• Dag 20

Aan elke vacantie komt een eind

27 mei 2015
    Vandaag onze laatste volle dag in Canada, dus shoppen. . . . . We zijn naar Yorkedale voor de laatste dingen die we wilde kopen. Dit is het eerste overdekte grote shopping Centre dat in Toronto gebouwd is. Wederom weer een heel groot shopping Centre, maar niets …

• Dag 17

China Town en Kensington

26 mei 2015
    Vanmorgen was het al snel erg warm, 30 graden is het geworden. Maar we klagen niet. Op internet en de televisie zagen we wel dat er veel regen en wind zou komen, maar wij hebben er helemaal niets van gemerkt. Vandaag naar China Town en Kensington market …

• Dag 16

Voughan shopping Mall

25 mei 2015
    Geen wekker voor ons, lekker uitslapen en daarna een ontbijtje. Om 11.00 uur kwam Rosa om met ons en Rose naar een big big big shopping malle. Deze was nog groter dan die we in de stad al gezien hadden. Deze was niet in Toronto zelf, maar …

• Dag 15

Centre Island

24 mei 2015
    Vanmorgen was het prachtig weer en de temperatuur was heerlijk. Vandaag staat Centre Island op het programma. We zijn vroeg opgestaan en op pad gegaan. De bus, de metro en de tram, daarna de boot. Wat een prachtig uitzicht van af de boot. Heel Toronto lag aan …

• Dag 14

Bloor street

23 mei 2015
    Vanmorgen zijn we vroeg op gestaan om naar het High Park te gaan. Daar zouden we gaan Geo-cache. Vanmorgen hebben we een andere bus genomen, de 96 naar Wilson station. De chauffeur van de bus gaf aan om in het station een dagkaart te kopen, dat is …

• Dag 13

CN Tower

22 mei 2015
    Vandaag weer een nieuwe dag en het was slapen in weer een ander bed, maar ook dit bed was net als alle andere een prima bed en we hebben heerlijk geslapen. Rose lag nog lekker te slapen toen wij beneden kwamen, dus we hebben samen lekker een …

• Dag 12

Tante Rose

21 mei 2015
    Vijf uur waren mijn luiken al open, kon niet meer slapen. Misschien een beetje de spanning om Rose te ontmoeten. Ik ben toch nog meer een uurtje blijven liggen, maar zes uur hield ik het niet meer uit, dus ben ik uit bed gegaan en de reis …

• Dag 11

Het Algonquin Park

19 mei 2015
    Alweer dinsdag, wat gaat de tijd toch snel. Gelukkig hebben we nog 2 dagen Algonquin park voor de boeg en daarna nog een weekje naar Rose, waar we onwijs veel zin in hebben.
    Maar eerst even ontbijten hier in het hotel. Nou, dat was goed, dat mag …

• Dag 10

Resort Deerhurst

18 mei 2015
    Vanmorgen was het na een bakkie drinken met een broodje, koffer pakken en tanken. Op weg naar het Algonquin Park, een natuurpark vlak bij Huntsville. Hier staat ons hotel, Resort Deerhurst. Een hotel door Jan Doets voor ons uitgekozen. Mooi ruim opgezet en met uitzicht op een …

• Dag 9

Maid of the Mist

17 mei 2015
    Vandaag vroeg op om samen om half negen de Maid of the Mist te gaan doen. Je gaat dan met een boot zo dicht mogelijk langs en naar de watervallen varen. Het was nog rustig, dus konden we gelijk doorlopen. Omdat je dicht bij de waterval komt, …

• Dag 8

Niagara Falls

16 mei 2015
    Wat hebben wij lekker geslapen, als een blok! Normaal zijn we voor de wekker wakker, maar vandaag moesten wij echt van de wekker wakker worden. Vandaag gaan we de auto halen en dan naar de Niagara Falls. De auto halen was ook nog een dingetje. De straat …

• Dag 7

Van New York naar Toronto

15 mei 2015
    De wekker ging om 4.00 uur vanmorgen. Koffers waren al gepakt, dus douche, aankleden en de laatste dingen in een koffer doen en naar de metro. Het ging echt vlot, want binnen 5 minuten kwam de metro. We waren dus ruim op tijd op Penn station. We …

• Dag 6

Harlem en uitzicht op Manhattan

14 mei 2015
    Gisteravond zijn we 2 haltes met de metro naar Columbus Circle gereden. Hier vandaan zijn we Broadway op gegaan. Broadway loopt echt van boven tot onder in Manhattan. We hebben een stuk terug naar boven gelopen en kwamen een leuk restaurantje tegen, West Site. Hier hebben we …

• Dag 5

Brooklyn, Soho, Little Italië en China Town

13 mei 2015
    Dat hebben wij weer, een trein van de Amtrak is ontspoord bij Philadelphia richting New York. Wij gaan vrijdag met de Amtrak naar Toronto. Maar niet over nadenken en denken aan de heerlijke dag van vandaag. Het is vandaag ongeveer 10 graden koeler dan gisteren, dus heerlijk …

• Dag 4

High Line en Times Square by night

12 mei 2015
    De zon scheen al vroeg onze kamer binnen, dat beloofde een warme dag te worden. Vandaag stond The High Line op het programma en daarna de Apple Store met een wandeling door het Central Park terug naar het hotel. Maar voor dat alles zijn we eerst naar …

• Dag 3

Top of the Rock en Time Square

11 mei 2015
    Vandaag stond Top of the Rock en Time Square op het programma. Via een wandeling van 100% New York kwamen we langs verschillende mooie plekken van de stad. De dure en mooie winkels van Prada, Louis Vuitton en welk duur merk niet, ze zijn er allemaal. Fifth …

• Dag 2

Vrijheidsbeeld en Brooklyn bridge

10 mei 2015

We hebben heerlijk geslapen, maar waren wel weer vroeg wakker. Dat is alleen maar fijn, dan hebben we een lange dag. De zon probeerde de wolken te verdrijven en dat is ook mooi. Na een heerlijk ontbijt zijn we naar de metro gegaan. Eerst voor ieder een …

• Dag 1

De reisdag naar New York

29 april 2015

Ineens gaat het dan toch opschieten, nog een ruime week en het is zo ver. Samen naar de andere kant van de Atlantische oceaan. Een verre en hopelijk mooie reis naar New York, Toronto, Algonquin Park en Niagara watervallen. We gaan met het vliegtuig, trein en auto …