• Dag 26

Verjaardag Rose

Vrijdag 8 juli 2016
    Vandaag is het de laatste dag in Sudbury. Het is de Verjaardag van Rose. We hebben samen boodschappen gedaan en met z'n alle gekookt voor haar. Het was een hele gezellige dag voor ons, maar vooral ook voor Rose.
    Onze vakantie is nu bijna voorbij. Over …

• Dag 25

Natuurpark Killarney

Donderdag 7 juli 2016
    De dag begint vandaag met flinke bewolking. Geeft niet, want we gaan wandelen in het natuur park, Killarney Park, niet ver van Sudbury vandaan. Het is een klein uurtje rijden naar het park en dan nog een kilometer of 50 naar de wandeling toe rijden. Op …

• Dag 24

Big Nickel en Science North

Woensdag 6 juli 2016
    Vandaag stonden 2 museums op het programma, de eerste was de Big Nickel, de nikkel mijn van Sudbury en de Science North, een museum over de wetenschap. De Big Nickel was erg leuk en interessant. Je gaat hier een nagebootste mijn in en dan ook nog …

• Dag 23

Manatoulin island

Dinsdag 5 juli 2016
    Vandaag dus bijtijds op en de eerste stop was de trail, want voor het echt warm wordt willen we boven zijn. De rit naar het Manatoulin was op zich al een prachtige rit, mooie natuur met bossen, velden, meren en boeren bedrijven. De trail heet cup …

• Dag 22

Geocache en de stad Sudbury

Maandag 4 juli

Maandag hebben we voornamelijk geo-caches en de stad Sudbury ontdekt. Niet echt een stad voor veel foto's. Maar we hebben 16 caches gevonden en een heerlijke dag gehad.
    In de avond voorbereidingen gemaakt voor dinsdag, want Manatoulin IJsland staat op het programma. Daar gaan we een uitkijk …

• Dag 21

Familie bbq

Zondag 3 juli 2016

Na een lange dag hebben we vanmorgen heerlijk uitgeslapen. 09.20 zagen we op de klok toen we wakker werden. Dat is nog niet eerder gebeurd deze vakantie. Na het ontbijt zijn we met Shawn, Jade en Liem gaan Geo-cachen hier vlak bij het huis. En …

• Dag 20

Familie Bruins in Sudbury

Zaterdag 2 juli 2016

Na een kort nachtje zijn we vroeg opgestaan. Gepakt en gezakt gaan we met Rose naar Shawn en Beverly, Ger zijn neef en zijn gezin. In de zomer zijn ze vanuit Hong Kong in Sudbury, ongeveer vier uur rijden vanaf Toronto. Omdat het zaterdag is en …

• Dag 19

Canada day

Vrijdag 1 juli 2016

Canada Day

Vandaag heeft heel Canada een vrije dag. Het is namelijk de verjaardag van Canada. Dat wordt groots gevierd met een officiële opening van de minister president in Ottawa en daarna door het hele land muziekfestivals, feesten en afsluitend vuurwerk in de avond. Op de …

• Dag 18

St Jacobs

Donderdag 30 juni 2016
    Dagje naar St. Jacobs, het dorp waar de Mennonieten wonen en waar elke donderdag, vrijdag en zaterdag een farmers market is. Samen met Rose en Rosa reden we om 9.00 uur richting St. Jacobs. Een rit van iets meer dan een uurtje. De markt deden …

• Dag 17

Terug bij Rose in Toronto

Woensdag 29 juni 2016
    Vandaag zijn we weer terug bij Rose, de was doen en lekker kletsen bij Rose aan de keukentafel. Verder was het vandaag een rustige dag. We hebben 2 heerlijke weken gehad. Mooie steden gezien en prachtige natuur. Veel foto's en filmpjes gemaakt en met een hoop …

• Dag 16

Algonquins Logger museum

Dinsdag 28 juni 2016
    Wat vorig jaar nog niet mogelijk was, omdat het te vroeg in het seizoen was hebben we vandaag wel gedaan. We zijn naar het Algonquin Logger museum geweest. Dat is voor ons heel wat, een museum. Wij zijn niet zo van de museums, maar deze is …

• Dag 15

Wandelen in het Algonquin Park

Maandag 27 juni 2016

We hebben heerlijk geslapen in Deerhurst-Resort, als een blok. 7.00 uur uit de veren en bij de supermarkt ons ontbijt en lunch gehaald. Bij het weg rijden van het resort zagen we nog een Marmot, wat een joekel zeg. Ze …

