• Dag 25

Over en uit

Na 25 dagen is dan het moment daar gekomen dat we weer richting huis gekomen zijn. Dinsdagmiddag om 16:50 (woensdag 1:50 NL) zou een vliegtuig ons weer naar Schiphol brengen. Omdat we niet ver van Los Angeles International Airport vandaan zaten, konden we in ieder geval uitslapen.
    Omdat ...

• Dag 24

Nog meer Pasadena

Na 4 dagen rondrijden in Pasadena beginnen we bijna onze weg te vinden. Op zich niet zo heel gek want de wegen zijn hier bijna kaarsrecht en alle straten vormen zo'n beetje rechthoeken. Als je de belangrijke straten eenmaal kent, is het vooral moet ik de ene kant op of ...

• Dag 22

Pasadena

Het gebeurt regelmatig dat we op vakantie zijn als Hennie jarig is. Gisteren was de eerste keer dat Edwin jarig was tijdens de vakantie. Dirk-Jan moest 's ochtends werken dus zijn we samen naar de Eaton Canyon trail gereden en hebben daar een flinke wandeling gemaakt. Pasadena ligt aan de ...

• Dag 20

Eindbestemming Pasadena

Voor vandaag stond een lange rit van iets meer dan 600km op het programma. Bij het hotel zat geen ontbijt inbegrepen dus was het idee om vroeg te beginnen aan de rit en dan onderweg ergens te ontbijten.
    Iets na 8 uur gingen we op pad en tegen de verwachting ...

• Dag 19

Apache Trail

We zijn bijna op onze eindbestemming aangekomen. Nog twee dagen reizen en dan zijn we in Pasadena.
    Vanochtend op tijd vertrokken uit ons mooie hotel in Sedona. In plaats van de korte route naar Scottsdale, stond vandaag de Apache Trail op het programma.

De Apache Trail was oorspronkelijk een weg ...

• Dag 18

Even bijkomen

Al die nationale parken bezoeken, het wandelen en het reizen is best een vermoeiende bezigheid. Vandaag hadden we weer een 'rustige' dag want we bleven in Sedona.
    Het hotel waar we zitten heeft een mooi uitzicht op de bergen en je kunt er 's middags lekker buiten zitten omdat er ...

• Dag 17

Monument Valley

Voor vanochtend hadden we een tour geboekt om Monument Valley bij zonsopkomst te zien. De tijd van vertrek was 5:25 dus moesten we op tijd op staan. Dirk-Jan had zijn wekker gezet, maar om 3 uur in plaats van 5 uur. Gelukkig konden we nog 2 uur proberen te ...

• Dag 16

Mesa Verde National Park 2

Vandaag was de laatste dag in Colorado. We hebben daarom nog uitgebreid de tijd genomen om rond te wandelen in Mesa Verde NP. Op weg naar de eerste wandeling, zagen we een bobcat (lynx) de weg oversteken. Eerst hebben we de wandeling naar The Step House gedaan. Je kunt daar ...

• Dag 15

Mesa Verde National Park

Vannacht hebben we niet zo goed geslapen omdat we bang waren dat we het zouden verslapen. Rond 12:00 zouden we in Telluride moeten zijn om daar Dirk-Jan op te pikken. Ook hij moest vanochtend vroeg op om van Los Angeles met een tussenstop in Denver naar Telluride te vliegen ...

• Dag 14

Black Canyon of the Gunnison NP

Na een lekker rustig dagje konden we er vandaag weer tegenaan. De rit naar het volgende park was niet zo lang in onze beleving en naar Amerikaanse maatstaven.
    Rond 11 uur kwamen we aan bij de zuidkant van het park Black Canyon of the Gunnison (rode stipjes op de foto ...

• Dag 13

FF bijkomen

Omdat we na een week wandelen, rondkijken en reizen best wel vermoeid waren, hebben we het vandaag rustig aangedaan.
    Gisteren stond de zon zo op het raam te bakken dat we niet de tijd genomen hebben om naar buiten te kijken. Vanochtend eerst eens de gordijnen van onze hotelkamer open ...

• Dag 12

Colorado National Monument

Omdat we nog een stukje van Arches wilden zien, zijn we vanochtend direct na het vertrek uit Moab naar het park gegaan. Op één van de parkeerplaatsen een panoramafoto gemaakt (je kunt het begin en einde aan elkaar plakken dan heb je een 360° beeld). Tijdens een wandeling kwamen we ...

