staan als national park en zodoende dus ook zorgde voor een stempel in ons national parken passport :-)

We verblijven nu 2 nachten in Sedona en zullen morgen een jeeptour gaan doen door het Red Rock gebergte. We zijn heel benieuwd!

Vrijdag staat de langste rit op de planning, een rit van 375 mile, zo'n 600km. Dan komen we aan in Palm Springs en blijven we daar 1 nachtje om dan onze reis af te sluiten in LA en maandag weer terug te vliegen.

Helaas vliegt de tijd, maar het is een geweldige reis met héél veel hoogtepunten! Nog een klein leuk feitje dan, we slapen al 4 nachten gratis in upgrades :-) In Bryce sliepen we in een suite, bij de GC sliepen we zelfs in een apartment en deze 2 nachten slapen we in een suite met uitzicht op de Red Rocks.. we zijn benieuwd of we dat ook nog voor elkaar krijgen in de laatste 2 hotels! :)