• Dag 23

San Fransisco

Dag 23 en 24

Zaterdag 30 mei
    en zondag 1 juni

Van travelers nu nog even 2 dagen toerist spelen. Vanmorgen vroeg de camper teruggebracht. Alles ging heel snel. We hebben dan ook geen problemen gehad onderweg. Taxi genomen naar het hotel. En ’s middag zijn we gezellig met de ...

• Dag 22

Highway one

Dag 22
    Vrijdag 29 mei.
    Het laatste stuk met de camper. Op ons gemak rijden we het laatste stuk naar de kust. Rustige dag vandaag. We maken nog een paar stops onderweg om van het mooie uitzicht te genieten. Uit eten in Amerika is, behalve een snelle snack of een ...

• Dag 21

Highway one

Dag 21 en 22 mei
    Woensdag 27 en donderdag 28 mei.

We vertrekken uit Malibu beach om de highway 1 te gaan volgen naar San Francisco. Waar het eindpunt zal zijn van onze camperreis. De route volgt grotendeels de directe kustlijn met af en toe een ombuiging waar we door ...

• Dag 18

LA en Malibu Beach

Dag 18
    Zondag 24 mei
    We hebben een lange route voor de boeg om weer aan de kust te komen bij Los Angeles. Dit gaat 2 dagen kosten. Dus koffie, broodjes en muziek bij de hand. Hello dessert, here we come. Overnachten doen we in Barstow. Hopelijk zijn we daar ...

• Dag 17

Zion National Park

Dag 17

Zaterdag 23 mei

Na wederom een ijskoude nacht en een vers pakje sneeuw, vertrekken we uit deze barre omstandigheden en zoeken we iets aangenamer weer op. We gaan Naar Zyon. Waar het dit keer in ieder geval droog is. Temperatuur van ongeveer 15 graden maakt het prima weer ...

• Dag 16

Grand Canyon

Dag 16 vrijdag 22 mei

Afgelopen nacht heeft het gevroren. Bij de entree van de Canyon was het op dat moment 29 graden Fahrenheit. En dat is toch echt onder nul. De weersverwachting is niet echt rooskleurig maar op dit moment is het droog en redelijk helder en komt er ...

• Dag 15

Antilope Canyon

Dag 15.
    Donderdag 21 mei

Nog steeds aan het Lake Powel waar we vanmorgen een boottocht gaan maken naar de Antilope Canyon. Een van de vele uitlopers die het Lake Powel heeft. Aangename temperatuur maar het zonnetje laat het wel een beetje afweten. Prachtige tocht door een steeds nauwer wordende ...

• Dag 14

The Horseshoe Bend

Dag 14
    Woensdag 20 mei

Afscheid van Bryce. Via een prachtige route rijden we een korte route naar Page. Een plaatsje dat ligt aan Lake Powel waar de Colorado rivier doorheen loopt. Hiervandaan willen we een aantal korte uitstapjes maken.
    Nadat we een camping hebben gevonden aan het meer gaan ...

• Dag 13

Bryce Canyon

Dag 13 Dinsdag 19 mei
    Bryce Canyon.
    Het gaat hier niet echt om een canyon maar om een afgebroken rand van een hoogvlakte. Vanaf dat plateau zweeft je blik over een spectaculair landschap van rode en bruine pieken van zandsteen (hoodoos) die door duizenden jaren regen en wind zijn ontstaan ...

• Dag 11

Las Vegas

Dag 11

Gisteren zijn we binnenkomen rijden met ons campertje aan het begin van de Strip. DE grote straat dwars door Las Vegas. Hier liggen alle grote hotels met allemaal hun eigen thema en hun eigen gokhal. Het rijden (Han) en het navigeren ( Gerda) gaat prima. We raken aardig op ...

• Dag 9

Death Valley

Dag 9 en 10 - vrijdag 15 mei, zaterdag 16 mei

Na een klein incidentje met legen van de afvoertanks zijn we toch redelijk op tijd vertrokken. Even foerageren en dan mijlen maken. We hebben aardig wat uren voor de boeg. Geleidelijk aan veranderd het landschap. Worden de bergen hoger, ruiger ...

• Dag 8

Kings Canyon en Sequoia Park

Dag 8
    De pas is dicht. Het sneeuwt dus we moeten een andere route kiezen. Gelukkig hebben we geen campings besproken. Maar een eindje omrijden is in dit geval al gauw een dikke 500 km. Maar we passen ons schema aan. We gaan vandaag naar Kings Canyon en Sequoia National ...

• Dag 6

Yosemite

Dag 6 en 7.
    Vandaag vertrekken we naar Yosemite National Park. Onderweg er naar toe lijkt het alsof we in een western film terecht zijn gekomen. De prairies. De verdwaalde ranches. Met wat fantasie verwacht je elk moment een troep indianen over een heuvel zien verschijnen of cowboys met hun ...

• Dag 4

Lake Tahoe

Dag 4
    Gisteren de camper opgehaald. Boodschappen gedaan. Alles ingeladen en rijklaar gemaakt. 1e campingplaats was Novato. Ritje van slechts 70 mijl. Kadootje van meneer Jan Doets. Geen bijzondere campingplaats maar een leuke opstap naar de rit van vandaag.
    Langs een prachtige route met schitterende doorkijkjes zijn we halverwege de ...

• Dag 3

Fietsen over de Golden Gate

Dag 3.
    Vandaag gaan we fietsen. Fietsen gehuurd op Fishermans Warff en op weg naar de Golden Gate. Mooie hybride fietsjes en voor ons Hollanders, als echt fietsland, moet het dus een peace of cake zijn. Maar we komen er nog wel achter dat heel San Francisco een en al ...

• Dag 2

aankomst in San Francisco

Na een goede vlucht, met uitzicht over het poolijs en de rocky's, aangekomen in SF. Voor ons in de avond maar voor de Amerikanen nog in de ochtend dus we zullen nog even wakker moeten blijven. Heerlijk weer dus op pad. Met de bekende Cable tram door de stijgende en ...

• Dag 1

inpakken

Allemaal opladers, ereader, camera, tablet, telefoon, navigatie. Help om gek van te worden

• Dag 0