Dag 5

7 juni Grand Canyon- Page

We staan weer vroeg op voor Ella's doen maar dat bevalt heel goed. Zo heerlijk rustig buiten ontbijten en een mannetjes eland loopt je zo, heel trots, voorbij met z'n grote gewei! Dat wil je toch niet missen! We pakken de stoeltjes weer in en rijden de weg naar Desert vieuw, wat dus de rechterkant van de rim is. Onderweg weer de mooiste uitzichten en de steeds wijder wordende canyon. Ik bel nog even met mam. Het is een goede tip om een Amerikaanse sim te bestellen(arieli.com). We kunnen zo voor €32 nationaal én internationaal bellen, naar Nederland alleen vaste nummers. Zo bevestigde ik vanmorgen ook onze Tour voor morgen. Om 11:00 nemen we afscheid van Grand Canyon en rijden door steeds wisselend landschap naar Page. Van 7000 feet hoogte weer lager, bos, woestijn, heuvels en vlak wisselen elkaar af. Vlak voor Page stoppen we bij de Horseshoe Bend. Een ongelofelijke 270 Gr bocht in de Colorado river. Het is een warme wandeling om er te komen maar het is bijzonder mooi, je kijkt vanaf vrij vlak landschap zo de diepte in, het is op foto bijna niet te vangen, dit moet je gewoon zelf zien! Na die warmte kiezen we voor een bezoek aan McDonalds. De eerste keer dus het zou nog erger kunnen. Heerlijk koel met drinken, zoute frietjes, hamburger en internet. Fijn om even met Vera contact te hebben, we hadden vanmorgen al even gebeld, heerlijk om je stem te horen! We arriveren in Glen Canyon National Recreation Area waar onze parkenpas weer van pas komt. Over de Glen Canyon dam waardoor het grote Lake Powell is ontstaan. De Wahweap camping ligt daaraan en hier hebben we voor 2 nachten gereserveerd. Krijgen nog $6 ANWB korting! De camping loopt omhoog tegen de berg en we hebben mooi uitzicht over meer en achterliggende bergen. Het ziet er uitnodigend uit maar helaas staan we klaar met de was en badspullen en blijkt mijn band lek te zijn. Dan dus met de camper gaan, is voor de terugweg omhoog ook geen straf. Ik ben niet zo'n buitenzwemmer maar dit is een water en decor waar je geen nee tegen kunt zeggen. Terwijl de was draait genieten wij ervan! Die is natuurlijk zo droog, daar heb je geen droger voor nodig. We drinken een glaasje wijn en genieten van al het moois! Het wordt langzaam iets koeler maar gelukkig zijn we er al aardig aan gewend. Zo heerlijk buiten zitten en de zon onder zien gaan is geen straf!
Het lukt niet om een foto bij te voegen, internet is te traag.