• Dag 18

Vandaag vroeg op want om 8 uur werden wij op de boot verwacht. Kwart voor 6 ging de wekker. Ja...dat was wel weer even wennen. Maar hebben een mooie zonsopkomst kunnen zien over de oceaan. Om 7 uur waren we bij de boot ingecheckt en om 8 uur vertrok ...

• Dag 17

Dag 17 vandaag hadden we om 10 uur afgesproken met onze gids Renate om voor 4 uur te kanoën. We vertrokken mooi op tijd het was eb en dan kan je het vergelijken met de Waddenzee dat er dan een gedeelte droog staat en dat er daardoor dus weinig stroming ...

• Dag 16

De laatste dagen zijn aangebroken maar gaan genieten tot de laatste dag. In Vancouver island is het echt mooi weer echt heel anders dan in de bergen. Vandaag rustig wakker geworden en besloten te kanoën. Maar dat kennen ze hier niet...niemand weet waar je dat kan doen, dus besloten ...

• Dag 15

"Vanochtend een beetje op tijd opgestaan en eerst met de camper service gebeld. We zouden worden terug gebeld zodra ze een garage hadden gevonden. Alleen Filippus zijn beltegoed was op dus moest eerst even opgewaardeerd worden nadat wij hadden terug gebeld. En gelukkig ze hadden een garage bij Victoria...wij ...

• Dag 14

Vanochtend gelijk met de camper service gebeld maar zoals te verwachten kon het slot niet gemaakt worden omdat het een feestdag is in heel Canada. Dus besloten wij om vandaag naar Victoria te gaan. Omdat Christa graag de excursie van de walvissen en orca's wilden doen, zijn we dat eerst ...

• Dag 13

Gisteravond rond half 10 kwamen we aan op Vancouver island, de weg naar de camping was erg donker maar hebben het kunnen vinden. We moesten beide bijkomen van de inbraak, je voelt je toch wat onveiliger nu de deur van buiten af zomaar geopend kan worden. Toch zijn we in ...

• Dag 12

Dag 12 vandaag vroeg op om als eerst Guus te bellen voor zijn eerste verjaardag. Daarna zijn we naar squashmis gegaan om te tanken en boodschappen te doen. Ook hier zijn we met een gondel de berg op gegaan. Ook hier mooie uitzichten. Ook omdat het mooi weer was. Toen ...

• Dag 11

Voordat we whistler gingen verlaten zijn we eerst nog met de gondel de berg op geweest. We begonnen op de berg de blackcomb. Hier hebben we nog een mooie wandeling gemaakt en kwamen zelfs een marmot tegen. Van de blackcomb kon je via een andere gondel naar de whistler mountain ...

• Dag 10

Vandaag beloofde het een regenachtige dag te worden. Christa wilde graag met de gondel naar boven maar de wolken hingen zo laag dat de berg niet te zien was. Eerst gingen we naar het stadje whistler en kwamen langs olympic plaza waar de olympiërs gehuldigd werden. S middags gingen we ...

• Dag 9

Vanochtend werden we wakker om half 8 van het zonnetje. Lekker lang geslapen na een dag als gister waren we moe en christa kon sleepy worden van de medicatie. Gelukkig is de medicatie aangeslagen en zijn de hand en oor weer wat geslonken. Vandaag dus wel een wat langere trip ...

• Dag 8

Op vakantie gaan is erg leuk en wij genieten ook met volle teugen. Vandaag alleen wat minder. Gisteren in het park tijdens het wandelen zijn we beide voor de eerste keer tijdens ons vakantie gestoken door muggen. We wisten alleen het effect niet. Gisteren voelde christa haar hand en oor ...

• Dag 7

Vandaag wilden we al vroeg op pad, alleen toen we wakker werden regende het zo hard dat we nog even een uurtje zijn blijven liggen. Na een uurtje was het droog, volgens de voorspellingen zou het om 11 uur weer gaan regenen maar hebben niets gezien. We begonnen de dag ...

• Dag 6

Nadat christa vanochtend is wakker gezongen door Filippus begon de dag eerst om naar jasper village te rijden en de verjaardagsappjes en telefoontjes te ontvangen. We wisten dat we een lange reisdag voor de boeg hadden. Het stuk van jasper naar clearwater is mooi alleen weinig te beleven. Dit werd ...

• Dag 5

Dag 5 vandaag wat uit geslapen en we vertrekken naar de maligne Lake. Een van de langste meren van alberta. 21 km lang. We maken een boottocht naar spirit island. Een klein eilandje tussen grote bergen maar we de meest gefotografeerde eiland van Canada. Dit eiland is maar 4 maanden ...

• Dag 4

Dag 4
    Vandaag zijn we weer vroeg wakker. We vertrekken via de beroemde icefield park way naar Jasper. De eerste stop op de icefield park way is bow Lake. Weer een mooi blauw meer met een gletsjer op de achtergrond. We gaan Verder naar peyto lake dit is echt heel ...

• Dag 3

Vandaag zijn we vroeg opgestaan. Wat een stilte. We zijn direct doorgereden naar lake louise. Ondanks dat het nog een beetje mistig is maakt het uitzicht al enorme indruk. We blijven maar foto's maken. Vanuit lake louise wandelen we een pittige bergwandeling van 3 ?m naar mirror lake. Vanuit mirror ...

• Dag 2

Vandaag de camper ophalen. Na een heerlijke nacht slapen in het hotel is de biologische klok natuurlijk wel op de normale tijd wakker maar uiteindelijk weer in slaap gevallen. Om 9 uur ons gemeld bij het verhuur station. Hier zijn de papieren ingevuld en werd de camper uitgelegd. Half 11 ...

• Dag 1

Eindelijk is de reis begonnen. Uitgezwaaid door Esther, Pierer en Guus zijn we het vliegtuig ingestapt op naar Calgary. Onderweg een mooi uitzicht over Groenland gehad waar je de ijsschotsen kon zien drijven.

In Calgary aangekomen kon je al merken dat de mensen erg vriendelijk zijn en veel tijd voor ...

• Dag 1

Bijna

Bijna is het dan zover, over twee weekjes gaan we dan de droomreis van Filippus maken. we hopen veel mooie dingen te gaan zien en proberen jullie via deze blog op de hoogte te houden.