• Dag 29

Naschrift

We zijn weer thuis in Hoorn. Wat hebben we genoten van alle mooie dingen die we gezien hebben.
    Ik vond het leuk om de belevenissen met jullie te delen. Mogelijk komen er de komende tijd nog wat filmpjes bij de verschillende reisdagen te staan.
    Voorlopig kan ik mij vermaken met ...

• Dag 29

Terug naar Nederland

Aan al het moois komt een einde. ook aan een wereldvakantie van 4 weken in de Verenigde Staten. Vanochtend dus inpakken en naar het vliegveld. de vlucht gaat om 12:53 en we konden niet online inchecken. Dus gewoon maar op tijd gaan, je weet tenslotte niet of ik er ...

• Dag 28

inleveren van de camper en fremontstreet

Inleveren van de camper.
    Vandaag gaan we afscheid nemen van de camper. Gisteren hebben we alles ingepakt en vanmorgen de camper inlever gereed gemaakt. Eerst uitgeveegd en daarna alles afgenomen en gedweild. Hij ziet er van binnen nog beter uit als toen we hem ophaalden 4 weken geleden. Ook al ...

• Dag 27

laatse keer overnachten in de camper

De laatste Etappe
    Vandaag de laatste echte reisdag met de camper. Morgen gaan we hem inleveren bij Cruise America en die laatste 10 km wil ik eigenlijk niet meer meetellen.
    Vanochtend zijn we bijtijds vertrokken uit het toch wel bijzondere Chloride. Was het niet vanwege de mensen die er woonden ...

• Dag 26

via route 66 naar Chloride

Vanuit de Grand Canyon via een stukje route 66 naar Chloride.
    Vanochtend was ons bezoek aan de Grand Canyon ten einde. Door de hike van gisteren en het vroeg slapen werd ik vanmorgen vroeg wakker. Half zes om precies te zijn. Ik heb me nog een paar keer omgedraaid maar ...

• Dag 25

Hiken in de grand Canyon

Dag 3 in Grand Canyon NP

Vandaag de 3e en laatste dag in Grand Canyon National Parc. De afgelopen dagen hebben we vooral genoten vanaf de rim, oftewel de rand, van de Canyon. Vandaag is het de dag dat we de Canyon in gaan. Vanwege de temperatuur die vandaag ook ...

• Dag 24

dag 2 in het Grand Canyon NP

2e dag Grand Canyon
    Vandaag alweer de 2e dag van ons bezoek aan de Grand Canyon.Een dag die vroeg begon en met een goede reden. Om 0300 uur werden we gebeld door onze dochter dat ze geslaagd was voor haar HBO opleiding. Nou daar mag je ons dus voor ...

• Dag 23

dag 1 Grand Canyon

Grand Canyon dag 1

Vanochtend rustig aan opgestaan en ons daarna vertrek klaar gemaakt voor de reis naar de Grand Canyon. We zijn zeer tevreden over deze camping. Heerlijk geslapen en goede voorzieningen zoals een verfrissend zwembad en goede Wifi.
    Voordat we echt vertrokken eerst even wezen tanken. Wij weten ...

• Dag 22

Kanab

Kanab een plaats waar veel westerns zijn opgenomen.

Na een mooie rustige nacht in Zion National Parc zijn we vanmorgen rustig opgestaan om onderweg te gaan naar Kanab. Maar eerst even rustig bijkomen van de hike van gisteren. Dus rustig een 2e kopje koffie buiten gedronken en genieten van de ...

• Dag 21

Dag 21 Zion National Parc

Vandaag alweer dag 21 wat vliegt de tijd. Na de zware wandeling gisteren zijn we bij tijds gaan slapen. En we hadden het nodig terwijl ik normaal een maximum van 7 uur slaap haal, had ik er vannacht 8,5 geslapen. Vanochtend lekker rustig ontbeten ...

