Dag 12

Apache trail naar Sedona

Eerst nog even over de hottub avontuur eergisteren van Wes en mij. Heerlijk in het donker, lekker warm buiten in een hottub. Uiteraard wel licht bij de hottub, gelukkig maar want we hebben niet zo heel lang gezeten, want er liep een hele grote kakkerlak vlakbij de hottub. Nou toen waren we snel weg..
Gisteravond zouden we een vette hap gaan eten, allemaal fastfood daar in Tuscon, heel veel soort winkelcentra's met vreetschuren en van alles nog wat. Dus knus eettentje konden we wel vergeten.
Ik zei vandaag nog dat er zoveel van de nagelstudio's waren , vond ik opvallend, maar de mannen was het niet opgevallen..
Nou Josje had gezegd, je kan beter bij Denny's eten dan bij de Mac, dus daar maar heen. Wat een grappige tent zeg, doet heel leuk Amerikaans aan en voor ons (behalve voor Paul) werd het een ontbijt als diner. Pancakes! Dan krijg je niet alleen pancakes, maar ook een bord met eieren, bacon of worstjes, en iets van gebakken aardappeltjes. Poe he, niet gek hoor dat veel Amerikanen zo dik zijn, Jezus wat een hoeveelheid. Alleen Wes kon jet op, maar hij had geen eieren erbij genomen haha. Wel heel lekker.. Hele aardige serveerster die gaf ons nog de rest van de milkshakes erbij in een extra beker. Top die kreeg de volle tip van 20%. Vandaag na Apache trail weer een stop gemaakt bij Denny's, ff een milkshake halen, ha ha is dus standaard dat je het restje shake nog in een aparte beker erbij krijg..
Maar goed vandaag op pad naar Sedona via Apache trail. Ik had de eer om het onverharde deel van de Apache trail te mogen rijden. Paul heeft hoogtevrees dus handiger als ik reed. Eerst nog langs een leuk goudmijnstadje geweest. Leuk om ff door te lopen, bijna alles was nog dicht, dus daar had Puck weer mazzel mee, hoefde ze niet zo lang...
Langs Tortilla, ff plasstop gedaan, leuk restaurant met allemaal dollars aan de muur als behang.. Was voor ons nog te vroeg om hier ook wat te eten. Verharde deel Apache trail gehad, niet heel bijzonder eerlijk gezegd, dit soort weg hadden we eigenlijk al op de weg erbpnaartoe gereden. Toen onverharde deel, echt gaaf. Super om te rijden prachtige natuur. Af en toe werd het beetje smal, maar toen gelukkig geen tegenliggers gehad. Kwamen op een gegeven moment nog een tegenligger tegen met een trailer met een boot erop. De trailer was met zijn wielen deel van de weg afgezakt richting ravijn. Gelukkig konden wij er wel langs. Puck vroeg zich af of we niet moesten helpen, maar ja wat kun je doen. Later kwamen we nog 2 auto's met grote aanhangers tegen, benieuwd of die er la ga konden, ander wordt het leuke opstopping..
De weg had ook best iets korter gemogen trouwens, maar ja je moet er wel doorheen. Af en toe lekker hobbelig. Bergen, cactussen, rotsen, meren, dam prachtig allemaal. 20 mijl lang.
Bij de dam ff lekker broodje gegeten. Daarna gelukkig weer asfalt, rijdt toch iets rusten. Paul stuur weer overgenomen. Krijg je opeens weer ander natuur. Bossen.. Dan weer uitgestrekt landschap en toen ff regenbui. Die zagen we in de verte al met bliksemflits, daar kwamen we dus ook ff in. Geen bliksem gehad hoor. Kon de auto ff schoonspoelen, die was echt super vies geworden. Temperatuur ineens van 98 Fahrenheit (37 graden) naar 73 (23 graden) en na de regen weer de zon in schoot de temperatuur naar 104 Fahrenheid (40 graden).
Nou ja toen dus ff die Milkshake gedaan.
Ongeveer 16.00 uur bij hotel BW Plus Inn hotel. Leuk hier. Heerlijk zitje voor onze kamer, zwembad simpel, ontbijt inbegrepen!, koffie en limo in de lobby en gratis busje die je tot 3 mile gratis brengt en haalt. Die heeft ons dus ff naar centrum gebracht, lekker hapje gegeten bij Wildflower op aanraden van de dame in de winkel waar Paul dan toch eindelijk een pet heeft gekocht. Hij heeft een te groot hoofd voor alle petten en hoeden en hij wilde er zo graag een voor de zon. Iedere keer als hij er een opzette werd hij door ons uitgelachen. In de vorige winkel zei de verkoopster dat hij dan vast wel veel verstand had met zo'n groot hoofd haha. Deze pet is echt Amerikaans vind hij zelf! Foto bijgevoegd dus oordeel zelf. Oh en ik heb nog mijn langgezochte oorbellen kunnen kopen jeah.
Toen bij cheers opgehaald, je kon in de winkel laten bellen naar hotel om opgehaald te worden. Top, gelukkig waren we net op tijd, want
De winkel ging vijf minuten nadat wij kwamen dicht en wij hadden allen geen beltegoed op de telefoon, behalve Paul en die had zijn telefoon niet mee. Opgehaald dus en nu ff relaxen op een heerlijk bankstel voor onze hotelkamer met een lekker vuurtje.