Dag 25

27 juni Zion

De eerste shuttlebus rijdt al om 6:00! We hoefden er niet bij in de rij te staan maar zijn wel al voor 7:00 wakker. Inderdaad de stekker uit de electriciteitspaal getrokken en weg na het ontbijt. De camper kon zo vroeg nog niet naar het plekje verderop en kreeg een plaats op het parkeerterrein. De fietsen eraf en daar gingen we weer. Het eerste stuk een fietspad waar we enkele hardlopers tegenkomen en daarna de weg delen met de shuttles. Dat gaat prima, we stappen even af als er een bus wil passeren en fietsen op ons gemak langs de hoge rotswanden die voor schaduw zorgen. Bij Weeping Rock is onze eerste en verste stop en lopen we naar de "huilende" rots. Het water sijpelt echt uit de rotsen en je kunt douchen onder de "tranen". Dan fietsen we naar de Grotto waar we de Kayenta Trail combineren met de Emerald Pools Trail. We lopen aan de zonkant van de canyon maar er groeien ook bomen waarbij we af en toe in de schaduw rusten. Het is een flinke klim naar de Upper Pool maar die is ook wel de moeite waard. Een helder watertje die iets groen gekleurd is waarvan het water ook door de rotsen naar beneden komt. Het is als een hof van Eden met plantjes groeiend tegen de rotsen, bomen voor schaduw en vele vogels voor wie het daar ook prima toeven is. We genieten er uitgebreid van voor we naar de Middle Pool en later Lower Pool afzakken. Uiteindelijk komen we bij Zion Lodge uit en is het lunchtijd. Prima planning zo want we eten lekker een zout frietje met bacon-cheeseburger voor Jack en voor mij tonijnsalade. Lekker een paar re-fill van het drinken erbij, wat smaakt het allemaal goed daar op het terras in de schaduw. Om weer bij de fietsen te komen moeten we 1 halte met de bus mee en kunnen dan met de fiets weer verder naar beneden. En naar beneden gaat het! Niet gemerkt dat we zo geklommen waren op de heenweg. Het is inmiddels 37 gr en het voelt als in een sauna afdalen en gelukkig hoeven we alleen maar te remmen. Tegen het einde van de weg stappen we nog even af bij het Zion Human History Museum waar we in de airco een film over Zion bekijken. Daarna halen we de camper weer op om de fietsen er op te hangen en naar het andere plekje op camping te gaan. Het is gelukkig niet heet in de camper wat we wel verwacht hadden. Weer een mooi plekje naast de Virgin River waar we heerlijk zwemmen en ons op de stroom laten meedrijven. Tijd voor koffie en dat lukt prima buiten onder de luifel als je afgekoeld bent. Later nog een poos in het water gedobberd, wat heerlijk is dat zeg. Daarna onder het water nog even afspoelen en klaar zijn we weer. We realiseren ons goed dat het natuur-avontuur vandaag wel de laatste dag beleeft. Na vannacht gaan we weer naar de glitter en glamour van Las Vegas. Het is ons zo goed bevallen om op deze manier 9 Nationale Parken te bezoeken. Veel voorbereiding waardoor we volop en heel ontspannen van deze geweldige tijd konden genieten. Zoveel schoonheid en variatie in de natuur maakt me dankbaar, klein en gelukkig. Ik kan het iedereen aanbevelen om een reis als deze eens te maken! De wandelingen, fietstochten waren onvergetelijk. De ritten van bestemming naar bestemming brachten ook zoveel moois en waren nooit saai. Als ik vooraf dacht nog wel eens een boek te kunnen lezen onderweg kwam daar helemaal niks van want ik wilde niets missen. De rest van de dag hebben we dat beiden goed gemaakt. Lezen, een beetje fruit eten, wat drinken...meer hebben we niet nodig. Voldaan zijn we