Dag 29

Camper inleveren en de reis terug naar huis

Vanochtend redelijk op tijd opgestaan want vandaag moeten we de camper inleveren. Na het ontbijt nog het laatste beetje opgeruimd en schoongemaakt in de camper en het laatste afval weggegooid. Rond 9.00 uur rijden we aan richting Carson, de wijk in LA waar Cruise America. De rit schiet goed op omdat we voornamelijk gebruik kunnen maken van de carpoolstroken (bedoeld voor voertuigen met 2 personen of meer) waardoor we de drukke rijstroken rechts naast ons makkelijk inhalen. Het inleveren van de camper gaat wonderwel erg snel en we krijgen zelfs 2 dagen camperhuur terug vanwege het ongemak met het kapotte achterwiel. Omdat veel mensen tegelijkertijd de camper inleveren is het vrij druk op de taxi- standplaats bij Cruise America.
We hebben geluk, plotseling rijdt er een grote sedan het terrein op en stapt een Indische chauffeur uit die iets zegt wat we eigenlijk niet echt goed verstaan. Nadat we de koffers brutaalweg als eerste erin gooien horen in de auto in gebrekkig engels pas dat dit een taxi is en wat de prijs naar het vliegveld is en of dat dit acoord is. No probleem !
Binnen een half uurtje zijn we op het vliegveld waar onze chauffeur nèt voordat ie ons bij KLM afzet, een auto inhaalt waarin Brigitte de acteur Micheal Douglas ziet zitten. Op het vliegveld gaat het inchecken en boarden ook behoorlijk soepel, ondanks het feit dat Brigitte nog extra controle krijgt op eventuele drugs en explosieven op haar lichaam. Nah ja, we gaan er maar vanuit dat het hier een willekeurige steekproef betreft en niet dat ze geselecteerd werd op basis van andere kenmerken ! (Blond haar en een Nederlands voorkomen, haha)
We eten nog wat in diverse restaurantjes op het vliegveld voordat we rond 16.00 gaan boarden. Na een uurtje vliegen krijgen we het avondeten opgediend (erg lekker) waarna de raamluikjes al dichtgaan zodat we alvast kunnen wennen aan het nieuwe dag/ nacht ritme. Na vele films, spelletjes, lezen, af & toe slapen en een lekker ontbijt landen we rond 12.00 's middags soepeltjes op Schiphol. Bij het ophalen van de bagage blijkt een van onze koffers te zijn opengemaakt voor inspectie door de Amerikaanse douane. Maar goed dus dat we ze niet op slot hadden gedaan. Daarna nog even stoeien met 3 koffers en handbagage in de drukke trein naar Eindhoven waar we rond 15.00 uur aankomen en Fleur met een mooi bosje bloemen op ons staat te wachten.
's Avonds halen we Stijn op station Eindhoven op van zijn introductiedag in Maastricht en eten, als afsluiting van de vakantie, met z'n vieren nog wat bij Gauchos.

Hiermee is ook meteen een einde gekomen aan het verslag van onze heerlijke vakantie in Amerika. Ik vond het in ieder geval erg leuk om dagelijks te verwoorden wat we allemaal hebben gezien en gedaan en om daar af en toe ook nog een persoonlijke noot doorheen te kunnen schrijven. Hopelijk hebben jullie het ook met plezier gelezen en hebben we jullie zo deelgenoot kunnen maken van onze belevenissen tijdens deze geweldig leuke en interessante reis door Amerika. Misschien hebben we je geïnspireerd of was het dagboek juist een stukje herkenning van een eerdere reis.
Want Amerika is en blijft een ontzettend gaaf land met heel veel mogelijkheden en we hopen er zeker nog een keer naar toe te kunnen gaan.