• Dag 26

Tot Slot

Het was een vakantie van First's. Voor het eerst naar een ander continent, met een camper op reis, allerlei dieren in het wild gezien en ga zo maar door.
    Terugkijkend op een fantastische reis kunnen wij dit iedereen aanraden. Diegenen die gek zijn op wandelen kunnen volledig los gaan op …

• Dag 25

Naar huis

Op tijd opgestaan. Gedoucht, ontbeten en left-overs opgemaakt , koffers gepakt uitgecheckt. En toen we net in de auto wilden stappen, kwamen we onze Zwitserse vrienden uit Telegraph Cove weer tegen. Zij hadden ook een fantastische reis gehad. Bij de hotsprings van Jasper hebben ze een Zwitser ontmoet die daar al …

• Dag 24

Weer terug bij het begin.

Laatste dag vandaag on the road. Lesley onze eigenaresse van de camping, wat een leuk mens was dat, vond ook dat we de lange route moesten nemen. Die was wel 462km en met een RV over bergpassen en bochtige wegen is wel aanpoten. Stops onderweg hebben we niet gedaan, behalve …

• Dag 23

Myra Canyon and Thresles Tour

Bijzonder allemaal weer vandaag. We gingen dus fietsen. Eergisteren had ik al een keurig mailtje in het Engels gestuurd om onze afspraak van vandaag te bevestigen. Gisteren kreeg ik een mailtje in het Nederlands dat we om 8:30u opgehaald zouden worden. We hadden al met de eigenaresse van de …

• Dag 22

Ghost Town, Okanagan Valley

Dag 22
    Gisteren had ik niet zoveel gezien van de camping en de omgeving in Revelstoke, even een rondje gemaakt langs Willam's Lake. Eigenlijk een hele leuke plek. Gister hoosde het echt en ik ben niet verder gekomen dan het toiletgebouw. De hele nacht heeft het geregend maar vanmorgen is …

• Dag 21

Bow Falls, Spiral tunnels, Revelstoke

Internet is voor ons zo vanzelfsprekend, deze vakantie heb ik weer geleerd dat het een luxe is. Vandaag voor het eerst weer behoorlijk Wi-Fi. Ik heb dan ook meteen de gelegenheid genomen alle foto's op internet te zetten van de afgelopen dagen.
    Jarig dus vandaag, we zitten nu op Williamson's …

• Dag 20

Banff

Lekker langzaam vandaag. Beetje uitgeslapen, ontbeten en uiteindelijk toch maar in de camper onder de douche. Van de National Parcs hebben ze hier 7 Campings met, ik heb ze even opgeteld, 1778 plekken. Of ze hebben niet begrepen dat mensen af en toe onder de douche willen of ze gaan …

• Dag 19

Heli-hiking, Icefield Parkway, diverse meren en Banff

Vandaag draaide alles om timing, maar laat ik bij het begin beginnen.
    We waren vroeg op 7u. Misschien vonden we het wel een beetje spannend wat er vandaag ging gebeuren. Zou het weer meewerken?
    We hadden gisteren gegeten in het restaurant van Cline River. Qua gezelligheid liet het wel één …

• Dag 18

Icefield Parkway, Cline River

Het weer was gisteren wat minder maar over het geheel hebben we niets te klagen gehad. Onderweg spraken we Nederlanders, die ongeveer dezelfde route doen, dat je je bijna niet kan voorstellen dat je eergisteren nog in je t-shirt met 27 graden aan het wandelen was. Gisterenavond laat hoorden we …

• Dag 17

Jasper Skytram en Jasper

Vanmorgen wakker geworden met regen, het zag er allemaal nogal troosteloos uit. We moesten vandaag met de Jasper Skytram naar boven. Regenkleding mee. Na de koffie wilden we alletwee naar de WC. We hebben geen parapluie, dus het besluit genomen maar in de camper te gaan. Dat is toch wel …

• Dag 16

Jasper, Jasper National Park.

