Dag 18

Verslag 18 sept

Hier zijn we dan weer.
Het heeft even geduurd maar eindelijk hebben we weer WiFi.
Wat een zegen (of niet)
Vanuit Whistler zijn we naar de Ferry voor de oversteek naar Vancouver Island gereden.
We hadden geboekt voor de ferry van 10.40 uur en zijn dus bijtijds gaan rijden en waren er dan ook ruim op tijd.
Omdat het rustig was konden we gelijk inchecken en stonden vooraan de rij om als een van de eerste de boot op te gaan. Na ong. 1,5 uur wachten was het zover.
Na een rustige overtocht van ong 1 uur en 45 min waren in Nanaimo op Vancouver Island en konden we daar naar de camping rijden waar ong. 12:45 aankwamen.

De volgende dag, vrijdag 16 sept, zijn we naar Tofino aan de andere kant van Vancouver Island gereden, een rit van 200 km door het midden door bergachtig gebied.
Onderweg hebben we een stop gemaakt bij het MacMillan Prov.Park.
Dit is het noordelijkste regenwoud van de wereld. Echt een oerwoud met dikke hoge bomen en de dichte ondergroei.
Hierna doorgereden naar Ucluelet waar we wat gegeten hebben voor we naar de camping zijn gegaan in Tofino.
Deze camping ligt in het natuurpark 'Pacific Rim NP' wat inhoud dat er weinig faciliteiten zijn.
Op de site is alleen electra, geen water-sewer-internet.
Het weer was regenachtig, in de middag een paar droge momenten waarin we even naar het strand gelopen zijn.
Was dichtbij, vanuit de camping 100m naar beneden.
Hier vind je op alle stranden veel restanten van bomen, aangespoeld.
Aan de eind van de middag begon het te regenen en dit heeft tot in de loop van de volgende ochtend aangehouden.
We zijn toch in de ochtend naar Tofino gereden, deze plaats was veel kleiner dan verwacht.
Hebben nog ge-informeerd naar een boottocht om walvissen te zien, maar er was alleen on 3 uur in de middag nog een mogelijkheid en alleen als er nog meer mensen waren en dit was met een open rubberboot.
Daar de vooruitzichten van het weer niet zo gunstig waren hebben we dit maar niet gedaan.
En inderdaad om 3 uur begon het helemaal dicht te lopen en viel er ook weer wat regen.
Na gelunched te hebben zijn we weer langzaam richting campsite gereden, hier en daar gestopt om van het uitzicht te genieten.
Vanmorgen, zaterdag 18 sept, zijn we vroeg gaan rijden, om 06:30 uur, in de hoop onderweg naar onze volgende stopplaats nog wat wildlife te zien.
Helaas niets gezien.
We hadden de TomTom ingesteld naar het adres van de camping in de buurt van Victoria, de hoofdstad van Vancouver Island. Deze gaf echter een kortere afstand aan dan in het route boek van Doets stond. Het bleek dat de TomTom ons via een kleine Ferry daar naar toe bracht ipv om de baai te rijden zoals bedoeld in het route boek.
Maar we konden er op, geen probleem.
Hier staan we met de voorkant richting oceaan en kunnen we hem zien vanuit de camper.
Straks nog even douchen en dan vroeg naar bed om morgen fris op te staan voor de besproken orka whale watch en bezoek aan Victoria.

Ik hoop morgen hier meer over te kunnen vertellen.