• Dag 24

Eindelijk weer thuis

Vanochtend om 9.00 uur geland op Schiphol, na een vlucht van 9 uur.
    Bijna niet kunnen slapen.
    Meteen de auto op kunnen halen bij Valet-parking (toch wel handig dat de auto al klaar staat bij aankomsthal).
    Uiteindelijk om 11.45 uur veilig en wel thuis gekomen.
    Het was weer ...

• Dag 23

Op naar huis vanaf SAN Francisco

De eerste vlucht hebben we inmiddels achter de rug.
    Om 5.00 uur werden we gewekt en om 6.00 uur zijn we met de shuttlebus naar het vliegveld gebracht.
    10 minuten later arriveerden we er al en konden we snel inchecken.
    Eerste vlucht naar Houston (Texas) vertrokken om 9 ...

• Dag 22

Van Novato naar SAN Francisco

De laatste kilometers zijn gemaakt met de camper. Uiteindelijk 4800 km gereden.
    Het inleveren van de camper moest in Hayward plaats vinden. Dit ligt ten zuiden van SAN Francisco, terwijl Novato ten noorden van SAN Franciso ligt. De laatste locatie is nu niet goed gepland, omdat we gisteren al langs ...

• Dag 21

Van Yosimite Park naar Novato

Het einde van de reis nadert.
    We gaan weer richting SAN Francisco. Novato ligt net iets ten noorden hiervan. We hebben 3,5 uur gereden over de snelweg. Hierover valt niets te melden.
    De camping ligt aan een snelweg richting SAN Francisco. We hebben nog wel een korte wandeling gemaakt ...

• Dag 20

Yosimite National Park

We willen vandaag een tochtje maken met de camper door het grote Yosimite National Park, echter mijn benzine is nagenoeg op. Het benzinestation in ons plaatsje bij de camping, El Portal, verkoopt vandaag geen benzine meer. Nu hebben we de keuze om eerst 38 kilometer terug te rijden (lees driekwartier ...

• Dag 19

Van Lake Issabel naar Yosimite Park El Portal

Weer een lange rit (465 km), waarover niets interessants is te melden. We hebben de woestijnen verlaten en zijn om 15.00 uur aangekomen in de bossen van Yosimite Park. Op de camping is een zwembad aanwezig en hiervan maken we dankbaar gebruik. Het is nog steeds ruim 30 graden ...

• Dag 18

Van Las Vegas naar Lake Isabell

We verlaten Het stille Las Vegas in alle vroegte. Zodra we op de snelweg zitten ( na 300 meter), komen we ook meteen weer in de woestijn.
    Een flinke rit van 465 km door de woestijn Mojave Dessert. Onderweg is weinig te zien, dus de rit is saai.
    Het laatste stuk ...

• Dag 17

Van Bryce Canyon naar Las Vegas

Een mooie route van Bryce Canyon naar Las Vegas. Via het Zion National Park gereden, waar de rotsformaties weer helemaal anders zijn, maar niet minder indrukwekkend.
    Omdat we vroeg zijn aangereden, zijn we op tijd gearriveerd in Las Vegas. Een ander voordeel is ook dat we de klok een uur ...

• Dag 16

Wandelen in Bryce Canyon

Bryce Canyon is na Grand Canyon een tweede wereldwonder. Vandaag hebben we de afdaling gemaakt in de Canyon. We zijn gestart op Bryce Point view op 2534 meter hoogte. We hebben de Boohoo-loop trail gelopen en daarna nog eens de Najavo-trail. In totaal hebben we 5 uur gewandeld door een ...

• Dag 15

Van Moab naar Bryce Canyon City

Vandaag weer een lange rit gemaakt van 420 km. De laatste 250 km ging echter door de bergen. Ook hier weer mooie vergezichten en we zijn door de Boulder gegaan. Op de top kwamen we op 3200 meter hoogte.
    'S avonds zijn we in Bryce Canyon naar en Western avond ...

• Dag 14

Uitstapjes in Moab

We verblijven de gehele dag in Moab, dus kunnen we het vandaag weer eens rustig aan doen. Hoewel.
    We zijn eerst naar Canyonlands National park gereden. Dit is zo'n 30 minuten rijden van onze camping.
    Ook in dit park zijn diverse uitzichten die je kunt bekijken. Het zijn steeds weer ...

• Dag 13

Van Monument Valley naar Moab

Vandaag een korte verplaatsing van 239 km (inmiddels hebben we er al 2500 km gereden). We hebben nog tot 8.00 uur uitgeslapen en zijn toen om 9.00 uur aangereden. Onderweg zijn we nog vele rotsformaties tegen gekomen, waarbij de rotsen hoofdzakelijk rood zijn.
    Om 13.00 uur zijn ...

