• Dag 25

21 september

Onze laatste volle dag in de US. De dag begint al somber, het is grijs en het dreigt te gaan regenen. Na het ontbijt naar de sightseeing bus. Lang moeten wachten tot de bus kwam. Onze eerste stop is Arlinton Cemetry. Hier is de begrafenis van Kennedy in 1963 geweest ...

• Dag 24

20 september

Het is duidelijk te merken dat we in een drukker gedeelte van de US zijn. We rijden vandaag Pennsylvania uit en Maryland in. Rond Baltimore is het erg druk en dat blijft zo tot we op onze bestemming in Washington aankomen. Dat we in een grote stad zijn aangekomen merken ...

• Dag 23

19 september

We dachten dat we al zoveel moois hadden gezien, dat het niet nog mooier kon worden. Dus wel. Het noorden van Pennsylvania is prachtig. Toen we grens tussen de staat New York en Pennsylvania passeerden, was er een infomatiecentrum. Wij wilden wat informatie over de Amish, dus even gestopt. Het ...

• Dag 22

18 september

Gisterenavond bij een Outback gegeten. Outback is een Australische keten van restaurants. We begonnen met de befaamde Blooming Onion, dat is een gefrituurde grote ui in de vorm van een bloem. In het midden, als hart, staat een schaaltje met saus. Je trekt een "bloemblad" eruit en doopt het in ...

• Dag 21

17 september

Na het ontbijt opgehaald bij het hotel en richting Toronto gereden.
    In Scarborough nog langs de haven gereden en de Scarborough Bluffs gezien. Een enorme rotspartij, heel mooi. Nadat we onze "eigen" auto hebben opgehaald en de bagage hebben overgeheveld nemen we afscheid van Holly. We rijden een van haar ...

• Dag 20

16 september

En alweer een stralende dag. Het wordt heel warm vandaag. We zijn in Orillia, aan het Lake Simco. We worden om negen uur opgehaald bij het hotel. We gaan vandaag de omgeving van Orillia bekijken. Holly en Angie nemen ons eerst mee naar Big Chute, een sluis die als verbinding ...

• Dag 19

15 september

Met de auto naar het huis van Holly gereden. Een prachtig huis in een rustige buurt. Holly bengt ons naar de ondergrondse om naar Toronto te gaan. Het station heet Kennedy. Vandaar nemen we subway naar Yonge, het centrum van Toronto. Net buiten het station is een halte van de ...

• Dag 18

14 september

Het giet. Vannacht had ik het al gehoord. Een regenpijp stortte het water recht voor onze kamerdeur. We hebben drie uur in de regen gereden en toen werd het droog en ging de zon schijnen, dus niet zeuren. Vandaag onze langste dag, 302 miles, volgens onze trouwe navigatie 4,5 ...

• Dag 17

13 september

Vroeg vertrokken want we hebben een lange rit voor de boeg, 142 miles.
    Het heeft de hele nacht geregend en het is nu wel droog maar helemaal grijs. Onze eerste "slechte" dag. Het klinkt afgezaagd maar ook deze rit is fantastisch. We gaan de bergen in. 100 miles over dezelfde ...

• Dag 16

12 september

We slapen uit tot negen uur en hebben een heerlijk ontbijt in het Best Western. In onze kamer hangt een plastic zak met laundry erop. Ik denk, lekker even wat was laten doen. Na twee weken is de was aardig opgelopen. Ik neem de was mee naar de receptie en ...

• Dag 15

11 september

Het is vandaag 11 september en we zien veel vlaggen halfstok. Het weer is ook somber, wel droog maar helemaal grijs. Gisterenavond was erg leuk. We zaten aan lange tafels en wij weer als enige niet Amerikanen. Tegenover ons zat de kleinzoon van kapitein Von Trapp, die heel gezellig met ...

• Dag 14

10 september

Het is helemaal grijs en het heeft vannacht geregend. Ook is het een stuk koeler, maar nog steeds 20 graden. We ontbijten met bacon en eggs in de Deli Bakery en rijden daarna naar het centrum van Stowe. We willen een paar kaarten versturen en postzegels verkopen ze alleen in ...

• Dag 13

9 september

Omdat ik niet weet hoe ik iets moet toevoegen aan reeds gemaakte verslagen, kom ik nog even terug op gisteren. Aan het ontbijt hadden we heel gezellig gesprek met de serveerster. In dat gesprek kwam het ook op de omgeving van het hotel en zij vertelde dat ze regelmatig bezoek ...

