• Dag 20

Las Vegas (laatste dag)

Nog even een korte update voordat we naar bed gaan. Vandaag hebben we de laatste locaties van ons lijstje in Las Vegas bezocht. We zijn naar de hotels Treasure Island en Venetian gelopen. Ook zijn we bij de pawnshop bekend van tv (Pawn Stars) geweest. Leuk om even binnen te ...

• Dag 19

Las Vegas (dag 1)

Terug op het oude honk in Las Vegas, maar voordat we hier aankomen nog een aardig lange rit voor de boeg. We rijden door Death Valley heen, een droge zandvlakte opgesloten tussen de bergen. Daardoor blijft de warmte goed hangen in de vallei. Dat is goed te merken want de ...

• Dag 18

Mammoth Lakes

Vandaag rijden we naar onze voorlaatste bestemming: Mammoth Lakes. Dit zou de kortste trip van onze vakantie moeten worden, maar het werd uiteindelijk onze langste. De highway 120 welke door Yosemite loopt is nu ook afgesloten voor het verkeer vanwege de brand. Gisteren was de weg nog open, dus hadden ...

• Dag 17

Mariposa

We rijden vandaag van San Bruno naar Mariposa. Dit kleine plaatsje ligt aan de rand van Yosemite National Park. Helaas is het park door de grote natuurbrand die er momenteel woedt gesloten voor bezoekers. We wijken daarom af naar een ander deel in de buurt van Oakhurst. Hier bevindt zich ...

• Dag 16

San Francisco (dag 2)

We staan vanochtend vroeg op, want om 9:10 uur vertrekt de boot vanaf pier 33 in San Fracisco naar Alcatraz Island. Het beroemde eiland diende van begin jaren 30 tot eind jaren 60 als gevangenis. In 2009 waren Vanessa en ik hier al eens geweest, maar het leek ons ...

• Dag 15

San Francisco (dag 1)

Vandaag een rustig dagje met een mooie rit langs de kust over Highway 1 naar San Francisco. Of eigenlijk San Bruno, want daar overnachten we. Een plaatsje vlak onder San Francisco. De hotels in San Francisco waren namelijk zo duur dat we zijn uitgeweken naar dit stadje. Met een half ...

• Dag 14

Cambria

Een dagje verkoeling staat vandaag op het programma. We rijden vandaag van Los Angeles naar Cambria, een klein plaatsje aan de kust van Californië. De rit is ongeveer 4,5 uur lang en voert deels vlak langs de kust.

Maar voordat we in Cambria aankomen rijden we eerst langs Neverland ...

• Dag 13

Los Angeles

We zijn inmiddels ruim over de helft van onze reis, maar we gaan nog een aantal mooie plekken bezoeken. Zoals vandaag, wanneer San Diego verlaten en richting Los Angeles rijden. Na onze derde en laatste nacht in het Best Western hotel in San Diego rijden we langs de kust richting ...

• Dag 12

San Diego (dag 3)

De dag begint weer met een heerlijk ontbijtje in het hotel. Niet veel later zitten we in de auto opweg naar onze eerste bestemming van vandaag: de USS Midway. Dit vliegdekschip van de Amerikaanse marine doet sinds 2004 dienst als een museum en ligt trots in de haven van San ...

• Dag 11

San Diego (dag 2)

Vanochtend lekker uitgeslapen en ontbeten. Ian trok bij de ontbijtzaal veel bekijks met zijn Darth Vader Star Wars costuum die hij persé aan wilde trekken 😎.

Vandaag gaan we naar de San Diego Zoo. Deze dierentuin staat al langer op ons verlanglijstje omdat het één van de grootste en mooiste dierentuinen ...

• Dag 10

San Diego

Vandaag verlaten we de zindende hitte voor hopelijk een stukje verkoeling. We verlaten Yuma en rijden parallel aan de grens met Mexico richting de kust naar San Diego. Onderweg niets dan stof en stenen en cactussen. We rijden zelfs nog even door een gebied met zandduinen. Het lijkt hier wel ...

• Dag 9

Yuma

Vandaag maken we een tussenstop in Yuma, een plaatsje vlakbij de Mexicaanse grens midden in de woestijn. Na een goede nacht te hebben geslapen in ons hotel in Sedona maken we eerst gebruik van het ontbijt in het hotel. We eten een geroosterd broodje en wafel met een glaasje jus ...

• Dag 8

Sedona

Vanochtend even lekker uitgeslapen tot 8:30 uur. Nadat we rustig de koffers weer hebben ingepakt en ons ontbijtje weer bij de Starbucks hebben gescoord rijden we naar onze volgende bestemming: Sedona.

De rit van vandaag is niet zo lang, slechts 2 uur rijden. Vlak voor Sedona stoppen we bij ...

• Dag 7

Grand Canyon

Omdat het internet hier bij het hotel super traag is, lukt het vooralsnog niet om foto’s van de laatste dagen te plaatsen. Hopelijk weer bij het volgende hotel.

Vandaag zijn we precies een week onderweg. We verblijven nog steeds in Tusayan aan de rand van de Grand Canyon. Het ...

• Dag 6

Monument Valley

Een nieuwe dag, nieuwe ronde, nieuwe kansen. De nacht verliep wat stroef. De airco op de kamer maakt enorm veel kabaal, dus we hadden deze uitgezet voordat we zijn gaan slapen. Na een paar uur liep de temperatuur behoorlijk op, dus toch maar de airco weer aangezet. Het was dus ...

• Dag 5

Capitol Reef en Blanding

Vandaag verruilen we onze cowboytent midden in de natuur voor een saai hotel in een nog saaiere stad. Nadat we de koffers weer hebben gepakt (we krijgen daar steeds meer handigheid en daardoor snelheid in) en hebben ontbeten in de main cabin vervolgen we onze reis naar Capitol Reef. Een ...

• Dag 4

Bryce Canyon

Op een goede morgen stond de familie Pronk/Westland op om zich weer op te maken voor een dag vol avonturen. We werden weer erg vroeg wakker, mede omdat we gisteravond redelijk vroeg naar bed zijn gegaan en omdat de hanen (ja, meervoud) al om 05:00 uur een talentenshow ...

• Dag 3

Zion National Park

Het is 06:00 uur als we opstaan. Vandaag verruilen we de drukte en hitte van Las Vegas voor de stille en prachtige omgeving van Zion National Park. Het park ligt op ca. 3 uur rijden van Las Vegas. We pakken onze koffers in en lopen bepakt en bezakt door ...

• Dag 2

Las Vegas

Na een lange en zeer vermoeiende dag werden we vanochtend al om 05:00 uur klaar wakker. Ons lichaam moet duidelijk nog aan de andere tijdzone wennen. Morgen zal het wel weer beter gaan. We hebben maar even rustig wat tv gekeken en lekker gedoucht. Om 7:00 uur was ...

• Dag 1

Heenreis van Amsterdam naar Las Vegas

Eindelijk is onze vakantie begonnen. Na bijna een jaar van voorbereiding vertrekken we vandaag naar Amerika voor een reis door vier verschillende staten langs 15 overnachtingsplaatsen, diverse natuurparken en hopelijk vele hoogtepunten.

We staan vandaag om 5:30 uur op om de laatste spullen in te pakken en de broodjes ...