• Dag 27

16 augustus 2016: Vancouver - Amsterdam

We staan op tijd op om rustig te douchen en te ontbijten. Om half 8 checken we uit en nemen een taxi naar de luchthaven. Het is niet druk op de weg en het is leuk om nog eenmaal over de Lion Gate Bridge te rijden downtown en via de …

• Dag 26

15 augustus 2016: Vancouver

Onze laatste dag in Vancouver begint met shoppen in de mall van Park Royal. Niet erg succesvol en tijdrovend. Om 12 uur zijn we terug in het hotel met slechts 1 Nike shirtje, niets bijzonders. We checken vast online in bij Air Canada, dat is dan vast gebeurd. Dan nemen …

• Dag 25

14 augustus 2016: Vancouver

Gert en Emma ontbijten al vroeg en nemen om half acht een taxi naar de luchthaven. Max en ik hebben om half 11 afgesproken met Tiffany en Jeff om met hun gezin de dag door te brengen. Zij waren afgelopen jaar de buren van de Postjes op Colwood Drive. We …

• Dag 24

13 augustus 2016

Het ontbijt van het hotel is prima. Lekkere yoghurt met vers fruit. Toast met ei, bacon en worstjes, pancakes en bladerdeeg broodjes. Lekkere melk, jus, koffie, chocomel en thee, allemaal prima geregeld. Dan bellen we een taxi om ons downtown te brengen, maar we komen niet ver. De Lion Gate …

• Dag 23

12 augustus 2016: Vancouver

Voor 7 uur sta ik al onder de douche, ik heb geen rust meer. We ruimen de laatste dingen op en rijden dan om 8.15 uur eerst naar het North Vancouver Hotel. Hier dumpen we onze bagage alvast. Om 9.30 uur leveren we onze camper in en laten …

• Dag 22

11 augustus 2016: Victoria - Vancouver

We staan een beetje op tijd op om alles in alle rust te kunnen doen. Het is prachtig weer en we genieten buiten van een lekker ontbijtje. Ondertussen zoeken we het water af op zoek naar zeehondjes. Regelmatig zien we een kopje boven water komen. Het opsteigen en landen van …

• Dag 21

10 augustus 2016: Victoria

Wat een geweldige plek hebben we! Om 11 uur lopen we via de West Bay Walkway naar de inner harbour. Een prachtige wandeling over een mooi aangelegd pad dat de kustlijn volgt. Er is zoveel te zien in de haven, we hoeven ons niet te vervelen. Het is schitterend weer …

• Dag 20

9 augustus 2016: Parksville - Victoria

We verlaten Rathtrevor Beach pas om 11 uur. Het is er zo mooi dat we eerst rustig ontbijten en nog een wandeling maken langs het strand. Het is nog geen vloed en het strand is nog heel breed en bezaaid met schelpen. Heerlijk om hier rond te zwerven. Dan rijden …

• Dag 19

8 augustus 2016: Tofino - Parksville

Weer een druilerige morgen! We doen rustig aan en rijden om half 11 de camping af opweg naar de Alberni Highway 4 die ons weer naar de oostkant van het eiland zal leiden. Tien kilometer voor Port Alberni tanken we waarschijnlijk voor de laatste keer. Bij de supermarkt Buy-Low Foods …

• Dag 18

7 augustus 2016: Tofino

De dag begint weer met regen, maar om 9 uur is het droog. Snel douchen en ontbijten en dan de wandelschoenen aan. De mannen gaan hardlopen op het strand en ik loop naar de zuidkant van MacKenzie Beach. Het is eb en er zijn overal tidepools ontstaan. Ze zitten vol …

• Dag 17

6 augustus 2016: Ucluelet

Het regent al de hele morgen. Dus lang uitslapen en uitgebreid ontbijten. Rond de middag komen we eindelijk in beweging en rijden naar Ucluelet. We doen een paar boodschapjes en rijden door naar de Wild Pacific Trail. We gaan de Lighthouse Loop lopen. Deze is maar 2,6 km, maar …

• Dag 16

5 augustus 2016: Campbell River - Tofino

Om half 9 verlaten we Campbell River en rijden via de 19A de Scenic Ocean Route naar Sarratoga Beach. Erg leuk om te rijden. Dan rijden we een stukje landinwaarts naar highway 19 de Inland Route. In de buurt van Qualicum Beach nemen de highway 4 west maar de Pacific …

• Dag 14

3 augustus 2016: Whistler - Campbell River

De dag begint weer druilerig. We verlaten om half 9 de camping en rijden naar de Brandywine Falls. We zijn de eersten en lopen de korte trail naar het viewpoint. De waterval is prachtig en uitzicht naar het meer is indrukwekkend. Daarna rijden we verder langs de Sea-to-Sky Highway naar …

