Dag 12

Area 51

Woensdag 3 juni
Vandaag gaan we Area 51 bezoeken, dus rise and shine om 5 uur. Om 6 uur zijn we vertrokken via Highway 160 richting Las Vegas, welke wij om 7 uur naderen. Om 7:45 uur waren we er voorbij, bye bye Vegas tot over 2 weken. De wegen zijn breed, de richting goed aangeven en we worden regelmatig gepasseerd door vrachtwagens met de vlam in de pijp. Overbodig te vermelden dat deze vehicules heel groot zijn. Je moet wat doen om de tijd te doden, de Highway 93 is een hele lange rechte weg van 100 mijl maar met muziek van Adele en background vocals (wij dus) die uit volle borst meezingen is het goed te doen. We zijn blij met de cruisecontrol, daar heb je hier tenminste iets aan. De meiden achterin letten goed op dat we geen afslag missen, haha. We slaan af bij 375 en na het laatste lange rechte stuk, 50 mijl, komen we aan bij Area 51, waar little ale inn staat. Dit is een restaurant, bar en motel in de trend van aliens. Alles staat in het teken van aliens. We vertoeven hier een uurtje, bestellen iets te drinken en de specialiteit warme aliens fruit pie met ijs. Zelfgebakken taart met appel, rozijnen en pecannoten. Heeeeeeel zoet. Het plafond boven de bar hing vol met bankbiljetten van over de hele wereld. Dus wij een 5 euro biljet met onze namen erop opgehangen. Gauw wat foto’s gemaakt en weer op weg naar de volgende camping. Deze is gelukkig niet zo ver!!!!!!! Ruim 200 mijl en tot Caliente nergens een benzine pomp. Dus daar kolken we de tank vol. Tot onze verbazing kwam er een goederentreintje voorbij. Drie locomotieven ervoor, 130 wagons en 2 locomotieven erachter. Whow wat een gevaarte!!!! We rijden door een wisselend landschap, meer agrarisch en groener. Ineens verwarring over de tijd. De ene telefoon geeft een uur later aan de andere niet . Andere tijdzone dus, het is een uur later en zetten de horloges weer gelijk. Nog 10 mijl te gaan en we zien de contouren van Zion National Park, welke we morgen gaan bezoeken. De camping van vandaag is Willow Wind RV Park. Een beauty van een camping.
Morgen hoeven we “ thank god” niet zo vroeg op. Het is tenslotte vakantie.