Dag 19

8 augustus 2016: Tofino - Parksville

Weer een druilerige morgen! We doen rustig aan en rijden om half 11 de camping af opweg naar de Alberni Highway 4 die ons weer naar de oostkant van het eiland zal leiden. Tien kilometer voor Port Alberni tanken we waarschijnlijk voor de laatste keer. Bij de supermarkt Buy-Low Foods doen we nog een paar boodschappen. We worden weer aangesproken door een uit Nederland afkomstige Canadees en maken een babbeltje.

Dan gaan we naar Cathedral Grove en nu lukt het wel om onze camper langs de weg te parkeren. Het is er weer druk, maar het is toch de moeite waard deze gigantisch grote ceders te bezoeken. Ook rijden we nog even door Coombs. We zien uiteraard de goats on the roof van een winkel, maar rijden gauw door, wat een toeristenbende! Om 15 uur rijden we het Rathtrevor Beach Provincial Park binnen. Hier hebben we een overnachting geboekt en wat voor 1! Een grote plek met picknicktafel en vuurplaats met veel privacy. We gaan gelijk naar het strand om hout te scoren. Het kiezelstrand ligt er bezaaid mee. Het is hier ongelofelijk mooi. We zwerven wat rond en maken even later een kampvuur waar we de kippenpootjes op braden. Met bloemkool en aardappelen heeben we weer een voortreffelijke maaltijd. Om 21 uur maken we nog een wandeling. Het immens brede strand is nu verdwenen vanwege de vloed. Tot laat zitten we bij het kampvuur, wat een heerlijke avond.