Dag 22

11 augustus 2016: Victoria - Vancouver

We staan een beetje op tijd op om alles in alle rust te kunnen doen. Het is prachtig weer en we genieten buiten van een lekker ontbijtje. Ondertussen zoeken we het water af op zoek naar zeehondjes. Regelmatig zien we een kopje boven water komen. Het opsteigen en landen van de watervliegtuigen blijft ook een fascinerend gezicht. Na nog wat kletspraatjes met de buren vertrekken we 10 uur richting Swartz Bay waar we al voor 11 uur zijn. De dame bij het loket meet onze camper, omdat wij het niet zeker weten. Bij Canadream werd ons verteld dat de camper 28 ft is, maar er werd 33 ft gemeten. Voor deze lengte hadden we gelukkig ook gereserveerd, dus niets aan de hand. Om 12 uur vertrekt onze ferry Coastel Celebration. Op het zonnedek is het super genieten van het mooie weer en het uitzicht. We varen tussen talloze eilandjes door die behoren tot de Gulf Islands. In de verte zien we de besneeuwde top van de Mount Baker (U.S.A.) schitteren in de zon. De overtocht is echt een feestje. Om 13.35 uur varen we de haven van Tsawassen binnen. De offline navigatie van google maps brengt ons feilloos in anderhalf uur naar onze camping Capilano River RV park. We besluiten om de camper schoon te maken en alles op te ruimen. Vannacht zal ons laatste nachtje in de camper zijn.