• Dag 13

2 augustus 2016: Whistler

Jammer, de hele dag regen vandaag. We hebben gelijk nergens zin in. We slapen lang uit, zitten langdurig op internet en bekijken de foto’s. Toch maar even een wandeling gemaakt langs Green Lake over de Valley Trail. Daar liggen de watervliegtuigen. We wandelen ook langs de dure huizen van …

• Dag 12

1 augustus 2016: Whistler

Wat weer een topdag! Het is stralend weer, zo’n 24 graden en na een ontbijt in de zon wandelen we om half 11 langs de rivier naar Whistler Village, een afstand van bijna 3 km. Bij de Mount Whistler lift kopen we een daypass gaan in de rij staan …

• Dag 11

31 juli 2016: Clearwater - Whistler

Een lange dag, we rijden ruim 400 km naar Whistler. Toch eigenlijk teveel kilometers op een dag met een camper. We hebben alle soorten weer, maar overwegend zonnig. We rijden de prachtige interlakes route over highway 24 en stoppen even bij Roe Lake om 10 uur. Helaas begint de rodeo …

• Dag 10

30 juli 2016: Wells Gray PP

Heerlijk geslapen! We ontbijten lekker in het zonnetje met uitzicht over de Dutch Lake. Een bonte specht hamert in de boom, hij is duidelijk te zien. We zitten hier temidden van zo’n 150 Canadezen die hier een familiereünie hebben. Zestien broers en zussen met nazaten komen hier uit heel …

• Dag 9

29 juli 2016: Mount Robson - Clearwater

We slapen lekker uit en ontbijten heerlijk in het zonnetje aan de Fraser River met uitzicht op de Mount Robson. Wat een topcamping is dit! Om 11 uur gaan we op weg naar Clearwater. De South Yellowhead Highway is mooi om te rijden. We tanken in Valemount voor CAD 168 …

• Dag 8

28 juli 2016: Jasper - Mount Robson

Tegen 11 uur verlaten we de camping en draaien even later de Yellowhead Highway op. Fantastisch om hier te rijden tussen de bergen, bossen en mooie meren. Als we BC binnen rijden kunnen we de klok weer een uur terug zetten. Bij het Mount Robson Visitor Centre nemen we uitgebreid …

• Dag 7

27 juli 2016: Jasper NP

Even na 7 uur vertrekken we en een groep elks is nog rustig aan het grazen op onze campground. Deze kudde is gewend aan mensen, ze zijn hier geboren en getogen, maar leven natuurlijk nog steeds in het wild. Wij gaan naar de Maligne Canyon. Op de parkeerplaats aangekomen komen …

• Dag 5

25 juli 2016: Lake Louise - Columbia Icefield Centre

We zijn vroeg op pad. De kinderen slapen nog, we laten ze lekker liggen. Lake Moraine ligt vlakbij onze camping, maar is net als Lake Louise mega toeristisch. We zijn er mooi op tijd, we kunnen gemakkelijk onze camper parkeren. Eerst gaan we lekker ontbijten en daarna lopen we de …

• Dag 4

24 juli 2016: Banff - Yoho NP - Lake Louise

In de vroege ochtend verlaten we Banff en rijden over de Bow Valley Parkway (1A) naar de Johnston Canyon. Om 8 uur is er nog meer dan voldoende ruimte om te parkeren. We ontbijten nog wat. Het is nog erg fris als we aan de wandeling beginnen van 5,4 …

• Dag 3

23 juli 2016: Banff

Om half 10 rijden we naar de Lake Minnewanka scenic loop drive, een prachtige rit langs de Lakes Minnewanka, Two Jack en Johnson. Het is lekker weer, 22 graden en half bewolkt. Er is onderweg genoeg mooie natuur te bewonderen, dus we maken veel stops.

Na de scenic loop rijden …

• Dag 2

22 juli 2016: Calgary - Banff

Heerlijke bedden, dus lekker geslapen. Natuurlijk wel eens wakker geweest, maar we weten toch alle vier 7 uur te halen. Het ontbijt is prima verzorgd en we kunnen lekker rustig aan doen. Terug op de hotelkamer hebben we nog even tijd om het slot van de etappe van de Tour …

• Dag 1

21 juli 2016: Amsterdam - Calgary

Vanmorgen ging om 6 uur de wekker en een uur later waren we op weg naar Schiphol. Fijn dat Tom ons kon wegbrengen. Onze vluchten van Schiphol naar Zürich met Swiss Air en van Zürich naar Calgary met Edelweiss Air waren keurig op tijd. Het viel eigenlijk wel mee die …