Dag 23

Manatoulin island

Dinsdag 5 juli 2016
Vandaag dus bijtijds op en de eerste stop was de trail, want voor het echt warm wordt willen we boven zijn. De rit naar het Manatoulin was op zich al een prachtige rit, mooie natuur met bossen, velden, meren en boeren bedrijven. De trail heet cup and saucer en is een behoorlijke klim naar boven. Maar de wandeling is erg mooi. Het was niet overdreven druk, maar toch kwamen we regelmatig mensen tegen. Zo ook een stel van de Mennonieten. Zie je ze amper in St Jacobs, kom je ze op een berg tegen tijdens een wandeling. We hebben een leuk praatje gemaakt en zijn weer verder gegaan. Onderweg naar boven waren meerdere mooie uitkijkpunten en rotspartijen. Op 2 plekken was de klim zo stijl dat het trappen leken. Vlak daarna waren we dan toch op het uitkijkpunt aangekomen. Tevens zag ik dat we 7 meter van een cache af stonden, dus die liet zich snel vinden. We hebben een poosje genoten van het uitzicht en zijn toen via een andere route weer naar beneden gegaan. Ook hier was een super stijl stuk bij. Terwijl Ger zich liet zakken zagen we ineens een slang vlak bij. We probeerde hem weg te jagen, maar dat liet hij zich niet gebeuren. Dus dan maar erlangs en dat ging gelukkig goed, hij bleef lief zitten. Vlak na de slang vonden we op een mooie plek in het bos bij bijzondere keien nog een cache. Daar hadden we iets meer moeite mee, maar wel gevonden. Na de wandeling zijn we naar de waterval gegaan, die was wel mooi, maar erg klein en veel mensen. Het grappige was dat we ook hier het stel van de Mennonieten tegen kwamen. Weer een praatje met ze gemaakt, foto's maken vonden net een beetje te veel van het goede. Na een korte overheerlijke ijs breek, zijn we terug gegaan naar het eerste dorp. Daar hebben we wat gewandeld en 3 caches gevonden. Ook deze lieten zich makkelijk vinden. We hebben een heerlijk en mooie dag gehad. Een van de vele, we hebben nog een paar te gaan.