• Dag 36

San Francisco Airport/Amsterdam

Zaterdagmorgen 05:45 uur…….we hebben niet lekker geslapen en lang wakker gelegen. Maar kop op, we moeten aan de slag. Douche pakken en laatste spullen in koffer stoppen. Even snel een ontbijtje genomen, fooi neergelegd voor kamervrouwtje, koffers naar auto gebracht en uitgecheckt. Hupsakee, we gaan op weg naar ...

• Dag 35

Vavaville / Suisun City

Vandaag is een relax dag waarbij we ’s middags naar Sacramento willen voor jazz festival. Is altijd een leuk festival wat zich grotendeels afspeelt in Old Sacramento. Maar eerst even een outlet mall in Vacaville bezoeken om te kijken of we nog wat kunnen scoren. Outlet mall ligt op de ...

• Dag 34

San Francisco

Vroeg uit de veren want we gaan San Francisco onveilig maken. We hebben heerlijk geslapen en een lekkere lange douche gepakt. Voordat we de auto instappen eerst even een ontbijtje genomen. Het was erg druk op de wegen naar San Francisco. Bij het nadere van de Bay bridge stonden we ...

• Dag 33

Suisun City / San Francisco

Twee kattewasje , schone broek, shirt en pendek aangetrokken, laatste spullen in Dump (zo waar hij was leeg) gegooid. Laatste kleding in koffer gepropt en snel camper afgekoppeld.
    Het was maar 28 mile dus klein halfuurtje zouden we er moeten zijn. Even vergeten dat het ‘smorgens (ook ’s middags en ’s ...

• Dag 32

Pleasanton/San Francosco

Vandaag hebben we genoegen genomen met een kattewasje in de camper. Tja, die douches moet je echt vermijden. Cor ging toch even kijken en schrok ook wel een beetje (veel), bij de dames liepen de kakkerlaken in de douche ruimte…dus nog erger dan bij de heren. Er is toch ...

• Dag 31

Pleasanton/San Francisco

Wat een trieste sfeer op deze campground, douches zijn smerig en de dump is al een paar dagen overvol. Het is dat we de camper moeten inleveren en waardoor we de dichts bij zijnde locatie hebben gekozen, hier hadden we nooit gaan staan voor een gezellige overnachting. Vandaag gaan we ...

• Dag 30

Pleasanton / San Francisco

We zijn in “The City” en rijden als eerste naar de campground die het dichts bij Road Bear locatie te vinden was. We hadden geen zin om de campground aan de andere kant van de Bay te nemen. De laatste keer dat we daar waren was niet echt gezellig. De ...

• Dag 29

Placerville / Sacramento

Het is zaterdag en redelijk druk op de campground. We moeten vandaag verkassen naar een plek zonder dump. Eerst even naar kantoor om deze plek vast te zetten en dan op weg naar Old Sacramento. Om half tien reden we op de 50 Hwy richting Sacramento. Hoe dichter bij Sacramento ...

• Dag 28

Placerville 2

Vandaag staat een rustdag in de ‘aangepaste’ planning. Placerville is nog geen 9 mile rijden dus gaan we daar eerst naar toe. Na de douche even gevraagd of we nog een nacht langer konden blijven, zeker met het weekend is ons achterhoofd. De meeste campgrounds zijn rond Sacramento en San ...

• Dag 27

Placerville

Hoera, vannacht was het heerlijk warm en zijn we redelijk ontdooit. We waren gisteren blij dat we een campground in Sacramento hadden gevonden maar als we meer tijd hadden waren we zeker doorgereden. Tien jaar geleden stonden wij hier ook en toen vonden we het al niet gezellig en dat ...

• Dag 26

Sacramento

Tijden het ontbijt hebben we besloten om nog een nacht op deze campground te blijven staan. We wilden enkele trails in het Lassen NP gaan lopen, waaronder de Bumpass Hell trail, en een trail naar het prachtige Manzanita Creek. We moesten ons nog registreren dus even eerst naar kantoortje gelopen ...

• Dag 25

Shingletown

Om half vier vannacht ging mijn GSM, je schrikt op zijn Rotterdams gezegd de touwtering. Licht aan, GSM zoeken en wat zie ik, een privé nummer, vast iemand van de Duitse staatsloterij of postcodeloterij, die zeikers. Dus gelijk helemaal wakker. Ik probeerde nog in slaap te vallen maar de harde ...