• Dag 11

Canyonlands NP Moab

Vandaag hebben we Canyonlands National Park bij Moab bezocht. Naast het verhaal over het park, ook wat extra info over een ander belangrijk ding namelijk: Eten ????
    's Ochtends beginnen we met (indien mogelijk) met een stevig ontbijt. Omdat ons hotel geen ontbijtmogelijkheid heeft en het gelukkig naast ons favoriete restaurant ...

• Dag 10

Arches NP - Moab

Vanochtend vroeg uit Vernal vertrokken richting Moab waar we twee dagen zullen verblijven. Eerst even bij Shell getankt voor $ 2.669 per gallon. Met huidige koers van $ 1.20 per euro is dat € 2.244 per gallon en een gallon is 3.785 liter zodat je dus € 0.592 per ...

• Dag 9

Rustige dag op doorreis

Vandaag viel er weinig te beleven. De reis van Grand Teton naar Vernal zou iets meer dan 6 uur gaan duren. Als je dan eventuele tussenstops erbij telt, dan komt er al gauw nog een uur bij.
    In Wyoming (de staat van Yellowstone & Grand Teton) wonen gemiddeld 2 mensen ...

• Dag 8

Grand Teton National Park

Goedemorgen allemaal,
    (Uit een korte enquête blijkt dat veel mensen dit bij het ontbijt lezen).
    We hebben de laatste dagen zoveel geisers, watervallen, mudpools etc. gezien dat het eigenlijk een beetje saai begint te worden. Daarom is het helemaal niet erg dat we vandaag op weg moesten naar het volgende ...

• Dag 7

Old Faithful

Vanmorgen waren we vroeg wakker en na het ontbijt en even internetten zijn we snel op pad gegaan.
    De eerste 2 dagen hadden we Virginia Cascades overgeslagen dus het werd wel tijd om daar vandaag even langs te rijden.
    Daarna snel doorgereden naar Norris Geyser Basin om de eerste geisers ...

• Dag 6

Een bisondere dag

Eigenlijk hebben we vandaag niets te vertellen. Wat we ook proberen te beschrijven of via foto of video willen laten zien, doet te kort aan hoe het in het echt is.
    De hoofdweg in Yellowstone is in de vorm van een 8. Wij zitten in Canyon Village eigenlijk precies in ...

• Dag 5

Naar Yellowstone

We beginnen nu echt in het normale ritme te komen. Vanochtend waren we rond 7:00 wakker. Op ons gemak ons opgefrist en de koffers weer ingepakt. Rond 8:15 de auto weer volgeladen en naar Denny’s gegaan voor Moons over my Hammy met een grote jus d’orange ...

• Dag 4

Salt Lake City

Na 3 nachten en 2 dagen op familiebezoek in Woodburn, kwam er vandaag een einde aan ons verblijf in Oregon. We werden naar het vliegveld van Portland gebracht, waar we om 12:55 aan de vlucht naar Salt Lake City (Utah) begonnen.
    De lucht in Portland was ook vandaag niet ...

• Dag 3

Mount Hood

Na een rustige zondag en morgen een dag van reizen, vandaag een actieve dag gehad. Vanochtend rond 5:00 wakker geworden en na een stevig ontbijt om ongeveer 9:00 op pad gegaan. We mochten de auto van onze gastheer lenen en zijn zo samen richting Mount Hood gereden.
    Via ...

• Dag 2

Acclimatiseren

Slim hoor om 18:00 naar bed gaan. Om 23:00 (8:00 NL) waren we voor het eerst wakker. Gelukkig vielen we daarna weer in slaap, maar de volgende uren hebben we af en toe ook even gekeken of we al uit bed konden. Uiteindelijk toch tot 3:15 ...

• Dag 1

We're back

Vanochtend vroeg opgestaan want onze vlucht ging om 9:50. Bij de gate blijken er nog 2 dorpsgenoten te zijn die net als wij naar Portland vliegen. Voordat we aan boord mochten gaan werden we allebei nog aan een uitvoerig onderzoek onderworpen. Zowel onze kleding als onze handbagage werd uitgebreid ...