Dag 1

21 juli 2016: Amsterdam - Calgary

Vanmorgen ging om 6 uur de wekker en een uur later waren we op weg naar Schiphol. Fijn dat Tom ons kon wegbrengen. Onze vluchten van Schiphol naar Zürich met Swiss Air en van Zürich naar Calgary met Edelweiss Air waren keurig op tijd. Het viel eigenlijk wel mee die laatste 10 uren vliegen. We werden goed verzorgd met hapjes en drankjes en er was genoeg afleiding te vinden op de persoonlijke beeldschermpjes. Om 15.30 uur landen we op Calgary Airport. We passeren snel de douane en ook de koffers laten niet lang op zich wachten. Het is een prachtige dag, 25 graden onbewolkt. We nemen de free hotel shuttle naar ons hotel Wyndham Garden dat maar een paar kilometer verderop ligt. Tegen vijven zijn we op onze hotelkamer. Tsja dat is 1 uur ‘s nachts in Nederland…maar hier moeten we nog even wakker blijven. Eerst bellen we de verhuurder van onze camper Canadream, we kunnen morgen al om 11 uur terecht, dat valt reuze mee! We nemen vervolgens met zijn vieren een taxi naar downtown. Gert gaat met de kinderen wat te eten halen en ik besluit de Calgary Tower te bezoeken.

Wachtend in een rij voor een entreekaartje van CAD 18,- krijg ik ineens een kaartje aangeboden van een Canadese die er eentje overheeft. Natuurlijk pak ik die gretig aan! Boven in de toren heb je een prachtig 360° uitzicht. In de verte zie ik de Rocky Mountains waar we morgen naartoe gaan. Daarna wandelen we nog een paar uur door de stad. In het Prince’s Island Park is het erg gezellig met live muziek, er is een festival aan de gang. Ook langs de Bow River is het goed vertoeven en zijn er mooie uitzichtpunten op de skyline van Calgary. Om 21 uur zijn we er klaar mee en pakken we weer een taxi terug voor CAD 30,- Om 22 uur gaat het licht uit…