• Dag 15

Vlucht Vancouver - Amsterdam - thuiskomst

Na een leuk ontbijtbuffet vertrekken we reeds naar de luchthaven. We arriveren rond 12:00 op de luchthaven en leveren de auto in, geen opmerkingen van Alamo en 5 minuten later krijgen we reeds een mail van Alamo dat alles in orde is. We hebben 3100km. met de wagen gereden ...

• Dag 14

Victoria - Vancouver

Vandaag vertrekken we terug richting Vancouver om te overnachten vooraleer we onze vlucht richting Schiphol nemen. We stoppen in het dorpje Duncan om nog een kijkje te nemen naar de vele totempalen aldaar. Daarna rijden we verder tot het dorpje Chemainus waar er ontelbare werkelijk prachtige muurschilderingen te zien zijn ...

• Dag 13

Victoria

Vandaag op Victoria Island hebben we de keuze tussen het eiland verkennen met de auto of te voet de stad zelf doorwandelen. We hebben al genoeg met de auto gereden en kiezen voor de laatste optie maar doen het rustig aan. We wandelen langs het imposante Empress hotel , gaan voorbij ...

• Dag 12

Harrison Hot Springs - Victoria

Vandaag met de ferry naar Victoria Island. We hebben wat moeite om de terminal te vinden omdat deze geen echt adres heeft dat we kunnen ingeven . We komen om iets voor twaalf uur aan en krijgen de melding dat de boot van 13:00 vol is. Wachten op de boot ...

• Dag 11

Kelowna - Harrison Hot Springs

Een uurtje langer geslapen vandaag met een rustig programma voor de boeg. We verlaten Kelowna waar het wederom aangenaam weer is en rijden weg langs het mooie Okanagan meer met verschillende wijngaarden en kramen met plaatselijk geteelde fruit en groenten. Onderweg doen we een geïmproviseerde picknick aan de rivier. Onderweg ...

• Dag 10

Kelowna

Vandaag geen verplaatsing, 2 dagen in hotel Comfort Suites Kelowna. Na inchecken gisterenavond de kamer betrokken om na een tijdje tot de constatatie te komen dat na doortrekken water in toilet blijft staan. Daarop andere kamer gekregen met mededeling dat deze maar beschikbaar is voor 1 nacht en dat we ...

• Dag 9

Banff - Kelowna

Vandaag de langste rit van de roadtrip , 540km en 2 overzetten nemen. We vertrekken langs de Bow Valley Parkway in de hoop daar nog wildlife te zien. Doch geen dieren te zien daar. We rijden verder en passeren Lake Moraine , het meer waar we 2 dagen geleden niet raakten wegens ...

• Dag 8

Banff

Na de voorbije drukke dagen en omdat we nu 2 dagen op dezelfde plaats zijn en ook omdat we de vermoeidheid voelen nemen we vandaag een "mini-snipperdag". Vanaf morgen is het ook weer druk , een rit van +500 km. en 2 x een overzet nemen. We blijven vandaag uitslapen tot ...

• Dag 7

Jasper Alberta - Banff

We verlaten Jasper langs de mooie Icefield Parkway (93). De Icefield Parkway in de richting van Banff behoort tot de fraaiste bergwegen in Noord Amerika. We rijden door een dal dat aan weerskanten wordt geflankeerd door bergtoppen bedekt met sneeuw en gletsjers . We passeren prachtige meren van een verbluffende turkoois ...

• Dag 6

Jasper Alberta

Vandaag geen verplaatsing, we blijven in hetzelfde hotel, we gaan naar Maligne Lake , hopen onderweg iets van een beer te zien. Doch het weer is niet al te schitterend, dat is geen voordeel. Veel bewolking dus van het mooie gebergte rond ons is niets te zien. We rijden op Maligne ...

• Dag 5

Clearwater - Jasper Alberta

Vandaag 1 July , Canada Day , de nationale feestdag van Canada. Na een tankbeurt vertrokken van Clearwater naar Jasper. We volgen de Highway 5 naar het noorden. Men noemt de weg hier "Yellowhead South Highway" , een toeristische route die de Thompson rivier volgt en ons dwars door Columbia Mountains brengt. We ...

• Dag 4

Whistler - Clearwater

Zoals het een goede gewoonte begint te worden om 07:00 uit bed , vertrokken om 08:20. Een zonovergoten dag met slechts in de namiddag enige bewolking. We volgen de baan 99 richting Lillooet via Pemberton . Dit is een schilderachtige route die enkel en alleen in de zomer berijdbaar is ...

• Dag 3

Vancouver - Whistler

Wederom om 7:00 uit bed, inpakken en vertrekken naar Whistler. Na enkele kilometers reeds een eerste stop namelijk Capilano Suspension Bridge. De langste hangbrug ter wereld overspant op een hoogte van 70m. boven de rivier , een canyon met een breedte van 137m. We doen de Nature's Edge, Tree Tops ...

• Dag 2

Vancouver

Aan de overkant van de straat een supermarkt "drugstore" die 24 op 24 open is. Dat zijn we bij ons niet gewoon. Vandaag de verkenning van Vancouver. We besluiten om de auto niet te nemen (wegens gebrek parkeerplaatsen en kans op schade) en opteren voor de hop on - hop off ...

• Dag 1

Vlucht Amsterdam - Vancouver

Vandaag tijdig opgestaan om vlucht KL 0681 van Schiphol naar Vancouver te nemen. Afstand van thuis naar Schiphol is 170km waar we maximum 2,5 uur voor rekenden. Uiteindelijk in een file van +10km terchtgekomen waardoor de rijtijd 2 uur 45 min was maar toch zeer tijdig op de parking ...