Dag 9

op weg naar Tucson

vrijdag 3 augustus
Vandaag eindelijk een rust dag. Lekker alles op zijn gemakje. Dat moet je wel met deze temperaturen. Vandaag 45 graden. Erg warm. Ik had slecht geslapen en had het erg warm. Ik stond om 7.30 uur op en nam meteen een duik in het zwembad. Ik was uit Hollywood maar ik voelde mij een Hollywood ster. Ik had het zwembad helemaal voor mijzelf. Even een paar baantje getrokken en genieten van de rust. Heerlijk. Nog een paar baantje getrokken en toen weer terug naar de camper. Daar stond het ontbijt klaar. Croissantjes met koude sinaasappelsap. Dit was mijn geluks momentje. Wat voelde ik mijn rijk. Na de afwas weer even met zijn allen gezwommen. Heerlijk. Om 11.00 uur vertrokken we naar een gebied waar alleen cactussen groeiden Mount Lemon. In het plaatsje Tucson. Een mooie rit. Onderweg de stoeltjes uitgezet en zijn we gaan eten. Wat een leuk uitzicht. De cactussen stonden niet in bloei. We hoorden dat in juni de bloemen uitkwamen. Op de terug weg even naar de outlet winkelcentrum geweest. Hier in Amerika zijn nog alle merkkleding duur. Om 16.00 uur terug op de camping. Daar hebben we gepraat met een Nederlands echtpaar. Wat zij allemaal vertelden wat zij hadden meegemaakt dan hadden wij maar `een saai´ reis. Gelukkig maar want wat zij allemaal hadden meegemaakt was ik echt blij dat wij dat allemaal niet hadden meegemaakt. Onder het rijden viel uit het niets de luifel aan de camper naar beneden. Midden op de snelweg in de hitte moesten ze stoppen. De luifel helemaal uitrollen en opnieuw inrollen. Ze gingen pinnen en er kwam geen geld uit de geldautomaat. Ze moesten iets betalen en dat deden ze met de creditcard. Achteraf bleek dat dit niet kon. Betaling moest gecancelled worden. Nu maar hopen dat dit is gebeurd. De elektriciteit van de camper deed het niet. Toen hebben ze Road Beer gebeld. Bleek het niet aan de camper te liggen maar ze moesten op de camping een knopje omdraaien. Ze hadden 3 kinderen en de kinderen vonden de reis erg vermoeiend. Al deze verhalen en op de manier hoe zij dat vertelden daar moesten wij en achteraf zij zelf ook erg om lachen. Ze hebben bijna dezelfde reis als wij. Alleen wij gaan naar eerst nog naar Zion en Brice en zij gaan meteen na de Grand Canyon en dan naar Las Vegas. Vandaag aten wij pannenkoeken. Na het eten nog even wezen zwemmen en daarna koffiegedronken en weer een spelletje Deenen gedaan. We hadden alle twee 1 spel gewonnen.