• Dag 20

Hiken in Bryce Canyon

Wandelen (Hiken) in Bryce Canyon

Bryce Canyon is een van de parken waar wij 1,5 jaar geleden ook zijn geweest toen hadden we slechts een middag de tijd werd het weer wat slechter en was de conditie van An nog een stukje minder. Daarom zijn we vandaag vroeg opgestaan ...

• Dag 19

Scenic Byway 24 en 12

Onderweg naar Bryce NP via Scenic Byway 12.

Omdat het zondag is vandaag hebben we rustig aan gedaan. Of was het omdat we alleen een reisdag hadden. In ieder geval rustig ontbeten en een douche genomen. Snel nog even inkopen gedaan bij de supermarkt. Oh ja de camper had ook ...

• Dag 18

Canyonlands en Dead Horse Point

2 parken op 1 dag Canyonlands National Parc en Death Horse Point.

Dat is best veel op 1 dag nou valt wel mee ze liggen namelijk naast elkaar dus we konden in een keer door. We zijn de dag rustig aan begonnen de parken zijn vlakbij en aangezien het hier ...

• Dag 17

Arches NP

Arches National Parc.
    Vanochtend zijn we rustig vertrokken richting Arches National Parc reis tijd ongeveer 4 uur dus rond de middag daar aanwezig en dan rustig het park bekijken. Tenminste dat was de planning. Onze route voerde ons gedeeltelijk door de staat Colorado, mooi pikken we die ook even mee ...

• Dag 16

Richting Vernal Utah

Reisdag richting Vernal Utah.
    Gisteravond hoorden we plotseling een hoop kinderstemmen, Toen wij naar buiten keken het was al 21.00 uur geweest bleek dat de Schoolbussen aankwamen en de kinderen door hun ouders werden opgehaald. De parkeerplaats van het restaurant is blijkbaar een verzamelpunt. Ik vind dat best laat ...

• Dag 15

Grand Teton

Van Yellowstone naar Grand Teton

Vandaag zijn we vertrokken uit Yellowstone. Na wederom een koude nacht met ijs op de ruiten van de auto’s waren we vroeg wakker. Dit werd veroorzaakt door onze buren die al voor 7 uur hun Fifth Weel oftewel Caravan reisklaar gingen maken. En ze ...

• Dag 14

laatste dag Yellowstone

3e en laatste dag in Yellowstone.
    Vandaag alweer de laatste dag in Yellowstone, al is dit niet helemaal waar want morgenochtend rijden we nog een stuk naar het zuiden door het park. Een deel dat we nog niet bekeken hebben.
    Vandaag stond Lamar Valley op het programma. An had gisteravond ...

• Dag 13

2e dag Yellowstone

En wat een dag is het geweest. Ik zal niet alles verraden in de eerste zin dus lees rustig verder. De afgelopen nacht was weer een frisse nacht. De ruiten van de auto’s waren bevroren en mijn water aanvoer was ook redelijk koud. Gelukkig konden we ...

• Dag 12

1e dag Yellowstone

1e dag Yellowstone.
    We gaan bijtijds in ons geval 08:30 uur op pad. We hebben onze camper weer op orde afgekoppeld en we zijn er klaar voor YELLOWSTONE here we com.
    De rit is maar kort 22 mijl om precies te zijn en we rijden dan ook voor 9 ...

• Dag 11

Naar Sawtelle Mountain Island park

Richting Yellowstone.
    Na de huishoudelijke activiteiten van gisteren hebben we de avond doorgebracht met een potje Yahtzee. Ook hebben we de speciale weerradio van Edward aangezet. Deze geeft met regelmaat het laatste weer het weerbericht voor de regio en als belangrijkste Er worden waarschuwingen op gemeld die voor de regio ...

• Dag 10

Richting Twinn Falls Idaho

Op naar Twinn Falls Idaho
    Vanochtend hebben we op ons gemak genoten van de faciliteiten van onze camping lekker lange douche gepakt en op gemak geschoren. Toen genoten van een ontbijtje. Intussen hoorden we de treinen weer langsrijden waarbij de claxon die ze hier bij gevaarlijke overwegen gebruiken al ver ...