• Dag 14

Naar het Algonquin Park

Zondag 26 juni 2016

Vandaag gaan we terug naar Deerhurt-Resort. Een mooi hotel in Huntsville, aan de rand van het Algonquin Park. Vorig jaar zijn we hier al geweest en het was ons zo goed bevallen, vandaar dat we nog een paar dagen terug gaan.
    Eerst …

• Dag 13

Ottawa

Na een heerlijke nacht slapen zijn we Ottawa weer in gegaan richting Rideau street. In deze wijk is een oude markt, de ByWard market. Rondom de straatjes van dit gebouw zijn overal kraampjes, met vooral veel groente en fruit, maar ook kleding en allerlei andere spullen. Wat ons opvalt in …

• Dag 12

Aankomst Ottawa

Na 2 fantastische dagen in Sacacomie gaan we vandaag naar het Lord Elgin hotel in Ottawa. De eerste anderhalf uur lekker binnen door, na ons ontbijt op een bankje naast de super. We reden door een prachtig glooiend landschap. Veel boeren bedrijven, akkerbouw en veeteelt. Het leek vandaag de nationale …

• Dag 11

Sacacomie

Donderdag 23 juni 2016
    Vanuit ons bed konden we de zon op zien komen, het meer zien en de vogels horen fluiten. Alleen vanavond doen we het gordijn wel dicht, want Ger was om 5 uur al wakker. Dus vandaag was het vroeg uit de veren en op pad naar …

• Dag 10

Aankomst Sacacomie

Woensdag 22 juni 2016
    Vandaag gaan we via een mooie weg naar het hotel Sacacomie, een mooi hotel helemaal in hout opgetrokken. Met een spa, in de bossen aan de rand van een meer. Maar eerst uitchecken en de auto laten halen. De eerste 90 kilometer reden we via de …

• Dag 8

Quebec

Maandag 20 juni 2016
    Eerst na wakker worden Denise bellen, het is tenslotte haar verjaardag en dat moet toch een beetje gevierd worden.
    Quebec op z'n warmst, het wordt 32 graden vandaag. Dus rustig aan en in de middag een boottochten maken. Maar eerst een ontbijt zoeken, hier in het …

• Dag 7

Aankomst Quebec

Zondag 19 juni 2016
    Vandaag reizen we van Montréal naar Quebec, naar het hotel Clarendon Quebec-City.
    Na het ontbijt, uitchecken, auto halen en de navmii app aan, net zo makkelijk als de TomTom. Om Montreal uit te kunnen richting Quebec, moeten we eerst een enorme grote en hoge brug over …

• Dag 6

Montréal

Zaterdag 18 juni 2016
    Laatste dag Montréal, dus een flinke wandeling naar Mont Royal, dit is een heuvel van 243 meter hoog, waar de stad omheen ligt. Eerst een wandeling door de stad, waarbij je al behoorlijk omhoog gaat. Eerst nog even een cache gevonden, niet ver van het hotel …

• Dag 5

Montréal

Vrijdag 17 juni 2016
    De zon schijnt al vroeg en geeft een heerlijke warmte af als we op het terras voor het hotel aan het ontbijt zitten. Ontbijt is inbegrepen, wat we niet wisten en koffie kunnen we de hele dag in de hal van het hotel pakken. Vandaag hebben …

• Dag 4

Montreal

Donderdag 16 juni 2016
    Vandaag gaan we naar Montréal. Naar het hotel Auberge du Vieux-Port. Rose is speciaal voor ons, voor haar doen, vroeg opgestaan om afscheid van ons te nemen. Na de auto vol getankt te hebben zijn we oostwaarts gereden, richting de 401. Alles ging vrij vlot. De …

• Dag 3

Humber Valley en Vaughan Mills

Woensdag 15 juni 2016
    Vandaag vroeg wakker, dus tijd voor een mooie wandeling in de Humber Valley achter het huis van Rose. Daarna naar een super grote supermarkt om al vast water en andere drank in te slaan voor de trip die we morgen gaan maken. Met Rose en Rosa …

• Dag 2

Toronto

Dinsdag 14 juni 2016
    Na een goede nachtrust zijn we met de bus en metro naar het centrum van Toronto gegaan. Even een voorproefje genomen van Hudson's Bay en lekker door het grote winkelcentrum gewandeld. Daarna via Kingstreet en Spadina naar China Town en Kensington market. Dit is een wijk …

• Dag 1

Toronto

Maandag 13 juni 2016
    Eindelijk zo ver, op naar Canada.
    M&M kwamen ons halen om naar Schiphol te brengen. Ruimschoots op tijd kwamen we aan, dus met een kleine 45 min waren we door alle controles heen. De vlucht verliep vlot, ook dankzij het Urker mannen koor dat nog …