Dag 3

Zaterdag 3 September 19:00 uur

De vlucht naar Calgary is zonder problemen verlopen, door tegenwind hadden we een kleine vertraging en landen we ong. 14:00 uur (local time) in Galgary.
Eerst door de immigratie, wat een klein uur duurde en toen de koffers ophalen.
Deze stonden al klaar en konden we direct door naar de shuttle bus van het hotel.
Het was alleen even zoeken waar we moesten zijn.
Om ong. 16:00 uur waren we in het hotel.
Zodra we op de kamer waren gebeld met de camperverhuurder voor de tijd dat ze ons komen ophalen. Gelukkig was dit om 08:30, lekker bijtijds dus.
We hadden geen puf meer om naar Calgary centrum te gaan en zijn in het hotel gebleven en hebben daar wat gedronken en gegeten en zijn vroeg gaan slapen (rond 20:00 uur)
Vrijdag waren we natuurlijk vroeg wakker maar hebben het kunnen rekken tot 6 uur.
Lekker ontbeten en wachten op de shuttle naar Fraserway, de camperverhuurder, die netjes op tijd was zodat we 9 uur daar waren.
Eerst de uitleg en inspectie van de camper, daarna de afhandeling van het papierwerk.
Dit liep allemaal voorspoedig zodat we bij elven konden vertrekken, eerst nog boodschappen doen bij Walmart die gelukkig vlakbij was.
Helaas waren de kleine barbecues niet meer aanwezig, misschien kunnen we later er nog een vinden.
Uiteindelijk konden we bij tweeen vertrekken naar Waterton Lakes ten zuiden van Calgary. In het begin hebben we nog een aardige bui gehad wat wel wat extra drukte gaf bij Calgary, maar eenmaal voorbij Calgary werd het weer droog en konden we lekker doorrijden.
Na ongeveer 280 km waren we bij zessen op onze bestemming, campsite 'Waterton Springs Campground' vlak voor het National Park 'Waterton Lakes'.
Er bleek hier een harde, koude wind te staan waardoor de camper stevig stond te schudden. Gelukkig nam de wind wat af voordat we gingen slapen zodat we daar geen last van hadden.

Toen we vanmorgen opstonden was het vrijwel windstil en waren al snel op weg naar het park. Bij de ingang moesten we eerst nog toegangskaarten kopen.
Op internet had ik al gezien hoe duur deze kaarten kosten. Het voordeligste was een jaarkaart voor alle nationale parken, deze is voor 2 personen en vlgns de site was de eventuele 65+ korting alleen geldig voor Canadezen.
Bij de kassa wezen ons erop dat we beter 2 jaarkaarten voor 65+ konden aanschaffen omdat dat bij elkaar ong. CAD 20 goedkoper was ook al merkte ik op dat we geen Canadezen zijn. Dus zo gezegd zo gedaan.
In het hebben we eerst wat rondgelopen in het dorp en ergens koffie gedronken.
Daarna hebben we kaarten gekocht voor een toer met boot naar 'Goat Haunt Ranger Station' in de zuidpunt van Upper Waterton Lake vertrek om 13:00 uur.
Dit station ligt in het Amerikaanse deel van het meer. De grens tussen Canada en the USA ligt halvwege het meer. Hier was een pauze van 20 min. en kon je even van boord.
Omstreeks 15:30 waren we weer terug, doordat het toch wel flink waaide op het meer waren we behoorlijk afgekoeld.
Daarna nog wat rondgereden in het park voordat we naar de camping terug gingen.

Wel dit is het voor vandaag.

We hebben hier op de camping alleen free WIFI bij het kantoor. Het kantoor gaat op zaterdag dicht om 18:00 zodat je daar alleen buiten terecht kunt. (frisjes)
Ik heb daarom een voucher voor 24 uur WIFI gekocht zodat ik in de camper mijn verslag kan maken.

Dus ik weet niet hoe het met WIFI op onze volgende stop, maandagavond, is.