• Dag 12

Van Grand Canyon naar Monument Valley

We zijn om 6.00 uur opgestaan, want we hebben om 8.25 uur een helikoptervlucht geboekt over de Grand Canyon.
    De vlucht is indrukwekkend. Gelukkig schijnt de zon ( het heeft de gehele nacht geregend).
    We hebben veel foto's gemaakt en ook nog gefilmd.
    Daarna hebben we nog een film ...

• Dag 11

Van Sedona naar Grand Canyon

We zijn al vroeg ( om 7.00 uur) vertrokken vanuit Sedona. Het eerste stuk is een hele mooie slingerroute door de bergen. We willen graag op tijd bij de Grand Canyon zijn, zodat we optimaal kunnen genieten van deze ene overnachting.
    Om 11.00 uur hebben we dan ook al ...

• Dag 10

Jeepsafari in Sedona

Vandaag van 10.00-12.00 uur hebben we de Broken Arrow Jeeptour gehad. De driver liet ons alle mooie rotsformaties in de buurt zien. We reden over een traject die alleen voor 4-wiel aandrijving geschikt is. We hebben dit geweten. Overigens zaten we in de jeep met de 5 "golden ...

• Dag 9

Van Needles naar Sedona

Door de enorme hitte zijn we om 6.30 uur opgestaan en hebben we 's nachts nog de airco aangehad. Deze was in de avond voor twee uur uitgevallen I.v.m. de windhoos.
    Onderweg hebben we in Kingman boodschappen gedaan in een grote supermarkt. Deze waren we de afgelopen ...

• Dag 8

Rustdag in Needles

Vandaag een eerste echte rustdag.
    In de omgeving is niet veel te beleven. We zitten aan de rand van een woestijn. Onze camper staat op een schiereiland en we staan pal aan de Colorado River.
    We hebben vandaag eens uitgeslapen tot 8.00 uur en daarna een uitgebreid ontbijt genomen ...

• Dag 7

Van Malibu naar Needles

Vandaag verlaten we de oceaan en gaan we landinwaarts naar de Mojave Dessert. Het is een echte reisdag, want we maken zo'n 500 km. Het eerste stuk gaat nog door Los Angeles en ik heb nog nooit zoveel auto's bij elkaar gezien. We rijden dan ook de eerste twee uren ...

• Dag 6

Uitstapje naar Los Angeles

Vanochtend om 7.00 uur opgestaan en de zon stond al hoog aan de hemel. Vanuit de camper hebben we een mooi uitzicht op de Pacific Ocean. Wederom een heerlijk ontbijt genomen.
    Om 8.30 uur hebben we de bus genomen van Malibu naar Santa Monica. Kosten 1, 75 dollar ...

• Dag 5

Van Oceano naar Malibu

Wederom om 7.00 uur opgestaan en weer in de zon, met uitzicht op zee, ontbijt genomen. Dit is echt vakantie.
    Om 8.15 uur zijn we al weggereden richting Mailbu. Hoofdzakelijk op de Highway 1 gereden, dan schiet het aantal kilometers sneller op.
    Onderweg hebben we een stop van ...

• Dag 4

Van Carmel naar Oceano

'S ochtends om 7.00 uur opgestaan en lekker buiten een ontbijt genomen. De zon schijnt al volop.
    Vandaag een toeristische route langs de oceaan, die vergelijkbaar is met de Great Ocean road in Australië. Aan de ene kant de pacific ocean en aan de andere kant rood gekleurde bergen ...

• Dag 3

Met de camper op pad

Vanochtend om 6.30 opgestaan, omdat we vroeg de camper op moeten halen. De metro wordt nou net dit weekend opgeknapt en ook net op het traject die wij wilden gebruiken. Openbaar vervoer is geen optie, want dan ben je veel te lang onderweg. Dan maar de taxi.
    Wij waren ...

• Dag 2

Fietstocht over de Golden Gate bridge

Vandaag eerst met de cablecar door SAN Francisco gegaan. Een hele ervaring. Daarna fietsen gehuurd. Eerst een flinke klim naar de Golden Gate bridge en dan over deze 2700 meter lange hangbrug. Gelukkig uitstekend weer met zeer goed uitzicht.
    Vervolgens zijn we naar Sausolitom gefietst. Daar even wat gedronken en ...

• Dag 1

Een lange vlucht

Na een uur vertraging vanuit Schiphol vertrokken. Via New York, waar we 1 1/2 uur bij de douane hebben moeten wachten, om vervolgens verder te reizen naar SAN Francisco.
    Om 20.15 uur lokale tijd zijn we gearriveerd. Teruggerekend zijn we precies 25 uur onderweg geweest.
    Nu in het ...

• Dag 1

De voorbereidingen zijn klaar. De checklist van Jan Doets zijn afgewerkt.
    De reis kan binnenkort beginnen. Op naar Schiphol.