Het weer is wat minder vandaag, wat bedekt en kouder. Gisteren was gewoon warm de temperatuur liep op tot een graad of 27.
    Reisdag, op naar Jasper. Eerst even in Clearwater boodschapen gedaan en getankt. 340 km te gaan vandaag. De weg naar Jasper was glooiend maar ongemerkt ga je …

• Dag 14

Dag 14 Clearwater, Helmcken Falls

Heerlijk gedoucht vandaag en nog gratis ook! Niet omdat het gratis was maar een prima douche. Van te voren was ons verteld dat we Loony's ( 1CAD ) moesten sparen voor de douche. Tot nu toe hebben we die nog maar één keer nodig gehad. We hebben muntjes gekocht maar ook met …

• Dag 13

Dag 13 op de helft Historic Hat Creek Ranch

Het was koud vanmorgen, de kachel maar even aangezet. Radio 2 aan, gordijnen open en ja, weer een nieuw uitzicht. Dat is een leuk onderdeel van het reizen met een camper. Je huisje blijft hetzelfde.
    Dat met die beren, die op de camping komen, dat is volgens mij allemaal nep …

• Dag 12

Dag 12 Whistler

Meestal gaan we naar het toiletgebouw om even te wassen, scheren en douchen. Het komt ook wel voor dat we het te ver vinden en dan douchen we in de camper. De eerste keer dat ik de douche zag, dacht ik, daar ga ik niet in passen. De douche is …

• Dag 11

Dag 11 Brannen Lake

Vandaag vertrokken van Telegraph Cove naar Brannen Lake vlak bij Nanaimo. Net het dorp uit kwamen we het Zwitserse echtpaar tegen waarmee we gisteren naar Glendale Cove waren geweest, ze waren met hun camper gestopt en stonden naar een hele zwerm Eagles te kijken. Wie weet komen we ze nog …

Dag 10

Nu weten we het, het is nu duidelijk waarom we die weg moesten rijden. Morgen als we over dezelfde weg weer terugrijden is het in ieder geval met een glimlach op ons gezicht. It was an amazing day! Vanmorgen om 6:45 u moesten we aanwezig zijn bij Tide Rip …

• Dag 9

Dag 9 Elk Falls en Telegraph Cove

Even een kort bericht, morgen moeten we vroeg op, dan gaan we grizzly's kijken dus vroeg opstaan 6:45u moeten we ons in het dorp melden.

Vandaag met een beetje tegenzin weggegaan bij de Oyster river. Doorgereden naar Elk Falls, met dank aan Marion, zeer de moeite waard. Wel een …

• Dag 7

Dag 7 Tofino en Uclulet

Toch leer je, wat wij thuis hebben, hier wel waarderen. Net een kwartier bezig geweest om überhaupt verbinding met het internet te maken, daarnaast is de snelheid zo laag dat een filmpje afspelen er niet bij is. Op de radio heb je geluk als je een zender te pakken krijgt …

• Dag 6

Butchart's Gardens, Surf Junction

We dachten dat we best wel een grote hadden, maar als je hier op de camping loopt is het een kleintje. Wat een units staan hier, complete touringcars met 6 slide-outs. Trouwens ook caravans met 2 of meer slide-outs.

Zoals ik al een keer zei alles is groot, ook de …

• Dag 5

Dag 5 Victoria

Dag 5

Toch wel even wennen dat je met je huis op pad moet. Het duurt toch iets langer voordat je op pad bent. Afvoerslang, water en elektra loskoppelen, luifel en slide-out naar binnen doen. Nog een inspectierondje en dan op pad naar Victoria waar we geboekt hadden voor Orca- …

• Dag 4

Dag 4 Vancouver Island

Geweldige tent Joe Fortes, Lucius (Spuistraat) 2.0. We zaten op de eerste verdieping met uitzicht op de oesterbar op de BG. Tjonge jonge, emmers oesters gaan er in hoog tempo doorheen. Heerlijk gegeten, van die schaal op de foto is niets overgebleven met daarbij een prima Canadese Gewürztraminer, we …

• Dag 3

Dag 3 Capilano Suspension Bridge

Toch weer te vroeg wakker, we zijn benieuwd wanneer we weer een beetje in het ritme komen. We zijn alle twee een beetje vaag vandaag. We wilden ook op tijd weg, volgens de info moesten we een kwartiertje lopen, naar het Blue Horizon Hotel, om daar de shuttlebus te nemen …

• Dag 2

Dag 2 Vancouver

Om 5 uur opgestaan vandaag, viel niet tegen. De biologische klok stond ten slotte nog op 3 uur 's middags. Vandaag voor het eerst in mijn leven aardappelen bij het ontbijt gegeten. Met een Canadees gesproken wiens vader in 1954 naar Canada was gekomen uit Warder. Volgend jaar gaan ze …

• Dag 1

Aankomst in Vancouver

Gek dat je 9 uur vliegt en dat je dan 20 minuten later aankomt. Hier is het dus nog vandaag en in Nederland is het al morgen. Slap gelul natuurlijk, zal wel door de reis komen. Het is in ieder geval een lange dag zo'n 33 uur. De douane passeren …