• Dag 30

Toronto

Onze les van gisteren nog vers in ons hoofd, waren we vroeg uit de veren (6:15 uur) om bij tijds op het Go-Station aan te komen. Nu dat bleek een goede strategie. De GO-treinen bij Toronto rijden slechts tussen 7:30 en 8:00 uur en zijn echte forensen …

• Dag 29

Toronto gemist

We waren helemaal kapot van de herrie die nacht. De 401 is zoiets als de A1 in Nederland, maar dan veel erger. Overdag is deze weg regelmatig gevuld met files en ’s nachts blijven de auto’s en vrachtauto’s maar doorrazen . Het houdt maar niet op. Geen wonder dat …

• Dag 28

Reisdag naar Ricky en Toronto

Vandaag gaan we naar Toronto. Onderweg hebben we een bezoek gebracht aan Ricky (nicht) en haar vriend Rob. Gretha en John waren er ook. Zoals jullie weten hadden we Gretha en John al eerder ontmoet op onze reis. Het was een heel warm en hartelijk weerzien met hen. Het was …

• Dag 27

Sandbanks

Vandaag een rust en geniet dag. Sandbanks is een Provinciaals park gelegen aan het Ontario meer en heeft fantastische stranden. Voordat we daarvan gingen genieten hebben we eerst wat shopping gedaan en onze blog bijgewerkt in Picton, een plaats verderop.
    Daarna zijn we naar het strand vlak bij de camping …

• Dag 26

Kingston door rijden naar Sandbanks

Vandaag langs de 1000 Islands Parkway naar Kingston gereden. In het verleden heeft Kingston ambities gehad om hoofdstad van Canada te worden. Dus is het een stad met een rijke schat aan oude gebouwen.
    We zijn bij fort Henry begonnen. Dit verdedigings bolwerk moest de handels routes over de St …

• Dag 24

Brockville

Vandaag weer een zonnig e dag zijn we naar Brockville gegaan. Brockville is een leuk stadje aan de St Laurens. Omdat we weer wat beweging wilden hebben we een fiets gehuurd om de plaats te verkennen en het Brock trail te rijden. Bij de camper stonden heerlijke Canadese strandstoelen ( prima …

1000 Islands en Gananoque

Vandaag zijn we bij 1000 Islands op bezoek. En het weer is een stuk beter: wolkeloze hemel en 22 tot 28 graden. Lekker warm. Hebben we wel verdiend na al die nattigheid.
    We kwamen op een camping, die zag er in de regen zo troosteloos en verlaten uit, dat we …

• Dag 23

Reisdag naar 1000 Islands

Vandaag was het nog steeds slecht weer. Gelukkig hebben we een reisdag naar de volgende bestemming: 1000 Islands: Het begin van de St Laurents rivier bij het Ontario meer. De reis was door het weer saai, maar verliep vlot.

We hebben het nog niet over het verkeer in Canada gehad …

• Dag 22

Montreal ‘down under’ met slecht weer

Omdat we de weersvoorspellingen hadden gevolgd wisten we dat vandaag een slechte dag zou worden. De binnenstad van Montreal is verdeeld in een gedeelte boven de grond, Downtown, en een gedeelte onder de grond, Underground network. Dit laatste gedeelte bestaat uit een gangenstelsel van wel 32 kilometer, waarin allerlei winkels …

• Dag 21

Montreal in de zon

Vandaag hebben we een prachtige dag en zijn met de camper naar Montreal gereden en hebben hem in de wijk Longueuil geparkeerd. Vanuit deze wijk gaat een metro naar het metro-netwerk aan de andere kant van de rivier.
    Boven de grond gekomen in het hartje van de oude stad zagen …

• Dag 20

Reisdag naar Montreal

Met redelijk weer zijn we naar het 400 km verderop gelegen Montreal gereden.Onderweg zagen we ook de typische rode daken, die sommige huizen hebben. Het lijkt wel of het gehele dak inclusief schoorsteen en eventuele pijpen rood gecoat is. In Canada kennen ze namelijk geen gebakken dakpannen zoals in …

• Dag 19

Tadoussac Walvisspotten

We besloten om op te breken en terug naar Tadoussac te gaan om daar op een boot aan te monsteren voor een walvisspot ervaring. Gisteren walvissen gespot vanaf de wal, vandaag dan op een schip naar de walvissen op zoek. Het is altijd maar weer de vraag of je ze …

• Dag 18

Reisdag naar camping Paradis-Marin in Les Bergeronnes.

Niet al te vroeg vertrokken, omdat we door Quebec moesten en de spits wilden vermijden. Verkeer zat mee en we hadden een prima reisdag. De pont van Baie-Sainte-Catharine naar Tadoussac is gratis en gaat regelmatig heen en weer. Rian manoeuvreerde de camper handig op de veerboot. In de middag kwamen …

• Dag 17

Quebec (Aquarium en Canyon-waterval)

Vandaag wilden we naar het Aquarium met allerlei zeedieren en Rian had een mooie canyon met waterval gezien, ergens noordelijk aan de St Lawrence. Dat leek ons wel wat. En omdat deze activiteiten vrij ver uit elkaar lagen zijn we met de camper eropuit gegaan.
    Het weer zag er goed …

• Dag 16

Vieux-Quebec

Om 9:00 uur stonden wij en nog 2 echtparen ( 1x US en 1x Spanje) klaar om naar Quebec gebracht te worden. De eigenaar van de camping kwam om ons persoonlijk te brengen. Onderweg verloor hij nog zomaar een ruitenwisser. Even bij een garage aan om een nieuwe te laten …

