Dag 18

LA en Malibu Beach

Zondag 24 mei
We hebben een lange route voor de boeg om weer aan de kust te komen bij Los Angeles. Dit gaat 2 dagen kosten. Dus koffie, broodjes en muziek bij de hand. Hello dessert, here we come. Overnachten doen we in Barstow. Hopelijk zijn we daar op tijd dan kan ik nog even shoppen in de outlets daar.

Dag 19,
Maandag 25 mei,
En het is gelukt, heerlijk geshopt in de outlet. Vanmorgen weer vertrokken richting LA. We pakken nog een stukje van Route 66. We zijn niet van plan om uitgebreid Los Angeles te bezoeken. We willen doorrijden naar de kust. Maar in vogelvlucht willen we wel iets proeven van de stad. Los Angeles heeft een van de grootste stelsels van snelwegen in de wereld. In Californië worden deze snelwegen "freeways" genoemd. Er zijn zevenentwintig verstrengelde freeways in de stad, die door miljoenen automobilisten, waar wij er op dit moment 1 van zijn, worden gebruikt voor woon-werk verkeer. We kiezen de route via de meest belangrijkste punten. Tijdens onze vakantie hebben we beiden gechauffeerd en genavigeerd maar in dit soort gevallen gaat Han achter het stuur en ik pak de kaart en de tom-tom. Perfecte combinatie. We rijden langs Dodger stadium, Hollywood, Beverly Hills en the Paramount studio’s. En uitendelijk komen we aan in Santa Monica Beach. Maar omdat het vandaag Memorial Day is, en ook nog eens mooi weer, is het erg druk. Weinig kans om een plek te vinden hier daarom rijden we door naar Malibu Beach en hier vinden we de mooiste plek die er is. Op een heuvel en uitzicht over de Pacific. Bofkonten die we zijn.

Dag 20
Dinsdag 26 mei.
Heerlijk uitgeslapen, Af en toe een rustdag tijdens de vakantie (hahaha) is toch wel prettig. Rond de middag rijden we weg om een uitstapje te maken naar Venice Beach. Venice Beach, ligt tegen Los Angeles, en is met zijn drukke boulevard een van de populairste stranden van Californië. In Venice woont een aantal bekende mensen, waaronder Julia Roberts. In een sportscenter nabij Venice Boulevard is de fitnessrage begonnen. In Venice Beach is in 1966 de rockgroep The Doors opgericht. Leadzanger Jim Morrison woonde destijds hier. Het valt niet mee in deze kleine straatjes een 25 ft camper te parkeren. We proberen veel parkings maar overal worden we geweigerd of we moeten 60 dollar betalen. Alle parkings hier worden nog persoonlijk beheerd. Uiteindelijk stap ik uit en ga alleen op pad en werp al mijn charmes in de strijd. Ik vind uiteindelijk een aardige jongeman die voor mij iemand belt en we mogen de camper op een prive plek neerzetten. Fijn geregeld, hij blij met onze tip, wij met onze parkeerplaats. En we genieten van een heerlijke middag boulevard en beach.