Dag 17

Dag 17 vandaag hadden we om 10 uur afgesproken met onze gids Renate om voor 4 uur te kanoën. We vertrokken mooi op tijd het was eb en dan kan je het vergelijken met de Waddenzee dat er dan een gedeelte droog staat en dat er daardoor dus weinig stroming is. We kayakten naar een mooi eilandje. Tegen over dat mooie eilandje was er een nog kleiner eilandje met otters en zeehonden erop. De otters hebben we niet op de foto gekregen die zijn te snel. Op dat eilandje hebben we ook geluncht. Renate had ook meegenomen voor ons en volgens mij hebben we met zn drieën ongeveer 300 gram kaas gegeten. Filippus en ik hadden kaas broodjes en rauwkost meegenomen. Renate waagde zich in het koude water en wij werden overgehaald om ook een duik te nemen. Het is hier de gewoonte om als vrouw topless te zwemmen. We zijn beide niet verder gekomen dan pootje baden want het water is echt heel koud. Daarna zijn we terug gekayakd wat een hele opgave was door de stroming. En ons roer was van de boot gevallen waardoor wij het hele stuk drie keer hebben geroeid ten opzichte van Renate. Ze is een hele lieve dame maar ze begon een beetje op onze lachspieren te werken. Ze had echt wel honderd keer gezegd dat het hier zooo mooi was en ze deed alle dieren na die we tegen kwamen. Onderweg zijn we langs een rots met zeehonden gevaren er lagen er hier wel 30. Wat we gister nog niet verteld hadden was dat er een zeehond de rots af wilde en in het water wilde komen. Hij trok zijn staart op en liet gewoon een scheet. Klinkt echt hard over het water. Vandaag dus lekker genoten van het mooie uitzicht. Konden zelfs vanaf hier een besneeuwde vulkaan zien in Amerika. Nu is Amerika hier heel dicht bij. Nu gaan wij eerst een steak met salade eten en dan de koffers inpakken voor morgen. Jammer dat we weer naar huis gaan. We hebben een super mooie reis gehad. Morgen nemen we om 8 uur sochtends de boot is 17 uur Nederlandse tijden en vliegen half 5 uit Vancouver naar Nederland is half 2 snachts Nederlandse tijd en landen we 11 uur op Schiphol