• Dag 15

Reisdag naar Quebec

We zijn vroeg opgestaan omdat de reis van 400 km door de bergen wel wat tijd zal gaan vergen. We wilden nog wat extra van de natuur in de bergen genieten. Onderweg zagen we de nodige meertjes, boomsoorten en vergezichten. Het was een fantastisch gezicht.
    Onderweg hebben we de camper …

• Dag 14

Mont-Tremblant

Vandaag zijn we op de camping in Mont-Tremblant ontwaakt. Het was een heerlijke dag ( 23 graden) en hebben rustig aangedaan, van de fantastische natuur genoten, en een boekje gelezen.
    Onze buren zeiden niet zo veel, maar ze hadden een Golden Retreiver, die verzot was op kano varen. Als de baas …

• Dag 13

Reisdag naar Mont-Tremblant

Vandaag begroette de zon ons bij het opstaan. Het beloofd een zonnige dag van 23 graden te worden ( terwijl in Nederland de vogels van het dak vallen)
    Na een rit van ca 2 uur zijn we in Mont Tremblant aangekomen. De omgeving is schitterend. Het is hier berg-/heuvelachtig met …

• Dag 12

Ottawa

We zijn weer met de bus naar het Centrum vertrokken. De bus diensten zijn als je het eenmaal door hebt wel goed geregeld in Ottawa. Ongelukkigerwijs zijn de diensten net een paar weken geleden allemaal veranderd. Dus het was niet alleen voor ons zoeken. Toen we aankwamen op het station …

• Dag 11

Vandaag hebben we Ottawa bekeken.
    Elk heel uur wordt er bij een oorlogsmonument van de WO I de wisseling van de wacht gehouden. Een indrukwekkend gezicht hoe deze ceremonie heel serieus werd uitgevoerd. Het was grappig om te zien hoe de twee verse soldaten na de aflossing nog driftig heen …

• Dag 10

Reisdag naar Ottawa

Na het ontbijt zijn we uit Algonquin Park vertrokken.Tijdens deze rit heeft Rian ook voor het eerst met de camper gereden. Het ging haar prima af.
    Onderweg bij Tim Hortons neer gestreken voor een heerlijke kop koffie en het versturen van de nodige blog updates. En daarna hebben we …

• Dag 9

Algonquin Park

Wij hebben heerlijk geslapen in de rustieke omgeving van deze park camping. De camper is voorzien van allemaal horren, zodoende kunnen we de insecten goed buiten houden. Vanwege de black flyes en de musquito’s, die buiten toch wel aanwezig zijn, hebben we besloten om te gaan fietsen. Door de …

• Dag 8

Reisdag naar Algonquin Park

Ontbeten bij Gretha en John, hun dochter Linda kwam ook langs om kennis te maken.
    Na het ontbijt vertrokken, via een kort bezoek aan het huis van Linda (ook fraai aan een rivier gelegen) zijn we doorgereden naar onze eerste bestemming van onze campertocht: Algonquin Park. Dit Park is een …

• Dag 7

Reisdag en bij familie

Goed uitgeslapen en na een lekker ontbijt met Henk en Helen, hebben we afscheid van elkaar genomen en hen reuze bedankt voor alles wat ze voor ons gedaan hebben. Toch een hele prestatie op hun leeftijd!
    Omdat het plaatsje Carnavan met een kleine omweg ons naar Algonquin Park zou brengen …

• Dag 6

Camper ophaaldag!

’s Ochtends om 8:30 uur werden we door een chauffeur opgehaald, die ons naar Cruze Canada, de camperverhuurder, bracht. Na nogmaals de introductie film te hebben gezien kregen we de camper toegewezen. Nu kon het avontuur gaan beginnen!!!
    Omdat maandag 22-5 een nationale feestdag is hebben de Candezen een …

• Dag 5

Bij Henk en Helen

We hebben vandaag verschillende dingen gedaan.
    We hebben ons voorbereid voor de camper op te halen.
    Henk heeft ons verschillende winkels laten zien en ons wegwijs gemaakt in de prijzen.
    We hebben voor Henk en Helen een tomatenplant gepoot.
    Opzoek naar squirrels ( eekhoorns) om te fotograferen, maar ze kwamen niet …

• Dag 4

Niagara watervallen

Vandaag zijn we met Henk en Helen naar de Niagara Waterfalls geweest. Dit was dik 2 uur rijden vanaf Guelph. We hebben erg genoten van het water spektakel. Erg indrukwekkend. We zijn niet nat geworden in een boot of op de voettocht achter de watervallen, maar hebben het drooggehouden door …

• Dag 3

Familiebezoek

’s Ochtends lekker gerelaxed om fit te zijn voor het familiebezoek aan de broer van Helen, Herman. Hij woont samen met zijn vrouw Connie in een fantastisch huis in Elora. We hebben veel gelachen en de nodige familieverhalen gehoord. Connie had bovendien voor ons een lekkere maaltijd bereid. Het was …

• Dag 2

Tussen de middag hebben we een bezoek gebracht aan een van de dochters van Henk en Helen: Darlene. Daar ontmoetten we haar man Richard, hun zoon Dillan, hun dochter Danielle en hun kleindochter Emma van 7 maanden oud. Samen hebben we lekker geluncht.
    In de namiddag zijn we naar Fergus …

• Dag 1

Wij waren al vroeg uit de veren ( 5:15 uur) om om 6:15 uur met de taxi naar Schiphol te vertrekken. Gelukkig zat het verkeer mee en waren er geen extra auto controles. Zodoende kwamen wij op deze prachtige dag om 8 uur aan op Schiphol, een uur te …

Vandaag 11 mei gestopt met werken. Nu kan het genieten, de voorpret echt gaan beginnen. Nog even de benodigde spullen bij elkaar verzamelen. En dan maandag begint onze eerste dag met de vlucht naar Toronto. Wij hebben er ontzettend veel zin in.