Dag 13

Peage,Horseshoe Bend, Antilope Canyon en Brice

augustus
Vandaag een spannende dag. We maken een helikoptervlucht over de Grand Canyon. Om 7.30 uur vertrokken en we waren er om 7.45. Wij ons aangemeld. Onze rugzak moest weer terug in de camper. Ook je tasje met waardevolle dingen zoals pasjes, credit card etc mocht niet om je nek. Dus goed opbergen voordat je camper wordt opengebroken. Daarna kregen we net als in het vliegtuig een instructie wat te doen bij calamiteiten. We hadden de helikoptervlucht om 8.25 uur. Iedereen werd omgeroepen behalve wij. Om 8.45 uur werden we eindelijk omgeroepen. We kregen een kaartje. Dat was je boarding pas. Even snel voordat we naar buiten gingen foto’s gemaakt. Buiten moesten we nog 10 minuten wachten. We zaten met 2 andere mensen in de helikopter. Toen kwam onze helikopter aan. Wat een prachtig gezicht. Om 9.00 uur zaten we in de helikopter. De vlucht was in totaal 25 a 30 minuten. De lange helikoptervlucht van een 1 uur was afgelast omdat de Grand Canyon ook in brand stond. Er was te veel rook en veel te gevaarlijk. De Yosimite park staat namelijk ook in brand. Volgende week zouden we daar naar toe gaan maar of dat doorgaat weten we nog niet. Even afwachten. Wat een leuke ervaring is de helikoptervlucht. Zo mooi gezicht. Er werd een verhaal verteld over de Grand Canyon in 2 talen. Spaans en Nederland. Dit konden we van te voren aangeven. De andere 2 mensen hebben voor de Spaanse taal gekozen. Om 9.45 vertrokken we naar Peage. Daar gingen we de Antilope Canyon doen. Onderweg even uitgestapt voor de Horseshoe bend. Dat was ook zo mooi om te zien. Het hoefijzer van het paard met daarom heen de Colorado river. Ik kan het gewoon niet uitleggen dat moet je gewoon gezien hebben. Daarna naar de Antilope Canyon. Dat was ook prachtig. We hadden ons ingeschreven om 14.30 uur. We moesten een half uur van te voren aanwezig zijn. Dit hebben we gehaald. Ook dat was prachtig. We hadden Daja Nez als gids. Wat was zij goed. Ze maakte foto’s voor ons die wij echt niet zo konden maken. Zo hebben we een foto van een zeepaardje en het teken van screensaver. Om 20.00 uur op de camping dachten wij. maar nee, het was inmiddels al 21.00 uur. In Utah hebben ze weer een ander tijdzone. We zitten nu in het plaatsje Brice. Het was vandaag een drukke dag met veel bezienswaardigheden. Toch nog even een spelletje Deenen gedaan.