• Dag 22

Laatste dag VS

Nou, hier dan toch het laatste verslag nog vanuit SF. Zonder het deel van hoe de vlucht is verlopen, want ik zit dus nog op de hotelkamer te wachten tot we naar het vliegveld gaan. Gekke dag zo... eigenlijk alleen maar wachten en stilzitten. Maar ach... ik besteed de tijd …

• Dag 20

Mammoth Lakes en Lake Tahoe

Ik eindigde mijn vorige verhaal met: “We blijven hier twee nachten. Dat is fijn!”
    Nou... dat was toch minder fijn dan we dachten. Het hotel was prima en we dachten eindelijk (zonder geloei van airco) rustig te kunnen slapen, maar we sliepen hier het slechts van alle nachten. Het was …

• Dag 18

Wat een temperaturen!

De afgelopen dagen was de WiFi niet sterk genoeg om een reisverslag te plaatsen. Daarom schrijf ik nu van verschillende dagen een stukje.

De tweede dag in Las Vegas zijn we ‘s ochtends meteen in de outlet beland 😊. Een paradijs voor onze “merkenfreak” Frits! Maar ook Evert was niet bij …

• Dag 15

Veel gedaan in korte tijd!

Het was een korte rit van Sedona naar de Grand Canyon. We vertrokken rond 9.45 u en waren om 13 u al in het hotel in Tusayan, Grand Canyon Village. We hebben geluncht op de hotelkamer. En zijn even gaan ontspannen bij het zwembad, waar ik nu dit verhaaltje …

• Dag 13

In en om Sedona

Ik heb niet gelogen over mooie foto’s maken! Het is hier echt prachtig! Vanmorgen waren we al om 8.10 u bij “Slide Rock State Park” en het was al druk! En werd nog veel drukker... bizar.., maar het was natuurlijk zondag. Hele families gingen met koelboxen en stoeltjes …

• Dag 12

Apache trail

Deze update wilde gisteren niet verzonden worden, ik probeer het nu opnieuw:
    Het was weer een lange reisdag, maar zeker niet een vervelende! Het landschap was weer zeer afwisselend: Van desert tot bosrijk, van heuvelig tot vlak, van bergachtig tot echte canyons! Indrukwekkend allemaal, ook weer die reuze cactussen. Ze …

• Dag 11

Tucson

Gisteren was een dag van extremen. We vertrokken rond 8.30u en kwamen al snel in een ander landschap terecht. Het ging van: “Oh.... wat een gekke bergen, we hebben nog nooit zoveel losse stenen op elkaar gezien”. En: “Oh... wat een uitgestrekte vlakte. In Europa bestaat dat niet, volgens …

• Dag 9

Verrassend San Diego

Eerst wisten we niet goed wat te doen in San Diego. Er was ons niet veel van bekend, zoals in SF de golden gate bridge en in LA Hollywood etc. Maar... SD is verrassend leuk! Eerst zijn we op nog geen 5 minuten rijden naar Old Town gereden. Gisteravond hadden …

• Dag 8

Van LA naar San Diego

LA hebben we maar kort onveilig gemaakt. De tour die we wilden doen, startte te laat. Dus alleen even de “walk of Fame” langs gelopen en in de verte de Hollywoodletters bekeken. En toen via het stadion “Banc of California” en het LA Memorial naar San Diego. Lex wilde graag …

• Dag 7

Op naar LA

We hebben Cambria verlaten om ca 9.15 u. en dachten vrij vlot in Santa Barbara te kunnen zijn, maar gingen nog even naar een supermarkt. Dat kostte aardig wat tijd. Vervolgens kwamen we erachter dat we niet de kustweg volgden die we wilden volgen. Dus: weer opnieuw de navigatie …

• Dag 6

Sea-elephants en Hearst Castle

Vanuit het bedje bij het zwembad schrijf ik weer iets over onze dag. Na een kort ontbijt hebben we in een van de hotelkamers de WK-finale gekeken. Ik denk niet dat we ooit vaker een finale op zo’n plek zullen kijken. Maar wie weet, want de reis smaakt best …

• Dag 5

Highway 1

In de ochtend moesten Lex en Frits natuurlijk eerst België-Engeland zien, daarna nog naar “cannery row” gewandeld, toeristisch plekje met winkeltjes en restaurantjes. Ik voelde me niet top, ik baalde erg, omdat er voor de middag juist een mooie reis gepland stond. Gelukkig knapte ik na de lunch en een …

• Dag 4

Restaurant Benihana

Nog even een toevoeging bij het verslag van gisteren. Iedereen die zei: “Je eet in de VS alleen friet en burgers als je niet teveel geld wilt uitgeven”, heeft het mis. Wij hebben al drie avonden heerlijk gegeten. (En ja, één keer voor iets meer geld.) Gisteravond was echt een …

Vrijdag de 13e!

Hmmm... op vrijdag de 13e je huurauto ophalen, als dat maar goed gaat! Nou..... dat ging goed. Al vond Evert het wel nodig om tegen de baliedame van Hertz te zeggen dat we wel man en vrouw zijn, maar niet getrouwd. Toen moesten we ook mij als bestuurder toevoegen. Daarvoor …

• Dag 3

Hop-on-hop-off

Vandaag eerst ontbijt gehaald op Marketstreet en daarna geshopt! Tenminste.... vooral gekeken als echte Nederlanders: “kijken, kijken, niet kopen”. Alleen Annelie heeft al wat souvenirs kunnen halen. Toen de hop-on-hop-offbus genomen. Zo konden we een iets groter deel van de stad zien en kregen we ook nog wat leuke achtergrondinfo …

• Dag 2

Prachtige dag

Even een kort verslag van gisteren. Ik had een prachtig verhaal geschreven gisteravond, maar wilde er nog foto’s bij plaatsen vanochtend. Ik dacht dat mijn tekst wel zou blijven staan, maar helaas..Nu dan even kort een heerlijke dag in vogelvlucht: We werden vroeg wakker en zijn via een …

• Dag 1

Goed aangekomen!

Hoezo om 4 uur al op Schiphol zijn? De baliemedewerkers waren er ook pas om 4.30u en dan word je nog niet eens meteen geholpen. Maar ach...verder liep alles soepel. Tot in Zurich.... daar werden we eerst als heel gezin eruit gepikt voor extra “security questions”! Geweldige vragen …

Bijna vertrekken

Alle koffers staan klaar! Online ingecheckt. Drie boardingpasses al in de pocket. Twee moeten we nog bij de incheckbalie gaan halen. (Extra controle... grrrrr....maar gaat goed komen.) Nu lekker op tijd het bed in en vannacht om 2.30 u op naar Schiphol!