• Dag 12

8 september

Het is bewolkt maar wel weer warm. Het ziet er niet naar uit dat het gaat regenen. Na een uitgebreid ontbijt, gaan we naar de overkant van de straat naar de golfbaan. Het is druk., maar na ons staat er nog niemand in het boek. Ja, hier wordt nog gewerkt ...

• Dag 11

7 september

Vandaag is Labor Day. Iedereen is vrij, dus is het lekker rustig als we om half negen Boston uitrijden. Eenmaal op de Interstate 95 aangekomen kunnen we lekker doorrijden. We hebben vandaag voor ons doen een lange rit, 147 miles een kleine 220 km. We merken dat het richting het ...

• Dag 10

6 september

Er is in dit hotel geen restaurant, dus we moeten voor het ontbijt naar buiten. We schaffen tickets aan voor de hop-on hop-off bus. In de prijs is ook een cruise in de haven van Boston begrepen. Na het ontbijt ingestapt. De bus stopt bij 16 bezienswaardigheden waaronder natuurlijk het ...

• Dag 9

5 september

Het is heel druk aan het ontbijt. Het hotel organiseert af en toe in het weekend een party. Op het grasveld worden dan grote tenten neergezet waaronder aan lange tafels gegeten wordt. Om half tien uitgecheckt en op weg gegaan naar Boston. Het is slecht 67 miles naar ons volgende ...

• Dag 8

4 september

De dag begint licht bewolkt. We hebben gepland vandaag naar het strand te gaan, maar het waait stevig. Na het ontbijt toch naar de kust van de Atlantische Oceaan gelopen. We passeren schitterende huizen maar het strand stelt teleur. Geen ligstoelen en geen strandtenten om koffie te drinken. De lucht ...

• Dag 7

3 september

Vandaag Martha' Vineyard een eiland in de Atlantische Oceaan voor de kust van Cape Cod. Vanuit Falmouth kun je erheen met de ferry. Maar hoe kom je bij de terminal als je de auto wilt laten staan. Door Falmouth rijdt een antieke trolleybus en die gaat ook naar de ferryboot ...

• Dag 6

2 september

Vandaag gaat de reis naar Cape Cod. Een reis van 71 miles, dus niet zo ver. Bij de benzinetank wordt onze Europese creditcard niet geaccepteerd. Een vriendelijke meneer zegt dat we dan binnen eerst moeten betalen en daarna tanken. Ja, dat lijkt simpel maar dan moet je inschatten hoeveel gallons ...

• Dag 5

1 september

Vanmorgen de auto opgehaald op Newark airport. Best spannend, we waren gewaarschuwd dat ze bij de verhuur allerlei extra's proberen aan te smeren en dat gebeurde ook. Gelukkig waren we door Jan Doets geinformeerd dat we voldoende verzekerd waren en er niet op in moesten gaan. Met een Engelse never ...

• Dag 4

31 augustus

Het heeft vannacht geregend en het is lekker opgefrist. Het is heiig maar wel weer warm. Op het programma vandaag staan het vrijheidsbeeld en een fietstocht door Central Park. Er zijn twee mogelijkheden om naar het vrijheidsbeeld te gaan. Met de Staten Island Ferry of met de Statue Cruise. De ...

• Dag 2

29 en 30 aug

29'augustus
    Na een slechte nacht, wennen aan het verkeer, opgestaan met een strak blauwe lucht. Buiten is het meer dan 30 graden. Na het ontbijt een driedagenkaart voor de hop-hopoff-bus. Op die manier zie je Manhattan en kun je bepalen wat je wilt zien. We starten met het 9/11 ...

• Dag 1

Het is zover. We gaan om vijf uur vol spanning en verwachting naar Schiphol. Onze auto kunnen we bij onze Mazda dealer in Hoofddorp neerzetten. De auto is aan een grote beurt toe en dat doen ze dan in de tijd dat wij weg zijn. Vlak bij onze dealer gaat ...

Nog drie dagen en dan gaan we echt. Het wordt nu toch wel spannend. De koffers zijn al uit de berging gehaald en iedere keer leg ik vast wat klaar. Een lijst gemaakt van nog te doen en wat nog te kopen. De komende dagen hebben we nog genoeg te ...