• Dag 24

Crescent City / Redwoods NP

Alweer dag 24 van onze vakantie, het gaat eigenlijk veel te snel. Vandaag Is het een ‘Rustdag’ en hebben we een wandeling in Redwood gepland en een bezoek aan Crescent City. Omdat we nog geen idee hadden wat we met de lunch zouden doen zijn we eerst naar Crescent City ...

• Dag 23

Crescent City en Redwood NF

Het is vandaag Moederdag dus mag Cor aangegeven wat we vandaag gaan doen. De keuze was snel gemaakt, we gaan gelijk door naar Crescent City in Californië. Locatie van de campground in Klamath Falls was niet ideaal, je hoorde de auto’s en een treintje regelmatig langskomen. De douche gelegenheid ...

• Dag 22

Klamath Falls

Was vannacht weer koud, even om tafel met Cor om te kijken of we de planning kunnen omgooien, want zo gezellig zijn de wegen niet Idaho en Orgeon. Ook de campground van de laatste nacht was niet iets om aan te bevelen. We hebben dan ook geen gebruik gemaakt van ...

• Dag 21

Boise / Meridian

We waren vanmorgen vroeg uit bed, ik stond om 06:45 uur al onder de douche en Cor had het ontbijt klaargemaakt. Heerlijk zo vroeg wakker terwijl iedereen nog in coma lag. Toen we bezig waren met de routeplanning liepen twee ouwetjes van rond de 65 jaar gezamenlijk naar de ...

• Dag 20

Arco (idaho)

We hebben heerlijk geslapen en hadden moeite om er uit te komen. Er waren behoorlijk wat vroege vogels die met camper of truck het park zijn ingegaan. Na ontbijt hebben we ons in de camper zo goed als het kan opgelapt. Vandaag gaan we Yellowstone verlaten en hebben we een ...

• Dag 19

Yellowstone NP

Het tweede donsdeken heeft zijn werk goedgedaan, het was vannacht uit te houden. Nu nog opstaan en ons wassen en aankleden. Het washok is best wel een eindje lopen dus kozen we voor een poedel wasje in de camper. Bij de buurman was de waterslang bevroren en konden we vanuit ...

• Dag 18

Jeetje, 86 dollar voor een overnachting en daarvoor krijg een mini douche waar je kont niet kan keren. Niet getreurd, vandaag gaan we naar de West Entrance van Yellowstone, een kleine 127 mile omrijden omdat de South Entrance tot vrijdag is gesloten. Het eerste gedeelte ging behoorlijk berg op en ...

• Dag 17

Teton NP

De douche van de KOA campground viel achteraf tegen. Je kon alleen douche verder was er niets, geen mogelijkheid om je tanden te poetsen en haar te kammen. Dus in de camper het werk maar afgemaakt. Vandaag was de planning om een dag eerder naar Yellowstone NP te gaan. We ...

• Dag 16

Jackson KOA campground

Onwetend wat Feyenoord heeft gedaan, dus met het idee we zijn kampioen, hebben we vanmorgen moederdag gevierd. Moeders heeft weer een heerlijk ontbijt gemaakt. Het zag er niet naar uit dat we nog voor vertrek wifi zouden krijgen dus snel douche gepakt en camper afgekoppeld voor de reis naar Jackson ...

• Dag 15

Montpelier

Omdat we vandaag een lange rit voor de boeg hadden wilde we vroeg vertrekken. Net toen we bezig waren met afkoppelen van het water kwam de man van de nederlandse vrouw een praatje maken. Hij nam daar echt de tijd voor en was nieuwsgierig naar onze trip en wat er ...

• Dag 14

Vernal

De zon schijnt volop en temperatuur is nu al lekker, eerst Sandra bellen voor de verjaardag. Vanmorgen uit voorzorg maar een KOA camping in Vernal besproken, het is weekend en dus erg druk op de campgrounds. Vandaag rijden we ongeveer 142 mile (230 km) door de bergen. Het eerste gedeelte ...

• Dag 13

Grand Juction

Het was vannacht doodstil op Alpen Rose en we zijn heerlijk wakker geworden. Vandaag staat een pittige maar mooie bergrit op het programma. Rond 10.00 uur verlieten wij de campground op weg naar mijnwerkersdorpje Silverton. Onderweg moesten we flink klimmen en dalen voordat we in het plaatsje aankwamen. Het ...