• Dag 9

Reisdag van Yosemite naar Elko

Vandaag vroeg vertrokken want vanwege de afsluiting van de Tioga Pass werd onze roete wat langer dan eerst gepland. Uiteindelijk is deze 625 mijl geworden en dat is ongeveer 1000 Km. De maximale snelheid die ik met de camper rijdt is 100 en dat dus ...

• Dag 8

De John Muir Trail

De dag van de John Muir Trail.
    Vandaag was het de dag die wij van te voren hadden gepland als wandeldag. We zijn dus vroeg vertrokken vanaf onze camping in El Portal en zoals jullie al merken was heit nog steeds niet gelukt om een update online te zetten. Ik ...

• Dag 7

Yosemite National Parc de Watervallen en Mirror Lake
    Vandaag bij tijds opgestaan en om half 8 vertrokken naar Yosemite. Dit vanwege de drukte en de beperkte parkeer gelegenheid die er op dit moment is vanwege de werkzaamheden.
    Onderweg weer genoten van een kolkende Merced River die al het water uit ...

• Dag 6

Vandaag alweer dag 6 van onze reis. En deze zal ik zeker onthouden.
    Canaf onze camping in Coarsegold zijn we rond half 9 vertrokken richting Yosemite National Parc met asl eerste doel Glacier point. Dit is een zeer hoog, ongeveer 2200 meter, gelegen uitkijkpunt. Vanaf dit punt kun je Yosemite ...

• Dag 5

Seqouia's en een hoge rots

Wat een geweldige dag hebben wij achter de rug.
    We zijn vanochtend vroeg opgestaan en om half acht vertrokken vanaf de camping richting Sequoia Natinal Parc. De reis vooerde eerst tussen de fruitboomgaarden Wijnvelden en enkele veehouderijen door. Na ongeveer 40 kom gingen we weg 180 op richting Sequoia..
    Een ...

• Dag 4

Mooie route via Trail of the 100 Giants

Vandaag alweer de 4e reisdag. In de oorspronkelijke planning zouden we naar Sequoia natinal Parc rijden en daar 2 nachten blijven. Helaas is die camping nog gesloten en hebben we als alternatief een camping geboekt in Visalia.

Wel hadden we een stop gepland bij het Tulare Outlet Centre om daar ...

• Dag 3

Las Vegas via Caligo naar Lake Isabella

Wederom goed geslapen maar toch weer vroeg wakker. het blijft lastig dat tijdsverschil. Voordeel je hebt de hele dag om te gebruiken.

Rond 08:15 uur reden we via de noordzijde van Las Vegas richting ons eertse doel een plaatsje waar vroeger een zilvermijn zat en dat bijna geheel intact ...

• Dag 2

Camper ophalen bij Cruise America

Door het tijdsverschil van 9 uur waren we vanmorgen erg vroeg wakker en dan bedoel ik ook echt vroeg namelijk voor 3 uur. Dus nog maar een keer omgedraaid en het uitgesteld tot 7 uur om op te staan.

We hebben wel lekker geslapen in onze luxe hotelkamer. Na een ...

• Dag 1

Reis met hindernissen

Woensdagmorgen om 04:40 loopt de wekker af. Vandaag vertrekken we richting de USA. De koffers zijn gepakt, we hebben online ingechekt , alleen mijn boardingkaart kon ik niet printen. even contact gehad met KLM is geen probleem doen we op Schiphol

Na een soepele treinreis hebben we ons gemeld bij ...

• Dag 1

We zijn er klaar voor

Wij, Anneke en Henk zijn er klaar voor.
    Zoals de meeste volgers weten wordt dit onze 2e campertrip. Met de ervaringen van 2015 gaan we nu goed voorbereid op pad.

Ondanks dat ik al 9 maanden geleden begonnen ben met het boeken van Camper vliegreis en de diverse campings werden ...