Dag 21

Vandaag ontbeten in het hotel en daarna op weg naar San Diego. We starten met de route langs de kust. Heel mooie ruwe kust. Veel rotsen met soms strandstukjes er tussen. Redelijke golven en soms zien we veel surfers wachten in de branding op de juiste golf. In de buurt van LA wordt het druk op de weg. We willen naar Venice Beach, maar kunnen het via de navigatie en debordenniet vinden. Na anderhalf uur zijn we het zat en besluiten wedesnelweg richting g ons hotel te pakken. Het is nog een eind rijden. In Malibu houden we een plaspauze en kopen we lunch voor vandaag voor straks. Uiteindelijk kunnen we pas stoppen om 14.30 uur voor lunchen. Het is druk en we zijn een flinke tijd kwijt geraakt met de zoektocht naar Venice.
Het laatste stuk naar San Diego valt ook nog tegen. We komen in een file terecht. Weliswaar hebben we de hele vakantie geen files gehad, maar dit zo op het einde van de dag als we moe zijn valt wel tegen. Onderweg zien we langs de snelweg een beginnende bosbrand, wat bij thuiskomst een enorme al dagen durende enorme brand blijkt te zijn geworden waarbij enorme oppervlakten zijn verwoest en die moeilijk onder controle te krijgen is door de brandweer.
We arriveren pas in ons hotel over vijfen. We moeten nog even zoeken naar onze kamer want het complex bestaat uit 7 gebouwen en is niet echt logisch verdeeld. Gelukkig hebben we onze koffers nog even in de auto gelaten. Want we hebben trap op trap af gelopen en dat is met onze loodzware koffers niet te doen. Uiteindelijk blijken we vlak achter de lobby te zitten. De kamer is prima. Het internet echter slecht helaas. Van relaxen aan het zwembad komt helaas niets meer terecht. Als we geïnstalleerd zijn en wat gedronken hebben is het bijna 19.00 uur. Tijd om op zoek te gaan naar eenrestaurant voor het avondeten. Voor je het weet is het hier donker en als je niet bekend bent is het lastig het hotel terug te vinden. Dit hebben we al eerder ervaren hahaha. ( vooral in San Francisco hebben we flink lopen zoeken naar ons hotel in het donker met allemaal zwervers op straat die in zichzelf lopen te mompelen en jou geniepig aankijken of om geld vragen).
We denken aan een pizza voor vandaag. Gisteren hebben we wat duurder gegeten met T-bonesteak.
Het wordt uiteindelijk Mexicaans. Er is in de Old Town van San Diego haast niets anders te krijgen. Het is wel anders Mexicaans als bij ons. Taco's bijvoorbeeld zijn geen harde schelp. Dat kennen ze hier niet. Hier is dat een gefrituurde enchilada. Alles overgoten met gepureerde bruine bonen, quacamole en zure room. Karel vindt al die saus too much. Verder is het eten wel prima. Morgen is het echt onze laatste dag hier. Overmorgen vertrekken we weer naar huis en zit deze geweldige reis er alweer op helaas. Karel verlangt wel weer naar huis. Ik ook wel een beetje, maar ik vind het ook wel weer jammer dat het voorbij is.