• Dag 12

Durango

We werden van morgen om 09:15 wakker…..voor ons doen is dat erg laat maar wel heel lekker. Vandaag staat een (half)dagje slenteren in Durango. Eer we netjes waren opgekalefaterd was het al 12:00 uur en werd het tijd voor een lunch in het oude downtown van ...

• Dag 11

Canyonslands en Durango

Vroeg uit de veren want we hebben een lange trip voor de boeg. We zijn eerst naar Canyonlands NP gereden. Hiervoor moesten we ongeveer 118 mile omrijden. Van Canyonlands zijn we door gereden naar Durango, bij elkaar ongeveer 250 mile. Maar eerst even die slurpbak weer vullen, camper rijdt 1 ...

• Dag 10

Moab (Utah)

Vandaag heerlijk rustig aan gedaan, tot 08:30 uur op bedje blijven liggen. Vannacht was het een stuk aangenamer dan de nachten in Zion NP en Bryce Canyon. Het weer was vandaag heerlijk, lekkere temperatuur om even te zonnen. Op ons dooiegemak douche gepakt, wasjes gedraaid (Cor, met een beetje ...

• Dag 9

Capital Reef NP

Het was vannacht weer bere koud……. Gelukkig hadden we de waterslang afgekoppeld en in de camper neergelegd. "s Morgens bij het aankoppelen hing er een ijspegel aan de kraan van ongeveer 40 cm en 3 cm dik. Het had dus aardig gevroren vannacht. Lekker de ‘heater’ aangezet en zitten genieten ...

• Dag 8

Bryce Canyon

Een gemene wind zorgde voor een koude nacht, extra aangekleed en dicht tegen elkaar aan hebben we toch nog heerlijk geslapen. ’s Morgens konden we het toilet niet doorspoelen met city water (water van de campground), de waterslang bleek te zijn bevroren. Gelukkig was de watertank in de camper niet ...

• Dag 7

Twee dagen geleden lagen nog ’s morgensvroeg in het zwembad nu staat de heater flink te draaien en is de buitenslang voor city water bevroren, welkom in Brye Canyon. Na de rit door ZIon NP zijn we naar in Ruby’s Inn Campground gereden net iets voor Brye Canyon NP ...

• Dag 6

Zion National park

Vannacht hebben we goed geslapen, om 07:00 uur zaten we alweer aan het ontbijt bij Corrie’s cafetaria. Het weer was schitterend dus konden we nog even gaan zwemmen voordat we de boel moesten afkoppelen. Als vroege vogels (08:00 uur) waren we de enigen bij het zwembad en ...

• Dag 5

St George

Vandaag hebben we Las Vegas achter ons gelaten, maar zeker niet voorgoed. Deze stad zal best nog wel een keer in de planning voorkomen. Vanmorgen vroeg ons ontbijt genuttigd zonder die vette rommel waar yankees zo gek op zijn. Vandaag staat een bezoek bij Roadbear in de planning voor het ...

• Dag 4

Las Vegas

Vandaag hebben we uitgecheckt bij Tuscany Suites. Al vroeg hebben we de koffers en vele losse tasje bij elkaar geveegd. Nu blijkt al dat we een tas of koffer te weinig hebben. Stoppen met shoppen....... Voor het uitchecken hebben we eerst even een ontbijt bij Tuscany genuttigd. Was zeker niet ...

• Dag 3

Vannacht prima geslapen.... relax douche gepakt en kamer beetje opgeruimd. Vandaag laten we zoveel mogelijk de auto staan en lekker wandelen op de strip, ontbijten bij cesar palace en even de bekende hotels bezocht. Hier en daar nog gekocht om onze koffers te vullen voor de terugweg naar Holland. Jeetje ...

• Dag 2

Las Vegas

Zondagmorgen 05:00 uur klaar wakker maar nog wel erg duf. We gaan ons voorbereiden op dagje Las Vegas. Vanaf vertrek Oud- Beijerland tot aankomst Las Vegas is alles prima verlopen. Met trotseren van 7 lange wachtrijen en 8 echte pascontroles konden we na 22 uur onze koffers eindelijk in ...

• Dag 1

Amsterdam/Las Vegas

Kort verslag........vorige update is verdwenen. Sorry
    Na 22 uur zijn we in Las Vegas aangekomen. Zaterdagmorgen zijn we om 04:00 uur naar Schiphol gereden. Na uitvoerige controle van de handbagage en paspoorten op Schiphol zijn we om 09:55 uur vertrokken voor de reis van ongeveer 8,5 ...